Elevii din Tasca r�vnesc la sefia Carpatcement
Firma Carpatcement - Sucursala Bicaz este preocupat� de
atragerea copiilor spre profesia de cimentist. Nu �nt�mpl�tor, �n
urm� cu c�teva zile a fost desf�surat� editia a IV-a a proiectului
concurs Acces la educatie, confruntare ce a adunat la start peste
50 de elevi ai Scolii „Vasile Mitru“ Tasca. Premiul pus �n joc si
c�stigat de eleva Cristina Chisor a fost laptop-ul directorului fabricii
de ciment, Ion Must�tea, cel care l-a si �nm�nat. Ideea temei
eseurilor a fost desprins� ca urmare a discutiilor purtate de
conducerea Carpatcement cu liderii administratiilor locale �n asa-
zisul Sfat al b�tr�nilor, �nt�lnire consultativ� aflat�, �n urm� cu o
s�pt�m�n�, la a III-a dezbatere. „Liderii comunit�tilor au mentionat,
�n repetate r�nduri, �n cadrul �nt�lnirilor Sfatul b�tr�nilor, problema
tinerilor care p�r�sesc zona pentru a urma studiile liceale si care
s�nt expusi multor tentatii si riscuri. Constientiz�nd aceste riscuri si
cunosc�nd potentialul zonei, Carpatcement Holding a initiat
proiectul Acces la educatie. Prin intermediul acestuia, compania
sper� s� pun� pe agenda tinerilor din Tasca importanta educatiei si
a planurilor de carier� timpurii. �n acelasi timp, Carpatcement
prezint� tinerilor alternativa initierii profesionale chiar �n comunit�tile
�n care elevii s-au n�scut si oportunit�tile de angajare pe plan local.
Iar Carpatcement este recunoscut pentru promovarea capitalului
uman autohton, fiind printre putinele companii multinationale care
are doar angajati rom�ni“, a declarat directorul Ion Must�tea.
Revenind la concursul Acces la educatie, cei peste 50 de elevi
participanti au plecat �n alc�tuirea eseurilor de la �ntrebarea „Care
s�nt cele mai atractive trei meserii din fabrica de ciment?“ Copiii s-
au ar�tat entuziasmati de provocare, unii opt�nd, f�r� a fi pusi pe
glum�, pentru postul de director. La faza final� s-au calificat zece
elevi, care au primit la r�ndu-le premii din partea companiei. C�t
priveste Carpatcement Holding, aceasta este parte a grupului
german HeidelbergCement, unul din liderii pietei de ciment din
Rom�nia, profilat pe productia de ciment, betoane si agregate.
Obiectivul major �n toate cele trei directii de productie este
promovarea unor standarde �nalte de calitate pe baza unor
tehnologii inovative, dar si pe baza fortei de munc� cu un grad
ridicat de preg�tire profesional�. Compania are peste 52.000 de
angajati �n 2.500 de locatii, �n peste 40 de t�ri.
|