Sondaj pentru ziarul prim�riei
Muncipalitatea romascan�, criticat� inclusiv de c�tre mass-media local� pentru ideea de a scoate un ziar care s� prezinte, �nc� o dat�, pe bani publici, ceea ce presa oricum relateaz�, a decis s� solicite p�rerea cet�tenilor �n acest sens. Pe pagina de facebook a administratiei a fost lansat un sondaj de opinie, referitor la acest aspect, chestionar care, �n prima zi, a primit doar circa 40 de aprecieri si c�teva comentarii, deloc favorabile. „Prim�ria municipiului Roman doreste ca, �n 2018, s� tip�reasc� 12 editii ale unui ziar, fiecare cu patru pagini, �ntr-un num�r de 10.000 de exemplare, care s� fie distribuite gratuit c�tre cet�teni. Ziarul va prezenta informatii legate de modul �n care s-au cheltuit banii din bugetul local, pentru ce investitii, ce fonduri a atras administratia public� local�, stadiul proiectelor depuse pentru atragerea de fonduri europene, ce evenimente a organizat sau va organiza prim�ria, precum si informatii despre Consiliul Local si activitatea celor 21 de alesi locali. Prin acest material, Prim�ria Roman �si propune s� informeze c�t mai multi cet�teni ai municipiului Roman cu privire la activitatea administratiei, astfel �nc�t acestia s� cunoasc� exact ceea ce se face din taxele si impozitele pe care le pl�tesc la bugetul local. Costul primei editii a acestui ziar, tip�rit �n opt pagini si �n 20.000 de exemplare, a fost de 0,19 lei, f�r� TVA. Pentru 2018, fiecare editie a ziarului va avea doar patru pagini si va fi tip�rit �n 10.000 de exemplare. Prim�ria municipiului Roman are si va continua s� aib� o colaborare institutional� cu mass media local�, acest material informativ neput�nd fi interpretat ca o concurent� pentru pres�, ci un canal de comunicare direct cu cet�tenii. S�nteti de acord ca Prim�ria municipiului Roman s� ofere, periodic, prin intermediul acestui ziar, informatii despre ceea ce se face �n oras din banii de la bugetul local si despre activitatea fiec�rui consilier local?“, este textul sondajului lansat online. Reamintim c�, �n mod bizar sau, poate, prost sf�tuit, primarul a invocat c� urbea ar cam fi r�mas f�r� pres� scris�, �n conditiile �n care pe print apar un cotidian si un hebdomadar. Mai mult, numele ales - InfoRoman - pentru publicatia care este distribuit� gratuit, a fost de asemenea contestat si considerat neinsiprat, de c�tre mass-media local�, �n conditiile �n care a fost „luat“, deja, �n mediul virtual si poate duce la confuzii. „Deocamdat�, asa cum am lansat propunerea si c�tre consilieri, aceasta a fost numai o prim� editie, urm�nd ca, �mpreun� cu colegii consilieri, s� lu�m o decizie �n ceea ce priveste oportunitatea edit�rii unui astfel de ziar. Cel mai probabil, propunerea care va veni din partea mea va fi de 12 editii anuale, a c�te patru pagini fiecare. Este un material informativ; at�t timp c�t voi avea feedback pozitiv de la cet�teni, voi merge �n continuare cu el“, a conchis primarul Micu. O informatie oferit� public de c�tre seful USR Neamt, Radu Samson, arat� c�, �n luna noiembrie, administratia local� a achitat c�tre firma Lux Poly 3.800 de lei pentru cele 20.000 de ziare tip tabloid, realizate si �mp�rtite, din c�te se spune, benevol, de angajatii din prim�rie.
|