Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2007
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 12 Octombrie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Tezele unice la rom�n�, pretentiile ministerului

• elevii de clasa a VIII-a si a VII-a vor sustine, �n decembrie, tezele cu subiecte unice • cerintele s�nt diferite �n semestrul I, fat� de semestrul II •

Ministerul Educatiei, Cercet�rii si Tineretului a f�cut publice pretentiile pe care le are la rom�n� de la elevii din ultimele dou� clase de gimnaziu, care �n decembrie vor sustine tezele cu subiect unic.
Structura subiectelor la limba si literatura rom�n�, pentru teza unic� la clasa a VIII-a, �n anul scolar 2007-2008, va viza �ntelegerea unui text literar dat si exprimarea scris�. Astfel, sarcinile de lucru vor avea �n vedere identificarea unor valori stilistice ale nivelurilor fonetic, lexical si morfosintactic, sesizarea valorii expresive si utilizarea corect� a elementelor de vocabular, av�nd ca suport un text literar, epic sau liric, la prima vedere. Potrivit prevederilor MECT, �n subiectul pentru semestrul I, pot ap�rea si una, dou� cerinte viz�nd valoarea expresiv� a unor categorii semantice sau morfosintactice studiate �n anii anteriori si actualizate, iar pe semestrul al II-lea, accentul se va deplasa c�tre identificarea si operarea cu elemente de sintax� a propozitiei si a frazei. Pentru domeniul lectur� se va avea �n vedere evaluarea unor abilit�ti, a unor deprinderi si a unor competente care vizeaz� capacitatea de receptare a mesajului scris (identificarea unor elemente de structur� si a unor tr�s�turi ale textului narativ/ liric/ dramatic, identificarea modurilor de expunere/ a ideilor principale/ a semnificatiei unor procedee de expresivitate artistic�, identificarea unor elemente morale �n textele date), capacitatea de exprimare scris� (rezumarea textului, caracterizarea unui personaj din textul dat, motivarea apartenentei la un gen literar, comentarea semnificatiilor unei secvente din text/ a unor idei/ a unor procedee de expresivitate artistic�, exprimarea motivat� a unui punct de vedere personal referitor la text).
Sarcinile de lucru care privesc evaluarea capacit�tii de exprimare scris� pentru semestrul I vor consta �n redactarea unor texte reflexive si imaginative (scrisoare; compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal; evidentierea unor tr�s�turi ale unui obiect - peisaj, oper� de art�, persoan� - �ntr-o descriere/ �ntr-un portret; continuarea unor dialoguri), redactarea unor texte functionale (cerere), redactarea unor compuneri despre texte literare la prima vedere. Elevii vor avea de comentat sumar secvente din textul la prima vedere, prin exprimarea motivat� a unei opinii privind structura textului, procedeele de expresivitate si semnificatiile textului si/ sau ale mesajului acestuia.

Tezele din semestrul II

�n semestrul al doilea, elevii claselor a opta vor avea de redactat texte reflexive si imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment social sau cultural; scurte naratiuni); texte functionale (invitatie); compuneri despre texte literare studiate (caracterizare de personaj; motivarea apartenentei unui text studiat la un gen literar: epic - romanul - si dramatic - comedia). La r�ndul lor, elevii claselor a saptea vor avea ca posibile subiecte la teza unic� realizarea unor descrieri prin ordonarea coerent� a detaliilor; redactarea unor texte narative si dialogate; rezumarea unor texte narative la prima vedere; prezentarea unor modele reprezentative pentru v�rsta si optiunile personale; exprimarea unui punct de vedere personal referitor la o tem� adecvat� v�rstei.
Pentru partea de exprimare, elevii de clasa a saptea vor putea avea drept probe la teza unic� la limba si literatura rom�n� din semestrul al II-lea caracterizarea personajelor din texte studiate; ilustrarea unor tr�s�turi ale genului epic sau liric �n texte apartin�nd speciilor literare studiate: balada cult�, nuvela, imnul; exprimarea unui punct de vedere personal referitor la un text studiat sau la prima vedere. Elevii ar putea avea drept prob� si prezentarea unor modele reprezentative pentru v�rsta si optiunile personale.

Articol afisat de 18400 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona T�RN�)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective