Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Septembrie 2014
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 26 Septembrie 2014
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Abuz s�v�rsit de Prigoan� si firma sa

Reporter: Relatati litigiul �n care v-a t�r�t Prigoan� si firma sa.
Ionel Ciocan: Prigoan� Vasile-Silviu si firma sa, Rosal Grup, ne-au
actionat �n justitie la Tribunalul Neamt - dosar nr. 733/103/2010,
printr-o actiune �n contrafacere, solicit�nd obligarea noastr� la
�ncetarea dreptului de a utiliza �n activitatea comercial�, f�r�
consimt�m�ntul reclamantilor, a oric�rui produs si/sau serviciu ce
poart� denumirea de Rossal, �ncetarea efectu�rii oric�rei activit�ti
de utilizare a oric�rui produs sau serviciu ce poart� denumirea de
Rossal, obligarea la daune morale �n sum� de 2.000.000 lei, daune
cominatorii de 500 lei/zi �nt�rziere, �n total 114.000 lei, de la data
punerii �n �nt�rziere si p�n� la introducerea actiunii, precum si daune
cominatorii de 500 lei/zi �nt�rziere de la data depunerii cererii de
chemare �n judecat� si p�n� la data �ncet�rii oric�ror activit�ti de
utilizare a �nsemnelor Rossal. Se sustinea c� a �nregistrat la OSIM,
la data de 03.12.2003, marca Rosal, pe care a licentiat-o c�tre SC
Rosal Grup SA, �n anul 2008, marca fiind folosit� �n domeniul
salubrit�tii, context �n care a constatat c� noi folosim neautorizat
denumirea de Rossal pentru aceleasi servicii.
Noi am solicitat respingerea ca ne�ntemeiat� a actiunii deoarece
denumirea de Rossal am dob�ndit-o legal la 10.03.2003, deci
anterior depunerii cererii de c�tre Prigoan� Vasile-Silviu la OSIM
pentru obtinerea m�rcii Rosal la 03.12.2003. La data dob�ndirii
numelui comercial nu cunosteam de existenta SC Rosal Grup SA,
afl�nd de aceasta abia �n anul 2009, cu ocazia prezent�rii acesteia
la o licitatie la care am participat si noi. Cu at�t mai mult, nu stiam
despre marca Rosal, altfel am fi contestat-o pentru �nc�lcarea
dreptului nostru, legal dob�ndit, la nume comercial. De altfel, marca
Rosal nu a fost �nregistrat� de firma lui Prigoan� la Registrul
Comertului asa cum prevede legea. Totodat� am ar�tat c� am
folosit denumirea firmei noastre potrivit scopului prev�zut de lege,
pentru individualizarea noastr� �n calitate de comerciant, sens �n
care am indicat denumirea pe documentele ce eman� de la
societate (contracte, facturi, corespondent�, etc), iar nu pentru
individualizarea produselor, ori serviciilor prestate, aspect adus la
cunostinta SC Rosal Grup SA prin r�spunsul la notificare. Noi ne
desf�sur�m activitatea �n domeniul salubrit�tii si am folosit
denumirea comercial� a societ�tii „conform� cu practicile loiale“,
potrivit alin. 2 din art. 38 din Legea nr. 84/1998. Nu exist� si nici nu
poate fi invocat vreun caz �n care s� nu fi respectat practicile
loiale.Tribunalul Neamt a respins actiunea ca nefondat� pentru
primele dou� capete de cerere si ca inadmisibil� pentru ultimul
cap�t de cerere.
Rep.: Care este deosebirea �ntre numele comercial si marc�?
I.C.: Numele comercial (firma) este un element de proprietate
industrial� apartin�nd fondului de comert, reglementarea sa fiind
realizat� de dispozitiile Conventiei de la Paris si ale Legii nr.
26/1990, privind registrul comertului. Legea rom�n� permite ca o
denumire s� fie �nregistrat� �n Registrul Comertului dac�
�ndeplineste conditiile de validitate si de form�, cu respectarea
principiilor privind disponibilitatea, noutatea si liceitatea firmei.
Modul de dob�ndire al numelui comercial este prioritatea de
�nregistrare, astfel c� persoana care �nscrie prima o firm� �n
registrul comertului beneficiaz� de dreptul de folosint� exclusiv�.
Marca este reglementat� de dispozitiile Legii nr. 84/1998 si ale
Directivei comunitare nr. 84/104/CEE, fiind definit� ca acel semn
distinctiv al produselor si serviciilor unui comerciant �n raport cu alti
comercianti. Protectia se obtine prin �nregistrare la OSIM care
constat� �ntrunirea conditiilor de legalitate ale depozitului
reglementar si acord� un certificat. Potrivit art. 21, lit. c) din Legea
nr. 26/1990, comerciantii au obligatia de a-si �nregistra m�rcile la
registrul comertului. Se constat� c� protectia numelui comercial
este independent� de faptul c� numele comercial serveste ca
marc� sau este o parte a unei m�rci comerciale si dac� o astfel de
marc� este protejat�. Dac� o marc� contine un nume comercial si
este abandonat� sau anulat� si cade �n domeniul public, protectia
numelui comercial nu va putea fi afectat�. Din aceast� situatie se
remarc� independenta numelui comercial �n raport cu existenta
unei m�rci �nregistrate si lipsa obligativit�tii ca numele comercial s�
fie �nregistrat si ca marc� de comert. Legea nr. 48/1998 nu contine
prevederi speciale care s� reglementeze conflictul dintre marc� si
numele comercial; legea contine �ns� prevederi referitoare la
posibilitatea anul�rii �nregistr�rii m�rcii atunci c�nd �nregistrarea a
fost f�cut� cu rea credint� (art. 48, lit. c si art. 48, lit. e). Regula 15,
lit. g, din Regulamentul de aplicare a Legii 84/1998, privind m�rcile
si indicatiile geografice prevede ca motiv de anulare a �nregistr�rii
m�rcii si cazul �n care „�nregistrarea m�rcii aduce atingere unor
drepturi anterior dob�ndite cu privire la... alt drept de proprietate
industrial� protejat“, printre acestea fiind si numele comercial. Se
constat� c� numele comercial si marca fac parte din categoria
semnelor distinctive, reglementate �n Conventia de la Paris, ca
obiecte ale propriet�tii industriale, av�nd o anumit� asem�nare, �ns�
numele comercial este menit s� individualizeze o �ntreprindere, cu
scopul de a evita riscul de confuzie �n cadrul clientelei, iar marca
serveste la diferentierea produselor apartin�nd comerciantilor
concurenti.
Rep.: S-a mentinut solutia Tribunalului la instantele superioare?
I.C.: Da, solutia s-a mentinut at�t la Curtea de Apel Bac�u, c�t si la
�nalta Curte de Casatie si Justitie.
Rep.: Cum ati fost afectati de abuzul s�v�rsit de Prigoan� si firma
sa?
I.C.: Din cauza acestui proces, purtat abuziv �mpotriva noastr�, am
fost afectati �n imaginea public� a firmei noastre, cu consecinte
importante asupra managementului si planurilor de activitate.
Astfel, figur�nd cu litigii, credibilitatea firmei a sc�zut, nu am mai
avut posibilitatea de a participa la licitatii de profil, ori s� particip�m
la actiuni specifice.
Rep.: Ce intentionati s� faceti pentru a dep�si acest moment?
I.C.: Noi vom continua s� ne desf�sur�m activitatea cu respectarea
strict� a legii, protectia salariatilor si a drepturilor noastre. C�t
priveste consecintele procesului ar�tat, vom solicita pe calea
justitiei, potrivit legii, anularea m�rcii Rosal Bucuresti, precum si
recuperarea daunelor suportate. Din c�te stim, domnul Prigoan� a
transmis c�tre firma sa marca cu 1 milion de euro pe an.

Articol afisat de 1204 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
()
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective