Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Noiembrie 2007
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 7 Noiembrie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

9.169 de audiente la primarul Gheorghe Stefan

• din vara lui 2004 p�n� �n august 2007 • �n topul problemelor pietrenilor s�nt legile p�m�ntului, modul de lucru al societ�tii Locato, banii si necazurile f�cute de compartimentele prim�riei •

Peste nou� mii de pietreni au ajuns s� se pl�ng� primarului Gheorghe Stefan, de la �nvestirea acestuia �n fruntea municipiului. Bilantul audientelor acordate din 2004, p�n� �n luna august 2007, arat� c� zilnic nou� cet�teni au intrat �n audient� la capii prim�riei s�-si spun� p�surile. Din totalul de 9.169 audiente, 2.500 au fost �n ultimele sase luni ale anului 2004, 2.631 de audiente �n 2005, 2.542 audiente �n 2006 si 1.496 �n primele opt luni ale anului curent. 60% din cazuri se rezolv� direct prin fisa de audient� introdus� de Biroul pentru dialog social si consiliere civic�, iar restul se solutioneaz� �n maxim o s�pt�m�n�. Toate audientele ajung la Biroul de dialog. Gheorghe Stefan a decis �nfiintarea acestuia, ca o continuare a biroului de consiliere civic� �nfiintat la PNL �n timpul b�t�liei electorale pentru prim�rie. A aplicat modelul si la Prim�ria Piatra Neamt, pentru c� era aglomeratie de cazuri, erau diverse probleme reclamate, care aveau nevoie de informatii si elemente suplimentare. Cum datele prezentate de reclamant nu putea fi verificate pe loc si trebuia cerut� mereu p�rerea specialistilor si a juristilor, s-a decis angajarea consilierului Irina Hirte si a asistentului acesteia, Alina Mititelu. Care primesc omul, �i noteaz� datele si problema, fac fisa de audient�, se organizeaz�, caut� si rezolv� necazul. Dac� e de competenta prim�riei. Oricum, functionarii percuteaz� mai operativ c�nd s�nt �ntrebati de un consilier municipal, cum este Irina Hirte, dec�t c�nd s�nt abordati direct de cet�teanul muritor de r�nd. Irina Hirte spune c� „toate cazurile venite la Biroul pentru dialog social si consiliere civic� s�nt prezentate primarului, care decide �n toate situatiile, nu numai prin semnarea unor r�spunsuri, ci si prin informarea direct� despre fiecare petent �n sedintele s�pt�m�nale“. „Primarul cere, �n urma solicit�rilor cet�tenilor, analiza unor probleme, �mbun�t�tirea sistemului de lucru, verificarea solutiilor g�site si extinderea unor solutii date cazurilor individuale la o categorie �ntreag�, cum a fost cazul garajelor de la Piata Central�. Dup� ce au fost evidentiate mai multe probleme la birou �n sedintele s�pt�m�nale, primarul a cerut modificarea sau completarea unor legi. De exemplu, Legea 10 limiteaz� �n timp dreptul de proprietate, ceea ce este �n contradictie cu prevederile Constitutiei referitoare la proprietate. Tototdat�, domnul primar face propuneri argumentate de �mbun�t�tire a activit�tii generale din prim�rie, propuneri ce respect� �n primul r�nd cadrul legal si r�spund �n acelasi timp interesului cet�teanului“, spune Irina Hirte.

Probleme la Cadastru si Patrimoniu

Cele mai multe reclamatii cu care s-a confruntat prim�ria pietrean� �n acesti trei ani si jum�tate au la baz� legile fondului funciar. Pe locul secund �n topul necazurilor oamenilor s�nt asociatiile de proprietari si modul de lucru al societ�tii Locato, care administreaz� toate locuintele prim�riei si preia, treptat-treptat, sistemul de �nc�lzire centralizat. Pe urm�toarea treapt� a podiumului reclamatiilor se afl� problema centralelor termice tip container si a centralelor de apartament pentru pietrenii considerati „cazuri sociale“. S�nt foarte multe reclamatii la adresa unor compartimente ale prim�riei. Cele mai hulite au fost Cadastru si Patrimoniu, datorit� �nt�rzierilor ap�rute la termenele legale de solutionare a cererilor pietrenilor. Nici modul de eliberare a certificatelor de urbanism, a autorizatiilor de construire, documentatia si procedura de concesionare/�nchiriere terenuri nu s�nt �ntru totul pe placul oamenilor. Au mai fost reclamate taxele de concesiune si �nchiriere, deficientele din contractul cu Brantner, problemele ap�rute �n programul de salubrizare, probleme legate de locuinte ANL sau sociale, terenuri pentru tineri, impozitele anuale, transportul �n comun, gratuit�tile pentru pensionari, accesul �n strand, ajutoarele de urgent�, integrarea rromilor, lucr�rile gospod�resti-edilitare f�cute �n oras, dosarele la Legea 247/2005 trimise la Bucuresti pentru Fondul Proprietatea, relatiile cu alte institutii judetene, cur�tenia stradal�, iluminatul public, trotuarele si constructiile vechi, f�r� contract pe teren, f�r� autorizatie de construire sau f�r� ambele.

Articol afisat de 1630 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Dana OSTAHIE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective