Trasi pe sfoarã de comercianti
• OJPC a primit într-o sãptãmînã 21 de reclamatii referitoare la produse de folosintã îndelungatã care s-au defectat în perioada de garantie • desi legea îi obligã pe comercianti sã rezolve în timp util orice problemã de neconformitate, reparatie, transport etc., acestia îsi bat joc de clienti • Multitudinea produselor de folosintã îndelungatã de proastã calitate care au invadat piata nemteanã, precum si serviciile mizerabile continuã sã creeze mari pagube consumatorilor. Drept dovadã, în cursul ultimei sãptãmîni, Oficiul pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt a înregistrat 21 de reclamatii, care aveau ca numitor comun produse de folosintã îndelungatã care s-au defectat în perioada de garantie - frigidere, masini de spãlat, televizoare, telefoane mobile, camere video etc.
Clientii care au întîmpinat astfel de probleme s-au adresat firmelor de service cu care au contract comerciantii, în scopul remedierii defectiunilor. Desi acestia din urmã s-au angajat cã vor repara defectiunile într-un anume interval de timp, nu au onorat promisiunea si dupã ce l-au lãsat pe client fãrã obiectul respectiv mai bine de o lunã, în cîteva zile acesta a constatat cu stupoare cã produsul tot nu functioneazã.
Unul dintre nemtenii care a pãtit asa ceva a apelat la sprijinul reprezentantilor OJPC Neamt dupã ce la numai trei luni dupã ce a achizitionat o camerã video, în valoare de 15 milioane de lei vechi, a constatat cã aceasta nu mai functioneazã. Dupã ce a stat la reparat mai mult de o lunã, camera video s-a defectat iar, la numai trei zile diferentã. Uitîndu-se în certificatul de garantie, omul a avut un soc atunci cînd a constatat cã operatorul a mentionat cã reparatia s-a fãcut în trei zile. În urma inteventiei OJPC, nemteanul a reusit sã îsi recupereze contravaloarea camerei video.
„Profitînd de lipsa de cunoastere a drepturilor pe care le au consumatorii în ceea ce priveste vînzarea produselor de utilizare îndelungatã, multi comercianti, dar si reprezentanti ai firmelor de service poartã pe drumuri inutil consumatorii si nici nu le rezolvã problema, încãlcînd grosolan legea. ÃŽn cazul oricãrei defectiuni intervenite în perioada de garantie, consumatorul are dreptul sã beneficieze de reparatii fãrã sã plãteascã, sau, dacã solicitã, poate sã beneficieze de înlocuirea produsului cu deficiente, de reducere corespunzãtoare a pretului, sau poate chiar sã primeascã înapoi contravaloarea produsului. Nerespectarea legii atrage amenzi cuprinse între 1.000 si 25.000 lei“, a precizat Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt al OJPC Neamt.
|