Primarul a vrut si are... gazetã
• edilii au scos prima editie a InfoRoman, o publicatie ce prezintã pe bani publici ceea ce mass-media localã a prezentat deja • primarul Lucian Micu vrea 12 aparitii pe an • costurile ar fi de vreo 12.000 de euro • Primãria Roman a decis sã cam dea cu flit mass-media localã si, recent, a scos de sub lumina tiparului o publicatie proprie, un soi de oficios care prezintã realizãrile din ultimul an ale administratiei. Totul, în conditiile în care, asa cum a admis edilul sef, Lucian Micu, presa de la malul Moldovei a prezentat deja toate aceste aspecte, fie gratuit, pe baza conferintelor de presã, fie pe baza unor comenzi publicitare, la evenimentele importante. Primarul a invocat cã urbea ar cam fi rãmas fãrã presã scrisã, în conditiile în care apar un cotidian si un hebdomadar. Numele ales - InfoRoman - pentru publicatia care este distribuitã gratuit, a fost de asemenea contestat si considerat neinsiprat de cãtre mass-media localã, în conditiile în care a fost „luat“, deja, în mediul virtual si poate duce la confuzii. „Fiecare ziar sau televiziune localã are un anumit segment de vizualizãri sau de potentiale persoane care au acces la acel tip de informatie. Noi am considerat cã, pornind de la faptul cã nu mai existã atît de multe ziare în format tipãrit, ni s-a pãrut absolut necesarã informarea tuturor categoriilor de cetãteni ai municipiului. Am considerat de cuviintã cã acest ziar în format editat poate sã ajungã la cît mai multe persoane. Este un ziar cu titlu informativ în ceea ce priveste activitãtile desfãsurate de Primãria municipiului Roman, de Consiliul Local, astfel încît cît mai multi dintre romascani sã aibã cunostintã despre ceea ce se întîmplã pe raza localitãtii“, a explicat primarul Lucian Micu. Acesta a mai mentionat cã realizarea publicatiei este fãcutã benevol de cãtre angajatii administratiei, aici urmînd sã îsi publice realizãrile si consilierii locali. De asemenea, difuzarea ziarului ar fi fãcutã de cãtre lucrãtorii din primãrie. „Contracte de publicitate sînt deja, dar spuneam cã existã categorii diferite de cetãteni ai municipiului. Nu toti au acces la televizor sau internet; sînt mai multi furnizori de televiziune, poate unii prind un post, sau nu. Atunci, am preferat si aceastã variantã de ziar. Este distribuit prin angajatii primãriei, posturile de distributie sînt gratuite, realizate de cãtre colegii nostri“, a mai precizat primarul. Dacã aceastã publicatie pe bani publici va avea viatã lungã sau nu, vor decide consilierii locali. Ideea ar fi antamarea a 12 aparitii, anual, în momentele decise de intensitatea evenimentelor. „Am fãcut 20.000 de bucãti, în opt pagini, iar acest lucru ne-a costat 0,19 fiecare ziar - pînã într-o mie de euro în total. Este un ziar care face un rezumat asupra a ceea ce s-a întîmplat pe parcursul anului 2017. Deocamdatã, asa cum am lansat propunerea si cãtre consilieri, aceasta a fost numai o primã editie, urmînd ca, împreunã cu colegii consilieri, sã luãm o decizie în ceea ce priveste oportunitatea editãrii unui astfel de ziar. Cel mai probabil, propunerea care va veni din partea mea va fi de 12 editii anuale, a cîte patru pagini fiecare. Este un material informativ; atît timp cît voi avea feedback pozitiv de la cetãteni, voi merge în continuare cu el“, a conchis Lucian Micu.
|