Traficul greu din T�rgu Neamt, aprobat de minister
• durata de executie a variantei ocolitoare este de 12 luni calendaristice, iar valoarea totala a investitiei se ridica la circa 371 miliarde de lei vechi Primarul Decebal Arnautu a obtinut marti, 5 iunie, la Bucuresti, avizul favorabil al comisiei tehnice din cadrul Ministerului Transporturilor pentru proiectul soselei de centura. Edilul orasului ne-a declarat ca a participat, �mpreuna cu proiectantul, la lucrarile comisiei, unde a expus proiectul variantei ocolitoare pentru devierea traficului greu din zonele centrale ale urbei, investitia urm�nd sa se faca �n forma cuprinsa �n studiul de fezabilitate. Mai este necesar ca terenul sa fie transferat din domeniul Primariei, �n cel al Ministerului Transporturilor, conform spuselor primarului, care a precizat ca, dupa aceasta formalitate, lucrarea nu mai depinde de administratia publica locala, ci de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale. Conform proiectului, durata de executie a variantei ocolitoare ar urma sa fie de 12 luni calendaristice, iar valoarea totala a investitiei se ridica la circa 371 miliarde de lei vechi. Suma era peste puterile bugetului local, motiv pentru care s-au facut demersuri si s-au obtinut, �n cele din urma, finantari de la Ministerul Transporturilor pentru aceasta lucrare. Drumul de centura va porni de pe podul de la Humulesti si cuprinde strada Castanilor, situata pe digul Ozanei, p�na la intersectia cu DN 15 B, si continua cu strada Mihai Viteazu, care asigura legatura �ntre DN 15 B - bulevardul Stefan cel Mare si DN 15 C strada Marasesti. Strada Castanilor, drum national de categoria a III-a, cu o lungime de 4,4 km, va avea doua benzi de circulatie de c�te 3,5 metri fiecare, cu benzi de �ncadrare de 0,25 m, adiacente carosabilului. Strada Mihail Sadoveanu are o lungime de 0,75 km, iar latimea carosabilului va fi de 7 metri, cu doua benzi de circulatie, si va avea trotuare cu o latime de 1,5 metri pe fiecare latura. Varianta ocolitoare este foarte necesara pentru urbe, deoarece, �n lipsa unui traseu special amenajat, strazile centrale s-au deteriorat din cauza traficului greu de tranzit, foarte intens din zona.
|