Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2007
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 19 Martie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Francezii recunosc calit�tile �nv�t�m�ntului nemtean

Un grup de formatori francezi, care a asistat la desf�surarea cursurilor scolare la c�teva clase din municipiul Piatra Neamt, a concluzionat c� �nv�t�m�ntul rom�nesc este superior celui din Franta. Asistenta la ore a fost una dintre etapele parcurse de o delegatie francez�, prezent� �n prima parte a acestei luni la Piatra Neamt. Vizita francezilor - reprezentanti ai Consiliului General Marne, care au fost �nsotiti pe timpul sederii la Piatra Neamt de c�tre inspectori ai Inspectoratului Scolar Judetean Neamt si ai Casei corpului Didactic a avut loc �n cadrul programului cu tema „Practici pedagogice pentru favorizarea activit�tii independente a elevului“. A fost organizat un simpozion pe aceast� tem�, ocazie cu care profesorul universtar Daniela Stoicescu din Bucuresti a prezentat legile care vizeaz� activitatea independent� a copilului, astfel �nc�t elevul s� fie �nv�tat s� se informeze din alte surse dec�t manualele scolare. �n cadrul implement�rii acestui program s-a lucrat pe patru ateliere (patru formatori rom�ni si patru francezi) si 60 de �nv�t�tori din municipiul Piatra Neamt, discut�ndu-se despre manualele scolare, auxiliare didactice, evaluare si autoevaluare �ntre formatori si cadre didactice, modalit�ti de autocunoastere. Dup� ce delegatia francez� a asistat la ore �n c�teva scoli din municipiul Piatra Neamt, �n prezenta conducerii Inspectoratului Scolar Judetean s-au tras concluziile finale. Dup� cum a declarat Mariana Rosanu, purt�torul de cuv�nt al Inspectoratului Scolar, la finalul primei etape a acestui program se va realiza „Ghidul metodologic de sugestii “, care se va distribui �n scoli, la activit�tile de cerc pedagogic. Reprezentantii delegatiei franceze au constatat c� exist� diferente �ntre sistemul educational rom�nesc si cel francez, �ns� vointa �nv�t�torilor de la noi de a-si face meseria este net calitativ� fat� de a omologilor din Franta. S-a mai concluzionat c� elevii rom�ni s�nt bine preg�titi la citit, socotit, au un limbaj elevat, stiu s� lucreze �n echip�, se ajut� reciproc, se lucreaz� probleme de logic�, iar la clase se folosesc diverse surse de informare, �nafara manualelor scolare. �n Franta se promoveaz� �nv�t�m�ntul integrat pe raportare la realitatea �nconjur�toare. Francezii folosesc material didactic auxiliar si intuitiv, care face trecerea de la teorie la practic� si fiecare continut scolar r�spunde la �ntrebarea „Cui �i foloseste?“.

Articol afisat de 1781 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona T�RN�)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective