Dispute între executiv ºi legislativ pe tema transportului public
La propunerea specialiºtilor din cadrul Compartimentului Transporturi din cadrul Primãriei Piatra Neamþ, executivul a propus Consiliului Local pietrean o serie de modificãri ale programului de transport local. Solicitãrile s-au datorat, pe de o parte, refuzului unor operatori de transport de a semna contractul de concesiune a traseelor, în termenul legal de 30 de zile, ca ºi a unor anumite probleme care au apãrut pe parcurs, între care: strãzile prea strîmte ºi aglomerarea provocatã de maºinile lãsate pe margini, în lipsa locurilor de parcare, numãrul prea mic de mijloace de transport, comparativ cu numãrul cãlãtorilor. A fost propusã desfiinþarea unor trasee, cu preluarea acestora de cãtre alþi operatori de transport care circulã pe trasee apropiate, schimbarea unor staþii intermediare, a capetelor de linii.
Proiectul de hotãrîre a provocat numeroase comentarii, cel mai vehement fiind consilierul local Adriean Chirilã: „Fac apel la consilierii locali ca aceastã hotãrîre sã fie retrasã, din mai multe motive. Contractele cu Transurban ºi Troleibuzul, pentru principalele trasee, au fost semnate în luna octombrie. Se stabilise cã, timp de 3 luni, programul de transport nu va fi modificat. Dar, în ºedinþa anterioarã a suferit anumite schimbãri, iar acum se procedeazã la fel. La Transurban, pe un traseu a fost retras un autobuz din douã, deºi ar fi trebuit sã circule ambele ºi sã existe ºi o rezervã. Mai mult decît atît, traseele Troleibuzul se suprapun cu ale microbuzelor“. El a subliniat cã modificãrile aduse traseelor sînt „atehnice ºi ilegale“, motiv pentru care ºi-a îndemnat colegii sã nu voteze. Sorin Brumã, ºeful Compartimentului Transporturi, a încercat sã dea explicaþii ºi sã arate cã în proiectul de hotãrîre s-au strecurat anumite greºeli de redactare, susþinut fiind de unii consilieri locali ai PNL care au afirmat cã raportul de specialitate fusese corect elaborat. Consilierul Andrei Baciu l-a acuzat pe Adriean Chiriã cã, fãcînd parte din Consiliul de Administraþie al Troleibuzul, este direct interesat în a atrage profituri cît mai mari care se reflectã în nivelul sãu de salarizare. Discuþiile aprinse au fost stinse de cãtre primarul Gheorghe ªtefan care a propus retragerea proiectului, pînã la ºedinþa viitoare: „Pînã atunci, vom purta discuþii cu reprezentanþii Transurban, Troleibuzul ºi cu operatorii care fac transport cu microbuzele, pentru a gãsi o soluþie amiabilã. Interesul nostru este sã asigurãm un transport civilizat cetãþenilor ºi cît mai multe mijloace de transport. La emisiunile în direct cu cetãþenii, unii s-au plîns cã troleibuzele circulã la intervale de o jumãtate de orã, dar ei ar dori sã soseascã mai repede“.
|