R�zboiul cu fostii directori continu�
• primarul si consilierii pietreni PNL au organizat o conferint� de pres�, teme de discutii fiind societ�tile Publiserv si LocativServ • fostilor directori, recent schimbati, li se reproseaz� c� nu au condus eficient • la prima a fost terminat un audit, iar la a doua s-a r�spuns unei adrese �naintate de la DNA •
�n cadrul unei conferinte de pres� ce a avut loc ieri, primarul Dragos Chitic a sustinut c� prin noua majoritate creat� de cur�nd s-a restabilit normalitatea �n functionarea a dou� societ�ti importante ale Consiliului Local Piatra Neamt, cu care administratia realizeaz� mare parte dintre serviciile publice din oras, Publiserv si Locativserv. „Schimbarea managementului la Publiserv a f�cut ca societatea s� pun� �n practic� mai operativ cerintele prim�riei, s� lucreze mai organizat si s� comunic�m mai bine �n ce priveste prioritizarea lucr�rilor. Asa cum se deruleaz� acum lucrurile �n relatia cu Publiserv s�nt convins c� vom reusi s� �ntretinem mai bine str�zile din oras si s� punem �n practic� cu o vitez� de reactie mai mare deciziile care privesc siguranta rutier� si fluidizarea traficului. Este doar un �nceput, timpul scurs de la chimbarea conducerii este scurt dar efectele s�nt deja vizibile si vor fi evidente si �n perioada urm�toare. La Locativserv noua conducere �nc� se lupt� pentru a �ndrepta haosul generat de conducerea de p�n� acum c�teva s�pt�m�ni. Doar prin inventarierea responsabil� a locuintelor libere s-au identificat aproape 60 de locuinte ANL care nu erau comunicate prim�riei pentru repartizare. Comunic�m foarte bine si reusim astfel s� lu�m cele mai bune decizii pentru a rezolva problemele care apar. S�nt m�suri stabilite pentru fiecare obiectiv administrat de Locativserv si deja unele dintre ele s�nt �n curs de implementare“, a declarat primarul Dragos Chitic la conferinta de pres� sustinut� la sediul PNL.
Ce s-a f�cut, ce se mai vrea si auditul la Publiserv
Conducerea Publiserv si-a propus o eficientizare a fluxului de lucru
printr-o bun� comunicare cu prim�ria si consiliul local astfel �nc�t s� poat� r�spunde �n cel mai scurt timp cerintelor venite din partea cet�tenilor. „�n luna iulie am efectuat reparatii carosabil cu asfalt, turn�nd 20.000 mp covor asfaltic si 950 mp plombe. Amintesc aici B-
dul. Traian, B-dul. Dacia, Piata Mihail Kog�lniceanu dar si B-dul.
Republicii. De asemenea, am ridicat la cot� gurile de canal acolo unde
am fost solicitati. �n paralel cu activit�tile de �ntretinere ale str�zilor,
am reparat si amenajat trotuare. Tot �n iulie au fost efectuate lucr�ri de decolmatare pe p�r�ul C�rbunoasa si p�r�ul Turcului, dar si lucr�ri de �ntretinere canalizare pluvial� �n zona Obor, Precista si Gara Veche. Am r�spuns imediat solicit�rilor care tin de siguranta si fluidizarea traficului. Am montat separatori de sensuri pe B-dul. Decebal, am realizat marcajele rutiere pe toate tronsoanele de drum unde am turnat covor asfaltic, am ref�cut marcajele pentru trecerile de pietoni aflate �n apropierea unit�tilor scolare si am confectionat, reconditionat si montat indicatoare rutiere acolo unde a fost nevoie. Tot �n aceast�
perioad� am reparat �n jur de 10 spatii de joac�, am reparat si vopsit
mobilierul stradal si am montat garduri metalice de protectie“, a
afirmat George Triboi, director Publiserv. Acesta a mai sustinut c�
lucr�rile de asfaltare si de �ntretinere a str�zilor vor continua �n perioada urm�toare, at�t c�t o va permite vremea. S�nt vizate B-dul 9 Mai, �ntre podul de la piata mare si B-dul Gral. D�sc�lescu si Poligonul autoe. Urmeaz� a se �nfiinta un sens giratoriu �n zona Biserica Precista Nou� si va fi mutat� statia de autobuz de la Muzeul de Istorie. Publiserv va onora si cererile venite de la pietreni pentru repararea parc�rilor, iar p�n� la �nceperea anului scolar se vor termina lucr�rile de asfaltare si de reparatii ale terenurilor de sport la scolile unde s-a solicitat acest lucru. �n plan este �nfiintarea a dou� spatii de joac�, unul pe strada Negoiului si unul �n cartierul V�leni. Directorul George Triboi a f�cut referire si la verific�rile declansate dup� demiterea fostui sef, Adrian Nit�; „Referitor la auditul intern efectuat, v� pot spune c� acesta s-a finalizat, dar astept�m raportul de audit si vom reveni atunci cu concluziile. Am �nceput s� �ndrept�m disfunctionalit�tile g�site la preluarea mandatului si m� refer la eliminarea cheluielilor neoportune si eficientizarea procesului de executie a lucr�rilor. Astfel, pentru a reduce num�rul de contracte externalizate am demarat procedurile de achizitie a unor utilaje si amintesc dou� camioane cu basculant� de 25 tone si unul de 16 tone, dar si un autovehicul multifunctional. Dac� p�n� acum pl�tile se efectuau pe criterii subiective, acum s�nt f�cute conform lucr�rilor efectuate. Mai mult dec�t at�t plata se face acum conform termenelor stabilite �n contract, nu la demararea lucr�rilor. Vom solicita explicatii celor care au luat decizia de a gestiona astfel banul public, dar si celor care trebuiau s� urm�reasc� corectitudinea actului comercial“.
De LocativServ se intereseaz� DNA
La conferinta de pres� de ieri, �n „c�tare“ a fost luat� si fosta conducere a firmei LocativServ si c� noii sefi au stabilit un plan de m�suri pentru functionarea eficient� si furnizarea de servicii de calitate c�tre cet�teni. „Dup� preluarea mandatului, am �nceput inventarierea locuintelor si am terminat verific�rile �n Cartierul Speranta si V�leni 1. Am g�sit un num�r mare de apartamente libere, drept pentru care au putut fi date locuinte ANL tuturor solicitantilor. �n urma verific�rilor am descoperit mai multe persoane care locuiesc abuziv, i-am notificat, urm�nd s� li se �ntocmeasc� cereri de chemare �n judecat� privind rezilierea contractelor si evacuarea. �n cele dou� cartiere am trecut prin toate locuintele libere si am analizat starea lor, iar acum avem o situatie centralizat� a st�rii imobilelor, pe care am trimis-o c�tre prim�rie �n vederea efectu�rii reparatiilor necesare“, a declarat Vladimir Togan, directorul LocativServ. Acesta a mai afirmat c� s-a rezolvat o sesizare primit� de mai bine de un an de la chiriasii de pe strada Ioan Slavici, s�pt�m�na trecut� remediindu-se problema canaliz�rii. �n aceeasi zon�, ieri, �mpreun� cu Salubritas a demarat o actiune de ecologizare si �n c�teva ore s-au colectat 2,5 tone gunoi. Urmeaz� ca �n perioada imediat urm�toare, �n cartierul Speranta, s� se monteze cosuri de gunoi stradale, iar Salubritas s� captureze c�inili maidanezi. Se vor face reparatii la imobilele - igienizarea si repararea iluminatului pe casa sc�rii, dar si �nlocuirea sau repararea interfoanelor, dup� caz. Pentru a veni �n sprijinul chiriasilor, �ncep�nd cu 1 septembrie, programul la casierie va fi prelungit �n zilele de joi p�n� la ora 18.00. �n ceea ce priveste cl�direa Forum Center, urmare a solic�rii chiriasilor, vor fi reparate usile de la intrare, va fi eficientizat sistemul de climatizare si se intentioneaz� cresterea gradul de ocupare a imobilului. Si la LocativServ, pentru ca administrarea s� fie una eficient� si transparent�, au fost luate o serie de m�suri. „Am redus sau am eliminat, dup� caz, unele cheltuieli si m� refer aici la eliminarea cheltuielilor de protocol, nu s-au mai f�cut sponsoriz�ri, iar masina (cea care era folosit� de fostul director - n.r.) este acum folosit� de salariati, doar �n interes de serviciu. Am reziliat contractul cu SC Expert Consulting �ntruc�t nu ni se oferea un serviciu care s� ne ajute �n mod real. �n perioada urm�toare vom renegocia contractul cu SC Mega Cont Expert, contract de Auditare situatii financiare ale societ�tii pentru anii 2016, 2017, 2018 �n valoare actual� de 14.000 lei pe an. Vom solicita o not� explicativ� AGA-manilor care au aprobat cheltuirea a 12.480 lei pentru modernizarea si igienizarea unui birou cu privire la fundamentele care au stat la baza aceste aprob�ri, mai ales c� s-au f�cut f�r� acordul proprietarului, respectiv prim�rie, iar Locativserv nu avea un contract de �nchiriere pentru acel spatiu. Am solicitat societ�tii cu care avem �n prezent �ncheiate contracte de energie si gaz si actele aditionale pentru a putea analiza oportunitatea acestei colabor�ri, dar nu am primit �nc� niciun r�spuns. Am r�spuns de asemenea adresei �naintate de c�tre Directia National� Anticoruptie - Serviciul Teritorial Bac�u, care are ca obiect pl�ngerea ce �l vizeaz� pe fostul director al societ�tii LocativServ“, a mai expus directorul Vladimir Togan. A intervenit si primarul Chitic, care a concluzionat: „Iat� c�, �n doar c�teva s�pt�m�ni, am reusit s� demonstr�m c� schimbarea directorilor promovati de PSD la societ�tile CL Piatra Neamt a f�cut ca respectivele s� functioneze mai bine, s� ofere servicii de calitate cet�tenilor si s� cheltuie mult mai eficient banii publici“. Echipa liberal� este decis� s� se implice �n continuare activ �n bun� functionare a orasului si dezvoltarea comunit�tii noastre.
Iat� cum erau explicate schimb�rile celor doi directori
�ntr-un articol publicat luna trecut�, Monitorul prezenta ce li se imputa fostilor sefi de la Publiserv si LocativServ. Iat� succint c�teva dintre motivele care au stat la baza schimb�rilor directorilor amintiti, conform unui comunicat PNL:„ �n februarie 2017, AGA este informat� despre necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul Publiserv datorit� fondurilor insuficiente, iar �n luna martie 2017 �ntreg personalul intr� �n concediu f�r� plat� pentru 5 zile, iar 9 muncitori s�nt disponibilizati. Cu toate acestea, dou� luni mai t�rziu conducerea �si aprob� premii �n valoare de aproximativ 70.000 lei; �n data de 12 decembrie 2016, este semnat un act aditional la contractul de mandat al directorului general prin care se precizeaz� c� are dreptul s� primeasc�, pentru �ndeplinirea obiectivelor, p�n� la 12 �ndemnizatii brute �n valoare 7.170 lei fiecare, �nsemn�nd 86.000 lei; desi exist� compartiment juridic �n cadrul societ�tii, s-a �ncheiat un contract de asistent� juridic� �n valoare de 4.000 lei pentru un conflict de munc� si altul de 13.000 lei cu o alt� cas� de avocatur�; contracte de sponsorizare cu ONG-uri, care la o prim� evaluare s�nt de peste 10.000 lei, si care, la fel ca �n cazul Locativserv, au ca principal� activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; numeroase contracte de externalizare ale serviciilor c�tre privati; achizitii de autovehicule, parte dintre ele nefunctionale; nepunerea �n aplicare a comenzilor date de Comisia rutier�, lucru care a dus la periclitarea sigurantei �n trafic; management defectuos al lucr�rilor de asfaltare si marcaje rutiere din Piatra Neamt“. �n cel priveste pe ex-directorul de la Locativserv se enum�rau urm�toarele: „nu avea experient� relevant� �n consultant�, management sau activitate de conducere a unei institutii publice sau din sectorul privat; lipsa planului de management; a concediat angajati f�r� a consulta sindicatul; nu a respectat contractul de prest�ri servicii �ncheiat cu autoritatea public� local�, gener�nd prejudicii chiriasilor din imobilele administrate de Locativserv“. C�t despre nereguli, iat� ce ar fi imputabil: „contractele de prest�ri servicii, publicitate si sponsoriz�ri �ncheiate de c�tre Locativserv s�nt semnate doar de c�tre directorul societ�tii, f�r� a avea semn�turile compartimentului juridic si economic; s-a dispus un audit extern, desi exist� compartiment �n cadrul prim�riei care poate audita societatea, pentru care s-a pl�tit 22.000 lei; dup� disponibilizarea unui num�r mare de angajati, pentru a reduce cheltuielile, s-a �ncheiat un contract de prest�ri servicii cu o firm� de consultant� �n domeniul contabil av�nd un pret de 5.000/lun�; desi exist� serviciu juridic �n cadrul societ�tii, este f�cut un contract de reprezentare cu un avocat c�ruia i se pl�teste 8.000 lei onorariu pentru actionarea �n judecat� a unor jurnalisti din presa local� si �nc� 6.000 lei pentru a reprezenta societatea �n procesul intentat de c�tre angajatii disponibolizati; efectuarea de investitii �ntr-un imobil ce nu se afla �n proprietatea Locativserv, utiliz�nd exclusiv bani publici, �n sum� de 20.000 lei, reprezent�nd modernizare plus mobilier; a angajat societatea �n cheltuieli ilegale, printr-o deplasare care nu s-a f�cut �n interesul societ�tii, �n perioada 11.01.2017 - 14.01.2017 la Brasov, firma suport�nd toate cheltuielile legate de transport, cazare si mas�.
Cazarea s-a f�cut la un hotel de lux pentru care s-a pl�tit 240 euro,
pentru doar dou� nopti, precum si plata a 130 euro reprezent�nd
m�ncare, b�uturi si produse din minibarul camerei; exist� un contract
care ridic� suspiciuni, cu o societate de energie electric� si gaze
naturale, pentru locuintele apartin�nd Locativserv (...); contracte de
dezinsectie si deratizare f�cute cu o firm� privat�, la un pret cu mult
mai mare dec�t al serviciilor oferite de Salubritas (care detine
exclusivitatea serviciilor pentru domeniul public in Piatra Neamt si cu
care trebuia s� fie �ncheiat contractul) etc.
|