Transurban si Troleibuzul, primul pas spre fuziune
• Consiliul Local Piatra Neamt a aprobat un elaborarea unui proiect de fuziune între cele douã societãti Cei doi mari operatori de transport de cãlãtori din Piatra Neamt au fãcut primul pas spre fuziune. Consiliul Local Piatra Neamt, cel care a si avut initiativa de a uni Troleibuzul cu Transurban, a aprobat, ieri, elaborarea unui proiect de fuziune a celor douã societãti. Acesta va fi realizat de o persoanã independentã de Consiliul Local si de Consiliul Judetean, pentru a nu fi lansate, apoi, acuzatii de favoritisme. Asta pentru cã Troleibuzul este societatea CJ Neamt, iar Transurban apartine CL Piatra Neamt. ÃŽn plus, asa prevede si legea, dupã cum sustine consilierul PSD Adriean Chirilã, director la Troleibuzul SA.
Prin urmare, legislativul local a hotãrît, ieri, în unanimitate fuzionarea celor douã societãti pe baza unui proiect elaborat si aprobat de adunãrile generale ale actionarilor lor. Ideea este motivatã de „necesitatea sporirii eficientei si calitãtii activitãtii prestate de principalii operatori de transport în cadrul serviciului de transport public de cãlãtori“. Primãria Piatra Neamt s-a adresat, deja, Consiliului Judetean, în virtutea realizãrii acestui plan, cerînd acordul pentru initierea proiectului local. CJ n-a avut nimic împotrivã, dovadã cã, vinerea trecutã, vicepresedintele Dumitru Badea a dezbãtut subiectul „acasã“ la Troleibuzul. Societatea CJ ar fi de acord cu unirea cu Transurban sub aceeasi marcã, însã numai dupã ce un expert va spune cã e bine sã se producã fuziunea. De altfel, directorul de dezvoltare a societãtii Troleibuzul a si sesizat problema în sedinta de Consiliu Local.
„As vrea ca hotãrîrile celor douã consilii - local si judetean - sã concorde si sã fie respectate întocmai. Sã fie elaborat acest proiect de fuziune pentru cã, pînã la urmã, Consiliul Local se angajeazã sã cheltuiascã niste bani pe acest proiect. Este treabã serioasã si grea, si pe bani multi. Sã se respecte întocmai etapele legale“, a spus consilierul local Adriean Chirilã.
Pe de altã parte, este firesc ca sefii de la Troleibuzul sã nu fie prea încîntati de fuziune, pentru cã se laudã cu profit pe societate, în timp ce Transurban are miliarde de lei pierderi. Drept e cã nici nu mai primeste subventii de la municipalitate si se descurcã din activitãtile prestate, pe cînd Troleibuzul are cota de la CJ în fiecare an. Toate aceste aspecte vor fi studiate si înglobate în materialul expertului ce va analiza cît de beneficã este fuziunea celor doi „mamuti“ ai transportului local. Concluziile sale vor fi prezentate, dupã cum a opinat consilierul local Cornelia Tudorancea, cît mai tîrziu posibil. „Atîta o sã propuneti sã se facã, încît o sã tergiversati tot proiectul“, i-a spus liberala lui Adriean Chirilã.
|