Primele m�suri dup� scandalul de la CPU
• primarul Lucian Micu si deputatul Laurentiu Leoreanu s-au �nt�lnit cu medicii si cadrele care lucreaz� la Urgenta Spitalului Roman • au fost luate c�teva m�suri de ameliorare a conditiilor din aceast� sectie • unitatea vrea s� angajeze specialist �n comunicare • Incidentul produs la Centrul de Primire a Urgentelor (CPU) de la Spitalul Municipal de Urgent� Roman, cu pacientul octogenar filmat �n timp ce astepta �n triaj, v�it�ndu-se, pentru a fi primit de un medic, a produs primele efecte concrete. Primarul interimar Lucian Micu si deputatul Laurentiu Leoreanu s-au �nt�lnit luni, 9 ianuarie, cu medicii, asistentii, infirmierii si brancardierii care lucreaz� �n acest sector, pentru a stabili o serie de m�suri, menite s� evite, pe viitor, aparitia unor asemenea conflicte �ntre pacienti, apartin�tori si personalul de serviciu. Filmuletul cu pricina, plasat pe facebook are aproape 1,7 milioane de vizualiz�ri si comentarii care au adus grave deservicii de imagine unit�tii sanitare romascane. „Am avut o sedint� cu cei care fac parte din Comitetul Director al spitalului, precum si cu tot personalul care lucreaz� �n CPU. Le-am solicitat s� asigure atentia si respectul cuvenit fiec�rui pacient �n parte. �n acelasi timp, cred c� trebuie s� fie apreciat profesionalismul cadrelor medicale care-si desf�soar� activitatea �n acest sector. Ca si m�suri imediate, am solicitat �ndep�rtarea acelei usi glisante, care desparte CPU de sala de asteptare. Va fi montat� o perdea cu aer cald. Am dispus de asemenea mutarea unui registrator din triajul general �n triajul acestei sectii, �n asa fel �nc�t asistentul medical s� se ocupe exclusiv de pacienti. Am solicitat conducerii spitalului s� analizeze posibilitatea m�ririi cu �nc� dou� paturi a capacit�tii de cazare. �n prezent s�nt doar patru paturi“, a precizat primarul Lucian Micu. Acesta a mai mentionat c� orice alt� decizie legat� de activitatea medical� va fi luat� doar �n urma raportului care va veni din partea Ministerului S�n�t�tii, Guvernul cer�nd Directiei de S�n�tate Public� Neamt un control tematic la unitatea de Urgente. Primarul a mai sustinut c� �nc� nu a fost luat� �n calcul decizia de a solicita suplimentarea, s�mb�ta si duminica, a liniei de gard� din CPU, total insuficient�, dup� cum spun medicii, �n conditiile unei aglomer�ri excesive a acestei sectii. �n ceea ce priveste relatiile de comunicare, se intentioneaz� angajarea, �n cel mai scurt timp, a unui cadru specializat care se va ocupa de relatiile cu mass-media. Conducerea Spitalului Roman a demarat la r�ndul s�u o anchet� intern�, urmare a public�rii, �n mediul online, a imaginilor �n care apare b�tr�nul care s-a prezentat la CPU si a acuzatiilor conform c�rora pacientul nu a fost tratat corespunz�tor. „Din punctul nostru de vedere, s-au respectat exact procedurile, legislatia din domeniu este clar�. Pacientul a primit asistent� medical� necesar� si a fost �ngrijit corespunz�tor. Este drept c� trebuie s� acord�m o atentie mai mare comunic�rii. Poate o relatie si o comunicare mai bun�, mai frumoas�, cu pacientii si apartin�torii acestora, o empatie mai dezvoltat� fat� de suferinta pacientilor, nu ar mai provoca reactii nedorite. Ne pare rau pentru cele �nt�mplate. Nimeni nu doreste r�ul unui pacient dar, �n acelasi timp, este nedrept si fat� de cei care lucreaz� �n sistemul medical, care are suficiente suferinte si el, s� fie jigniti si acuzati c� nu le-a p�sat de o alt� fiint� uman�. Spitalul Municipal de Urgent� Roman a f�cut eforturi �n ultimii ani pentru a aduce medici specialisti si am f�cut angaj�ri, tocmai pentru ca pacientii s� fie c�t mai bine �ngrijiti“, se precizeaz� �ntr-un comunicat de pres� al Spitalului Roman. Primarul Lucia Micu a mai precizat c� este interesat ca fiecare pacient s� beneficieze de atentia si respectul cuvenite atunci c�nd se adreseaz� cadrelor medicale din spitalul municipal. „Dac� �n ceea ce priveste calitatea actului medical se poate pronunta doar Ministerul S�n�t�tii, desi am convingerea c� �n spitalul nostru lucreaz� doar profesionisti, �n ceea ce priveste comunicarea cu bolnavul, relatia acestuia cu cadrele medicale, reducerea timpului de asteptare, aici cred c� se mai poate interveni“, a conchis edilul.
|