Primarul a vrut si are... gazet�
• edilii au scos prima editie a InfoRoman, o publicatie ce prezint� pe bani publici ceea ce mass-media local� a prezentat deja • primarul Lucian Micu vrea 12 aparitii pe an • costurile ar fi de vreo 12.000 de euro • Prim�ria Roman a decis s� cam dea cu flit mass-media local� si, recent, a scos de sub lumina tiparului o publicatie proprie, un soi de oficios care prezint� realiz�rile din ultimul an ale administratiei. Totul, �n conditiile �n care, asa cum a admis edilul sef, Lucian Micu, presa de la malul Moldovei a prezentat deja toate aceste aspecte, fie gratuit, pe baza conferintelor de pres�, fie pe baza unor comenzi publicitare, la evenimentele importante. Primarul a invocat c� urbea ar cam fi r�mas f�r� pres� scris�, �n conditiile �n care apar un cotidian si un hebdomadar. Numele ales - InfoRoman - pentru publicatia care este distribuit� gratuit, a fost de asemenea contestat si considerat neinsiprat de c�tre mass-media local�, �n conditiile �n care a fost „luat“, deja, �n mediul virtual si poate duce la confuzii. „Fiecare ziar sau televiziune local� are un anumit segment de vizualiz�ri sau de potentiale persoane care au acces la acel tip de informatie. Noi am considerat c�, pornind de la faptul c� nu mai exist� at�t de multe ziare �n format tip�rit, ni s-a p�rut absolut necesar� informarea tuturor categoriilor de cet�teni ai municipiului. Am considerat de cuviint� c� acest ziar �n format editat poate s� ajung� la c�t mai multe persoane. Este un ziar cu titlu informativ �n ceea ce priveste activit�tile desf�surate de Prim�ria municipiului Roman, de Consiliul Local, astfel �nc�t c�t mai multi dintre romascani s� aib� cunostint� despre ceea ce se �nt�mpl� pe raza localit�tii“, a explicat primarul Lucian Micu. Acesta a mai mentionat c� realizarea publicatiei este f�cut� benevol de c�tre angajatii administratiei, aici urm�nd s� �si publice realiz�rile si consilierii locali. De asemenea, difuzarea ziarului ar fi f�cut� de c�tre lucr�torii din prim�rie. „Contracte de publicitate s�nt deja, dar spuneam c� exist� categorii diferite de cet�teni ai municipiului. Nu toti au acces la televizor sau internet; s�nt mai multi furnizori de televiziune, poate unii prind un post, sau nu. Atunci, am preferat si aceast� variant� de ziar. Este distribuit prin angajatii prim�riei, posturile de distributie s�nt gratuite, realizate de c�tre colegii nostri“, a mai precizat primarul. Dac� aceast� publicatie pe bani publici va avea viat� lung� sau nu, vor decide consilierii locali. Ideea ar fi antamarea a 12 aparitii, anual, �n momentele decise de intensitatea evenimentelor. „Am f�cut 20.000 de buc�ti, �n opt pagini, iar acest lucru ne-a costat 0,19 fiecare ziar - p�n� �ntr-o mie de euro �n total. Este un ziar care face un rezumat asupra a ceea ce s-a �nt�mplat pe parcursul anului 2017. Deocamdat�, asa cum am lansat propunerea si c�tre consilieri, aceasta a fost numai o prim� editie, urm�nd ca, �mpreun� cu colegii consilieri, s� lu�m o decizie �n ceea ce priveste oportunitatea edit�rii unui astfel de ziar. Cel mai probabil, propunerea care va veni din partea mea va fi de 12 editii anuale, a c�te patru pagini fiecare. Este un material informativ; at�t timp c�t voi avea feedback pozitiv de la cet�teni, voi merge �n continuare cu el“, a conchis Lucian Micu.
|