Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Noiembrie 2007
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 7 Noiembrie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

9.169 de audiente la primarul Gheorghe Stefan

• din vara lui 2004 pînã în august 2007 • în topul problemelor pietrenilor sînt legile pãmîntului, modul de lucru al societãtii Locato, banii si necazurile fãcute de compartimentele primãriei •

Peste nouã mii de pietreni au ajuns sã se plîngã primarului Gheorghe Stefan, de la învestirea acestuia în fruntea municipiului. Bilantul audientelor acordate din 2004, pînã în luna august 2007, aratã cã zilnic nouã cetãteni au intrat în audientã la capii primãriei sã-si spunã pãsurile. Din totalul de 9.169 audiente, 2.500 au fost în ultimele sase luni ale anului 2004, 2.631 de audiente în 2005, 2.542 audiente în 2006 si 1.496 în primele opt luni ale anului curent. 60% din cazuri se rezolvã direct prin fisa de audientã introdusã de Biroul pentru dialog social si consiliere civicã, iar restul se solutioneazã în maxim o sãptãmînã. Toate audientele ajung la Biroul de dialog. Gheorghe Stefan a decis înfiintarea acestuia, ca o continuare a biroului de consiliere civicã înfiintat la PNL în timpul bãtãliei electorale pentru primãrie. A aplicat modelul si la Primãria Piatra Neamt, pentru cã era aglomeratie de cazuri, erau diverse probleme reclamate, care aveau nevoie de informatii si elemente suplimentare. Cum datele prezentate de reclamant nu putea fi verificate pe loc si trebuia cerutã mereu pãrerea specialistilor si a juristilor, s-a decis angajarea consilierului Irina Hirte si a asistentului acesteia, Alina Mititelu. Care primesc omul, îi noteazã datele si problema, fac fisa de audientã, se organizeazã, cautã si rezolvã necazul. Dacã e de competenta primãriei. Oricum, functionarii percuteazã mai operativ cînd sînt întrebati de un consilier municipal, cum este Irina Hirte, decît cînd sînt abordati direct de cetãteanul muritor de rînd. Irina Hirte spune cã „toate cazurile venite la Biroul pentru dialog social si consiliere civicã sînt prezentate primarului, care decide în toate situatiile, nu numai prin semnarea unor rãspunsuri, ci si prin informarea directã despre fiecare petent în sedintele sãptãmînale“. „Primarul cere, în urma solicitãrilor cetãtenilor, analiza unor probleme, îmbunãtãtirea sistemului de lucru, verificarea solutiilor gãsite si extinderea unor solutii date cazurilor individuale la o categorie întreagã, cum a fost cazul garajelor de la Piata Centralã. Dupã ce au fost evidentiate mai multe probleme la birou în sedintele sãptãmînale, primarul a cerut modificarea sau completarea unor legi. De exemplu, Legea 10 limiteazã în timp dreptul de proprietate, ceea ce este în contradictie cu prevederile Constitutiei referitoare la proprietate. Tototdatã, domnul primar face propuneri argumentate de îmbunãtãtire a activitãtii generale din primãrie, propuneri ce respectã în primul rînd cadrul legal si rãspund în acelasi timp interesului cetãteanului“, spune Irina Hirte.

Probleme la Cadastru si Patrimoniu

Cele mai multe reclamatii cu care s-a confruntat primãria pietreanã în acesti trei ani si jumãtate au la bazã legile fondului funciar. Pe locul secund în topul necazurilor oamenilor sînt asociatiile de proprietari si modul de lucru al societãtii Locato, care administreazã toate locuintele primãriei si preia, treptat-treptat, sistemul de încãlzire centralizat. Pe urmãtoarea treaptã a podiumului reclamatiilor se aflã problema centralelor termice tip container si a centralelor de apartament pentru pietrenii considerati „cazuri sociale“. Sînt foarte multe reclamatii la adresa unor compartimente ale primãriei. Cele mai hulite au fost Cadastru si Patrimoniu, datoritã întîrzierilor apãrute la termenele legale de solutionare a cererilor pietrenilor. Nici modul de eliberare a certificatelor de urbanism, a autorizatiilor de construire, documentatia si procedura de concesionare/închiriere terenuri nu sînt întru totul pe placul oamenilor. Au mai fost reclamate taxele de concesiune si închiriere, deficientele din contractul cu Brantner, problemele apãrute în programul de salubrizare, probleme legate de locuinte ANL sau sociale, terenuri pentru tineri, impozitele anuale, transportul în comun, gratuitãtile pentru pensionari, accesul în strand, ajutoarele de urgentã, integrarea rromilor, lucrãrile gospodãresti-edilitare fãcute în oras, dosarele la Legea 247/2005 trimise la Bucuresti pentru Fondul Proprietatea, relatiile cu alte institutii judetene, curãtenia stradalã, iluminatul public, trotuarele si constructiile vechi, fãrã contract pe teren, fãrã autorizatie de construire sau fãrã ambele.

Articol afisat de 1551 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Dana OSTAHIE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective