Elevii „se joacã“ de-a cutremurele
Sutele de cutremure din zona Galati înregistrate în ultimele sãptãmîni plus alte cîteva resimtite în mai toatã tara, cu epicentru în Vrancea, au determinat reprezentantii Ministerului Educatiei sã decidã ca în fiecare scoalã elevii sã simuleze cã ar fi prinsi de astfel de evenimente. Asa se face cã dupã ce la mijlocul sãptãmînii trecute, în scoli s-a desfãsurat o lectie de teorie privind reactia în caz de cutremur. Elevii au fost învãtati de cãtre dascãli, pe seama unor recomandãri trimise de minister, despre ce trebuie sã facã în cazul unor seisme majore. Vineri, în scoli s-a desfãsurat primul exercitiu practic de simulare. Astfel, de regulã în pauza mare, toti elevii si prescolarii de dimineatã, respectiv de dupã-amizã, au auzit cum clopotelul scolii a sunat timp de 30 de secunde. Copiii au simulat comportamentul în caz de seism, respectînd regulile care le-au fost comunicate cu o zi înainte. Ei s-au vãzut nevoiti sã se salveze si prima miscare au fãcut-o adãpostindu-se sub bãnci, dupã care, cu crestetele acoperite cu cîte un manual, au iesit din incinta unitãtilor de învãtãmînt. Astãzi, începînd cu ora 09.45, soneria electricã sau clopotelul scolii va suna timp de 30 de secunde, iar pe parcursul a 30 de minute, personalul didactic, cel auxiliar si elevii vor recapitula regulile de comportare în caz de cutremur. Scenariul presupune cã ora introducerii semnalului de alarmare este ora producerii unui cutremur de pãmînt. Activitatea va fi monitorizatã de cadrele militare de la ISU Neamt si de personalul serviciilor voluntare pentru situatii de urgentã. Autoritãtile s-au îngrijit si au editat, pentru elevi, o serie de brosuri ce contin recomandãri de comportare în caz de cutremur. Apoi, vineri, pe 25 octombrie, se va face evaluarea exercitiului. Astfel, conducerea fiecãrei unitãti de învãtãmînt va întocmi un raport de informare pe care îl va înainta Inspectoratului Scolar, iar de aici, o situatie centralizatoare la ISU. Directorii vor raporta cîti elevi au iesit din clase, cîte clase functioneazã în unitate, numãrul de cadre didactice implicate în exercitii si o informare privind concluziile activitãtilor, aprecieri si propuneri.
|