Iat� ce-ar vrea, cu adev�rat, cet�tenii
• 520 de romascani au completat chestionarul prim�riei, anunt�nd c� vor destructurarea g�stilor de infractori din centru, spatii de joac� sau piste de biciclete • altii doresc modernizarea transportului �n comun si a taximetriei, eliminarea birocratiei, amenajarea de noi parc�ri etc • Sondarea opiniei publice din Roman, �n vederea aprecierii serviciilor oferite de administratia public� local� si a cresterii calit�tii acestora, realizat� �n ultimele luni de c�tre prim�rie a scos la iveal� at�t multumiri, c�t si nemultumiri sau chiar solicit�ri punctuale de investitii, din partea comunit�tii. Astfel, �n anul 2016, la proiectul de evaluare a satisfactiei cet�tenilor municipiului Roman au participat 520 de respondenti (361 de chestionare fiind completate on-line, iar 159 chestionare �n format tip�rit). Num�rul celor interesati s� participe la acest proiect a crescut semnificativ �n 2016, lu�nd �n considerare faptul c� �n 2015 au participat doar 253 de persoane. �n ceea ce priveste v�rsta, sexul si studiile celor care au completat chestionarul, cei mai multi dintre cei care au r�spuns la �ntreb�ri au v�rsta cuprins� �ntre 35-60 de ani, adic� 48,8% dintre respondenti, 37,3% au v�rsta cuprins� �ntre 18-35 de ani iar 13,9% dintre respondenti au v�rsta mai mare de 60 de ani. �n plus, b�rbatii au completat chestionarul �ntr-un num�r mai mare- reprezent�nd un procent de 61,2% iar femeile au reprezentat un procent de 38,8%. 60,4% dintre participanti au studii superioare, 35,8% studii medii si 3,8% studii elementare. 84,6% dintre respondenti au spus c� au contactat �n ultimele 12 luni, unul sau mai multe servicii ale Prim�riei. �n ceea ce priveste motivul pentru care s-au adresat Prim�riei, 20% au solicitat informatii, 10,6% au adresat o cerere sau sugestie, 56,5% au solicitat informatii si au adresat o cerere/sugestie iar 12,9% nu au r�spuns. Printre propunerile transmise conducerii administratiei se num�r� eliminarea grupurilor de infractori minori, modernizarea transportului �n comun si a taximetriei, construirea de piste pentru biciclete, eliminarea birocratiei, crearea mai multor spatii verzi, mai multe locuri de joac� pentru copii sau amenajarea de noi parc�ri. Metodele folosite pentru monitorizarea satisfactiei cet�tenilor/p�rtilor interesate au fost alese alese astfel �nc�t s� pun� la dispozitia administratiei publice locale informatii semnificative cu privire la astept�rile, nemultumirile si propunerile cet�tenilor fat� de serviciile publice astfel �nc�t s� ofere o imagine c�t mai fidel� a situatiei existente. Chestionarul de evaluare a satisfactiei cet�tenilor a fost postat electronic, pe site-ul www.primariaroman.ro, unde a fost accesat si completat on-line de c�tre romascani, dar s-a reg�sit si �n modul clasic, tip�rit, la Biroul Unic. Prin intermediul celor 10 �ntreb�ri cuprinse �n chestionar (6 �ntreb�ri �nchise si 4 �ntreb�ri deschise), cet�tenii au avut posibilitatea evalu�rii activit�tii Prim�riei Municipiului Roman si a serviciilor oferite �n municipiu. Scopul aplic�rii chestionarului a fost implicarea cet�teanului �n evaluarea serviciilor furnizate si identificarea de m�suri de �mbun�t�tire a proceselor interne si a procedurilor de lucru.
|