Elevii din Tasca rîvnesc la sefia Carpatcement
Firma Carpatcement - Sucursala Bicaz este preocupatã de
atragerea copiilor spre profesia de cimentist. Nu întîmplãtor, în
urmã cu cîteva zile a fost desfãsuratã editia a IV-a a proiectului
concurs Acces la educatie, confruntare ce a adunat la start peste
50 de elevi ai Scolii „Vasile Mitru“ Tasca. Premiul pus în joc si
cîstigat de eleva Cristina Chisor a fost laptop-ul directorului fabricii
de ciment, Ion Mustãtea, cel care l-a si înmînat. Ideea temei
eseurilor a fost desprinsã ca urmare a discutiilor purtate de
conducerea Carpatcement cu liderii administratiilor locale în asa-
zisul Sfat al bãtrînilor, întîlnire consultativã aflatã, în urmã cu o
sãptãmînã, la a III-a dezbatere. „Liderii comunitãtilor au mentionat,
în repetate rînduri, în cadrul întîlnirilor Sfatul bãtrînilor, problema
tinerilor care pãrãsesc zona pentru a urma studiile liceale si care
sînt expusi multor tentatii si riscuri. Constientizînd aceste riscuri si
cunoscînd potentialul zonei, Carpatcement Holding a initiat
proiectul Acces la educatie. Prin intermediul acestuia, compania
sperã sã punã pe agenda tinerilor din Tasca importanta educatiei si
a planurilor de carierã timpurii. În acelasi timp, Carpatcement
prezintã tinerilor alternativa initierii profesionale chiar în comunitãtile
în care elevii s-au nãscut si oportunitãtile de angajare pe plan local.
Iar Carpatcement este recunoscut pentru promovarea capitalului
uman autohton, fiind printre putinele companii multinationale care
are doar angajati români“, a declarat directorul Ion Mustãtea.
Revenind la concursul Acces la educatie, cei peste 50 de elevi
participanti au plecat în alcãtuirea eseurilor de la întrebarea „Care
sînt cele mai atractive trei meserii din fabrica de ciment?“ Copiii s-
au arãtat entuziasmati de provocare, unii optînd, fãrã a fi pusi pe
glumã, pentru postul de director. La faza finalã s-au calificat zece
elevi, care au primit la rîndu-le premii din partea companiei. Cît
priveste Carpatcement Holding, aceasta este parte a grupului
german HeidelbergCement, unul din liderii pietei de ciment din
România, profilat pe productia de ciment, betoane si agregate.
Obiectivul major în toate cele trei directii de productie este
promovarea unor standarde înalte de calitate pe baza unor
tehnologii inovative, dar si pe baza fortei de muncã cu un grad
ridicat de pregãtire profesionalã. Compania are peste 52.000 de
angajati în 2.500 de locatii, în peste 40 de tãri.
|