Francezii recunosc calit�tile �nv�t�m�ntului nemtean
Un grup de formatori francezi, care a asistat la desf�surarea cursurilor scolare la c�teva clase din municipiul Piatra Neamt, a concluzionat c� �nv�t�m�ntul rom�nesc este superior celui din Franta. Asistenta la ore a fost una dintre etapele parcurse de o delegatie francez�, prezent� �n prima parte a acestei luni la Piatra Neamt. Vizita francezilor - reprezentanti ai Consiliului General Marne, care au fost �nsotiti pe timpul sederii la Piatra Neamt de c�tre inspectori ai Inspectoratului Scolar Judetean Neamt si ai Casei corpului Didactic a avut loc �n cadrul programului cu tema „Practici pedagogice pentru favorizarea activit�tii independente a elevului“. A fost organizat un simpozion pe aceast� tem�, ocazie cu care profesorul universtar Daniela Stoicescu din Bucuresti a prezentat legile care vizeaz� activitatea independent� a copilului, astfel �nc�t elevul s� fie �nv�tat s� se informeze din alte surse dec�t manualele scolare. �n cadrul implement�rii acestui program s-a lucrat pe patru ateliere (patru formatori rom�ni si patru francezi) si 60 de �nv�t�tori din municipiul Piatra Neamt, discut�ndu-se despre manualele scolare, auxiliare didactice, evaluare si autoevaluare �ntre formatori si cadre didactice, modalit�ti de autocunoastere. Dup� ce delegatia francez� a asistat la ore �n c�teva scoli din municipiul Piatra Neamt, �n prezenta conducerii Inspectoratului Scolar Judetean s-au tras concluziile finale. Dup� cum a declarat Mariana Rosanu, purt�torul de cuv�nt al Inspectoratului Scolar, la finalul primei etape a acestui program se va realiza „Ghidul metodologic de sugestii “, care se va distribui �n scoli, la activit�tile de cerc pedagogic. Reprezentantii delegatiei franceze au constatat c� exist� diferente �ntre sistemul educational rom�nesc si cel francez, �ns� vointa �nv�t�torilor de la noi de a-si face meseria este net calitativ� fat� de a omologilor din Franta. S-a mai concluzionat c� elevii rom�ni s�nt bine preg�titi la citit, socotit, au un limbaj elevat, stiu s� lucreze �n echip�, se ajut� reciproc, se lucreaz� probleme de logic�, iar la clase se folosesc diverse surse de informare, �nafara manualelor scolare. �n Franta se promoveaz� �nv�t�m�ntul integrat pe raportare la realitatea �nconjur�toare. Francezii folosesc material didactic auxiliar si intuitiv, care face trecerea de la teorie la practic� si fiecare continut scolar r�spunde la �ntrebarea „Cui �i foloseste?“.
|