Iatã ce-ar vrea, cu adevãrat, cetãtenii
• 520 de romascani au completat chestionarul primãriei, anuntînd cã vor destructurarea gãstilor de infractori din centru, spatii de joacã sau piste de biciclete • altii doresc modernizarea transportului în comun si a taximetriei, eliminarea birocratiei, amenajarea de noi parcãri etc • Sondarea opiniei publice din Roman, în vederea aprecierii serviciilor oferite de administratia publicã localã si a cresterii calitãtii acestora, realizatã în ultimele luni de cãtre primãrie a scos la ivealã atît multumiri, cît si nemultumiri sau chiar solicitãri punctuale de investitii, din partea comunitãtii. Astfel, în anul 2016, la proiectul de evaluare a satisfactiei cetãtenilor municipiului Roman au participat 520 de respondenti (361 de chestionare fiind completate on-line, iar 159 chestionare în format tipãrit). Numãrul celor interesati sã participe la acest proiect a crescut semnificativ în 2016, luînd în considerare faptul cã în 2015 au participat doar 253 de persoane. ÃŽn ceea ce priveste vîrsta, sexul si studiile celor care au completat chestionarul, cei mai multi dintre cei care au rãspuns la întrebãri au vîrsta cuprinsã între 35-60 de ani, adicã 48,8% dintre respondenti, 37,3% au vîrsta cuprinsã între 18-35 de ani iar 13,9% dintre respondenti au vîrsta mai mare de 60 de ani. ÃŽn plus, bãrbatii au completat chestionarul într-un numãr mai mare- reprezentînd un procent de 61,2% iar femeile au reprezentat un procent de 38,8%. 60,4% dintre participanti au studii superioare, 35,8% studii medii si 3,8% studii elementare. 84,6% dintre respondenti au spus cã au contactat în ultimele 12 luni, unul sau mai multe servicii ale Primãriei. ÃŽn ceea ce priveste motivul pentru care s-au adresat Primãriei, 20% au solicitat informatii, 10,6% au adresat o cerere sau sugestie, 56,5% au solicitat informatii si au adresat o cerere/sugestie iar 12,9% nu au rãspuns. Printre propunerile transmise conducerii administratiei se numãrã eliminarea grupurilor de infractori minori, modernizarea transportului în comun si a taximetriei, construirea de piste pentru biciclete, eliminarea birocratiei, crearea mai multor spatii verzi, mai multe locuri de joacã pentru copii sau amenajarea de noi parcãri. Metodele folosite pentru monitorizarea satisfactiei cetãtenilor/pãrtilor interesate au fost alese alese astfel încît sã punã la dispozitia administratiei publice locale informatii semnificative cu privire la asteptãrile, nemultumirile si propunerile cetãtenilor fatã de serviciile publice astfel încît sã ofere o imagine cît mai fidelã a situatiei existente. Chestionarul de evaluare a satisfactiei cetãtenilor a fost postat electronic, pe site-ul www.primariaroman.ro, unde a fost accesat si completat on-line de cãtre romascani, dar s-a regãsit si în modul clasic, tipãrit, la Biroul Unic. Prin intermediul celor 10 întrebãri cuprinse în chestionar (6 întrebãri închise si 4 întrebãri deschise), cetãtenii au avut posibilitatea evaluãrii activitãtii Primãriei Municipiului Roman si a serviciilor oferite în municipiu. Scopul aplicãrii chestionarului a fost implicarea cetãteanului în evaluarea serviciilor furnizate si identificarea de mãsuri de îmbunãtãtire a proceselor interne si a procedurilor de lucru.
|