Liceanul cu lumile �n 4D, argint mondial
• Andrei Petrescu a luat argintul la concursul Infometrix, premiul international fiind primiat pentru tema �n care a realizat o animatie despre o lume spectaculoas� �n spatiu • adolescentul, elev �n clasa a XI-a la Petru Rares, este m�ndru de faptul c� a reusit, �n mare m�sur�, s� studieze animatia si tehnica 3D singur • Andrei Petrescu, elev �n clasa a XI-a la Colegiul National Petru Rares Piatra Neamt, a c�stigat diploma si medalia de argint la Concursul International Infomatrix, rezultatul primindu-l pe 1 mai, �n timpul festivit�tii de premiere. „Nu am stiut absolut nimic despre rezultat. Am mers la festivitate, fiind �nsotit de familia mea, si acolo m-am auzit nominalizat. S�nt fericit de argintul mondial pe care l-am obtinut si pentru care am muncit foarte mult, ajutat fiind si de domnul profesor Grigorut� Oniciuc. P�n� �n momentul de fat�, acest premiu este cel mai important din ceea ce am obtinut p�n� acum, dar reprezint� si un impuls s� merg mai departe, s� c�stig aurul la Infomatrix si s� obtin si alte premii!“, a declarat Andrei Petrescu. Primul telefon pe care l-a dat dup� aflarea rezultatului fabulos a fost c�tre profesorul �ndrum�tor, Grigorut� Oniciuc. „Mi-am pus mari sperante �n Andrei, pentru c� este un copil muncitor, care stie ce vrea, care e si autodidact si dornic de continu� perfectionare. Rezulattul lui m-a bucurat enorm, pentru c� e o �ncununare a unei munci titanice, f�cute cu pasiune, dar si un nou premiu important adunat �n panoplia Raresului“, a precizat profesorul Grigorut� Oniciuc. Andrei Petrescu a participat la faza international� a concursului Infomatrix, organizat de Institutul Lumina, cu o lucrare de care este foarte m�ndru: o excursie �n spatiu. Pasiunea lui Andrei este informatica si dorinta sa este s� �si petreac� viata �n Rom�nia si s� lucreze �n acest domeniu de care spune c� este pasiunea vietii sale. Andrei a fost atras de mic de jocurile pe calculator si dup� ce le-a descoperit a c�utat s� afle cum pot fi ele realizate. A urm�rit nenum�rate tutoriale, inclusiv pentru programul de modelare 3D pe care �l foloseste si �n prezent. Despre pasiunea sa au aflat profesorii de specialitate din Rares si asa a ajuns s� fie �ndemnat s� lanseze sateliti, s� creeze lumi �n spatiu, s� lucreze c�t mai mult �n domeniul model�rii 3D. Acum, c�nd este elev �n clasa a XI-a, se poate m�ndri cu sute de proiecte �n portofoliul personal, dar si �n cel de echip�, pentru c� lucreaz� si cu colegi de scoal�. Pentru ultima sa reusit�, Andrei a folosit o „anex�“ a unui proiect de echip� - o statie spatial� pe care s� se poat� locui. �ncep�nd din vara anului trecut si p�n� pe 1 martie, Andrei a lucrat �n fiecare zi, �nv�t�nd lucruri noi din diverse tutoriale, pentru a perfectiona modelele 3D si animatiile. A trimis online proiectul si �ntr-o s�pt�m�n� a aflat c� s-a calificat, iar pe 1 mai a aflat c� spatiul s�u e al doilea cel mai bun din lume, la egalitate cu un proiect realizat �n Macedonia si altele dou� din Mexic. Scoala rom�neasc� nu s-a dezis la aceast� competitie, pentru c� aurul a ajuns la dou� echipaje din tar� si dou� din Hong Kong. Felicit�rile premiantilor au fost adresate, pe l�ng� oameni de mare calibru intelectual, si de c�tre trei ambasadori, ai Indoneziei, Ucrainei si Africii de Sud.
caset�
INFOMATRIX este o competitie international�, organizat� anual �n Rom�nia, �ncep�nd cu anul 2003, de Fundatia Lumina Institutii de �nv�t�m�nt, fiind initiat� pentru a permite celor mai buni elevi si studenti din domeniul IT s� se cunoasc� si s� fac� schimb de idei prin prezentarea de proiecte IT&C. Obiectivul concursului este s�-i �ncurajeze pe tineri s�-si foloseasc� imaginatia, pasiunea si creativitatea pentru a realiza inovatii tehnologice care ar putea aduce o schimbare pozitiv� �n societate. Este cunoscut c� �n fiecare an companiile �n domeniu urm�resc evolutia participantilor si chiar se arat� interesate de achizitia unor proiecte realizate de elevi si studenti.
|