Francezii recunosc calitãtile învãtãmîntului nemtean
Un grup de formatori francezi, care a asistat la desfãsurarea cursurilor scolare la cîteva clase din municipiul Piatra Neamt, a concluzionat cã învãtãmîntul românesc este superior celui din Franta. Asistenta la ore a fost una dintre etapele parcurse de o delegatie francezã, prezentã în prima parte a acestei luni la Piatra Neamt. Vizita francezilor - reprezentanti ai Consiliului General Marne, care au fost însotiti pe timpul sederii la Piatra Neamt de cãtre inspectori ai Inspectoratului Scolar Judetean Neamt si ai Casei corpului Didactic a avut loc în cadrul programului cu tema „Practici pedagogice pentru favorizarea activitãtii independente a elevului“. A fost organizat un simpozion pe aceastã temã, ocazie cu care profesorul universtar Daniela Stoicescu din Bucuresti a prezentat legile care vizeazã activitatea independentã a copilului, astfel încît elevul sã fie învãtat sã se informeze din alte surse decît manualele scolare. ÃŽn cadrul implementãrii acestui program s-a lucrat pe patru ateliere (patru formatori români si patru francezi) si 60 de învãtãtori din municipiul Piatra Neamt, discutîndu-se despre manualele scolare, auxiliare didactice, evaluare si autoevaluare între formatori si cadre didactice, modalitãti de autocunoastere. Dupã ce delegatia francezã a asistat la ore în cîteva scoli din municipiul Piatra Neamt, în prezenta conducerii Inspectoratului Scolar Judetean s-au tras concluziile finale. Dupã cum a declarat Mariana Rosanu, purtãtorul de cuvînt al Inspectoratului Scolar, la finalul primei etape a acestui program se va realiza „Ghidul metodologic de sugestii “, care se va distribui în scoli, la activitãtile de cerc pedagogic. Reprezentantii delegatiei franceze au constatat cã existã diferente între sistemul educational românesc si cel francez, însã vointa învãtãtorilor de la noi de a-si face meseria este net calitativã fatã de a omologilor din Franta. S-a mai concluzionat cã elevii români sînt bine pregãtiti la citit, socotit, au un limbaj elevat, stiu sã lucreze în echipã, se ajutã reciproc, se lucreazã probleme de logicã, iar la clase se folosesc diverse surse de informare, înafara manualelor scolare. ÃŽn Franta se promoveazã învãtãmîntul integrat pe raportare la realitatea înconjurãtoare. Francezii folosesc material didactic auxiliar si intuitiv, care face trecerea de la teorie la practicã si fiecare continut scolar rãspunde la întrebarea „Cui îi foloseste?“.
|