Traficul greu din Tîrgu Neamt, aprobat de minister
• durata de executie a variantei ocolitoare este de 12 luni calendaristice, iar valoarea totala a investitiei se ridica la circa 371 miliarde de lei vechi Primarul Decebal Arnautu a obtinut marti, 5 iunie, la Bucuresti, avizul favorabil al comisiei tehnice din cadrul Ministerului Transporturilor pentru proiectul soselei de centura. Edilul orasului ne-a declarat ca a participat, împreuna cu proiectantul, la lucrarile comisiei, unde a expus proiectul variantei ocolitoare pentru devierea traficului greu din zonele centrale ale urbei, investitia urmînd sa se faca în forma cuprinsa în studiul de fezabilitate. Mai este necesar ca terenul sa fie transferat din domeniul Primariei, în cel al Ministerului Transporturilor, conform spuselor primarului, care a precizat ca, dupa aceasta formalitate, lucrarea nu mai depinde de administratia publica locala, ci de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale. Conform proiectului, durata de executie a variantei ocolitoare ar urma sa fie de 12 luni calendaristice, iar valoarea totala a investitiei se ridica la circa 371 miliarde de lei vechi. Suma era peste puterile bugetului local, motiv pentru care s-au facut demersuri si s-au obtinut, în cele din urma, finantari de la Ministerul Transporturilor pentru aceasta lucrare. Drumul de centura va porni de pe podul de la Humulesti si cuprinde strada Castanilor, situata pe digul Ozanei, pîna la intersectia cu DN 15 B, si continua cu strada Mihai Viteazu, care asigura legatura între DN 15 B - bulevardul Stefan cel Mare si DN 15 C strada Marasesti. Strada Castanilor, drum national de categoria a III-a, cu o lungime de 4,4 km, va avea doua benzi de circulatie de cîte 3,5 metri fiecare, cu benzi de încadrare de 0,25 m, adiacente carosabilului. Strada Mihail Sadoveanu are o lungime de 0,75 km, iar latimea carosabilului va fi de 7 metri, cu doua benzi de circulatie, si va avea trotuare cu o latime de 1,5 metri pe fiecare latura. Varianta ocolitoare este foarte necesara pentru urbe, deoarece, în lipsa unui traseu special amenajat, strazile centrale s-au deteriorat din cauza traficului greu de tranzit, foarte intens din zona.
|