Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Septembrie 2014
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 26 Septembrie 2014
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Abuz sãvîrsit de Prigoanã si firma sa

Reporter: Relatati litigiul în care v-a tîrît Prigoanã si firma sa.
Ionel Ciocan: Prigoanã Vasile-Silviu si firma sa, Rosal Grup, ne-au
actionat în justitie la Tribunalul Neamt - dosar nr. 733/103/2010,
printr-o actiune în contrafacere, solicitînd obligarea noastrã la
încetarea dreptului de a utiliza în activitatea comercialã, fãrã
consimtãmîntul reclamantilor, a oricãrui produs si/sau serviciu ce
poartã denumirea de Rossal, încetarea efectuãrii oricãrei activitãti
de utilizare a oricãrui produs sau serviciu ce poartã denumirea de
Rossal, obligarea la daune morale în sumã de 2.000.000 lei, daune
cominatorii de 500 lei/zi întîrziere, în total 114.000 lei, de la data
punerii în întîrziere si pînã la introducerea actiunii, precum si daune
cominatorii de 500 lei/zi întîrziere de la data depunerii cererii de
chemare în judecatã si pînã la data încetãrii oricãror activitãti de
utilizare a însemnelor Rossal. Se sustinea cã a înregistrat la OSIM,
la data de 03.12.2003, marca Rosal, pe care a licentiat-o cãtre SC
Rosal Grup SA, în anul 2008, marca fiind folositã în domeniul
salubritãtii, context în care a constatat cã noi folosim neautorizat
denumirea de Rossal pentru aceleasi servicii.
Noi am solicitat respingerea ca neîntemeiatã a actiunii deoarece
denumirea de Rossal am dobîndit-o legal la 10.03.2003, deci
anterior depunerii cererii de cãtre Prigoanã Vasile-Silviu la OSIM
pentru obtinerea mãrcii Rosal la 03.12.2003. La data dobîndirii
numelui comercial nu cunosteam de existenta SC Rosal Grup SA,
aflînd de aceasta abia în anul 2009, cu ocazia prezentãrii acesteia
la o licitatie la care am participat si noi. Cu atît mai mult, nu stiam
despre marca Rosal, altfel am fi contestat-o pentru încãlcarea
dreptului nostru, legal dobîndit, la nume comercial. De altfel, marca
Rosal nu a fost înregistratã de firma lui Prigoanã la Registrul
Comertului asa cum prevede legea. Totodatã am arãtat cã am
folosit denumirea firmei noastre potrivit scopului prevãzut de lege,
pentru individualizarea noastrã în calitate de comerciant, sens în
care am indicat denumirea pe documentele ce emanã de la
societate (contracte, facturi, corespondentã, etc), iar nu pentru
individualizarea produselor, ori serviciilor prestate, aspect adus la
cunostinta SC Rosal Grup SA prin rãspunsul la notificare. Noi ne
desfãsurãm activitatea în domeniul salubritãtii si am folosit
denumirea comercialã a societãtii „conformã cu practicile loiale“,
potrivit alin. 2 din art. 38 din Legea nr. 84/1998. Nu existã si nici nu
poate fi invocat vreun caz în care sã nu fi respectat practicile
loiale.Tribunalul Neamt a respins actiunea ca nefondatã pentru
primele douã capete de cerere si ca inadmisibilã pentru ultimul
capãt de cerere.
Rep.: Care este deosebirea între numele comercial si marcã?
I.C.: Numele comercial (firma) este un element de proprietate
industrialã apartinînd fondului de comert, reglementarea sa fiind
realizatã de dispozitiile Conventiei de la Paris si ale Legii nr.
26/1990, privind registrul comertului. Legea românã permite ca o
denumire sã fie înregistratã în Registrul Comertului dacã
îndeplineste conditiile de validitate si de formã, cu respectarea
principiilor privind disponibilitatea, noutatea si liceitatea firmei.
Modul de dobîndire al numelui comercial este prioritatea de
înregistrare, astfel cã persoana care înscrie prima o firmã în
registrul comertului beneficiazã de dreptul de folosintã exclusivã.
Marca este reglementatã de dispozitiile Legii nr. 84/1998 si ale
Directivei comunitare nr. 84/104/CEE, fiind definitã ca acel semn
distinctiv al produselor si serviciilor unui comerciant în raport cu alti
comercianti. Protectia se obtine prin înregistrare la OSIM care
constatã întrunirea conditiilor de legalitate ale depozitului
reglementar si acordã un certificat. Potrivit art. 21, lit. c) din Legea
nr. 26/1990, comerciantii au obligatia de a-si înregistra mãrcile la
registrul comertului. Se constatã cã protectia numelui comercial
este independentã de faptul cã numele comercial serveste ca
marcã sau este o parte a unei mãrci comerciale si dacã o astfel de
marcã este protejatã. Dacã o marcã contine un nume comercial si
este abandonatã sau anulatã si cade în domeniul public, protectia
numelui comercial nu va putea fi afectatã. Din aceastã situatie se
remarcã independenta numelui comercial în raport cu existenta
unei mãrci înregistrate si lipsa obligativitãtii ca numele comercial sã
fie înregistrat si ca marcã de comert. Legea nr. 48/1998 nu contine
prevederi speciale care sã reglementeze conflictul dintre marcã si
numele comercial; legea contine însã prevederi referitoare la
posibilitatea anulãrii înregistrãrii mãrcii atunci cînd înregistrarea a
fost fãcutã cu rea credintã (art. 48, lit. c si art. 48, lit. e). Regula 15,
lit. g, din Regulamentul de aplicare a Legii 84/1998, privind mãrcile
si indicatiile geografice prevede ca motiv de anulare a înregistrãrii
mãrcii si cazul în care „înregistrarea mãrcii aduce atingere unor
drepturi anterior dobîndite cu privire la... alt drept de proprietate
industrialã protejat“, printre acestea fiind si numele comercial. Se
constatã cã numele comercial si marca fac parte din categoria
semnelor distinctive, reglementate în Conventia de la Paris, ca
obiecte ale proprietãtii industriale, avînd o anumitã asemãnare, însã
numele comercial este menit sã individualizeze o întreprindere, cu
scopul de a evita riscul de confuzie în cadrul clientelei, iar marca
serveste la diferentierea produselor apartinînd comerciantilor
concurenti.
Rep.: S-a mentinut solutia Tribunalului la instantele superioare?
I.C.: Da, solutia s-a mentinut atît la Curtea de Apel Bacãu, cît si la
ÃŽnalta Curte de Casatie si Justitie.
Rep.: Cum ati fost afectati de abuzul sãvîrsit de Prigoanã si firma
sa?
I.C.: Din cauza acestui proces, purtat abuziv împotriva noastrã, am
fost afectati în imaginea publicã a firmei noastre, cu consecinte
importante asupra managementului si planurilor de activitate.
Astfel, figurînd cu litigii, credibilitatea firmei a scãzut, nu am mai
avut posibilitatea de a participa la licitatii de profil, ori sã participãm
la actiuni specifice.
Rep.: Ce intentionati sã faceti pentru a depãsi acest moment?
I.C.: Noi vom continua sã ne desfãsurãm activitatea cu respectarea
strictã a legii, protectia salariatilor si a drepturilor noastre. Cît
priveste consecintele procesului arãtat, vom solicita pe calea
justitiei, potrivit legii, anularea mãrcii Rosal Bucuresti, precum si
recuperarea daunelor suportate. Din cîte stim, domnul Prigoanã a
transmis cãtre firma sa marca cu 1 milion de euro pe an.

Articol afisat de 1109 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
()
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective