Dispute �ntre executiv �i legislativ pe tema transportului public
La propunerea speciali�tilor din cadrul Compartimentului Transporturi din cadrul Prim�riei Piatra Neam�, executivul a propus Consiliului Local pietrean o serie de modific�ri ale programului de transport local. Solicit�rile s-au datorat, pe de o parte, refuzului unor operatori de transport de a semna contractul de concesiune a traseelor, �n termenul legal de 30 de zile, ca �i a unor anumite probleme care au ap�rut pe parcurs, �ntre care: str�zile prea str�mte �i aglomerarea provocat� de ma�inile l�sate pe margini, �n lipsa locurilor de parcare, num�rul prea mic de mijloace de transport, comparativ cu num�rul c�l�torilor. A fost propus� desfiin�area unor trasee, cu preluarea acestora de c�tre al�i operatori de transport care circul� pe trasee apropiate, schimbarea unor sta�ii intermediare, a capetelor de linii.
Proiectul de hot�r�re a provocat numeroase comentarii, cel mai vehement fiind consilierul local Adriean Chiril�: „Fac apel la consilierii locali ca aceast� hot�r�re s� fie retras�, din mai multe motive. Contractele cu Transurban �i Troleibuzul, pentru principalele trasee, au fost semnate �n luna octombrie. Se stabilise c�, timp de 3 luni, programul de transport nu va fi modificat. Dar, �n �edin�a anterioar� a suferit anumite schimb�ri, iar acum se procedeaz� la fel. La Transurban, pe un traseu a fost retras un autobuz din dou�, de�i ar fi trebuit s� circule ambele �i s� existe �i o rezerv�. Mai mult dec�t at�t, traseele Troleibuzul se suprapun cu ale microbuzelor“. El a subliniat c� modific�rile aduse traseelor s�nt „atehnice �i ilegale“, motiv pentru care �i-a �ndemnat colegii s� nu voteze. Sorin Brum�, �eful Compartimentului Transporturi, a �ncercat s� dea explica�ii �i s� arate c� �n proiectul de hot�r�re s-au strecurat anumite gre�eli de redactare, sus�inut fiind de unii consilieri locali ai PNL care au afirmat c� raportul de specialitate fusese corect elaborat. Consilierul Andrei Baciu l-a acuzat pe Adriean Chiri� c�, f�c�nd parte din Consiliul de Administra�ie al Troleibuzul, este direct interesat �n a atrage profituri c�t mai mari care se reflect� �n nivelul s�u de salarizare. Discu�iile aprinse au fost stinse de c�tre primarul Gheorghe �tefan care a propus retragerea proiectului, p�n� la �edin�a viitoare: „P�n� atunci, vom purta discu�ii cu reprezentan�ii Transurban, Troleibuzul �i cu operatorii care fac transport cu microbuzele, pentru a g�si o solu�ie amiabil�. Interesul nostru este s� asigur�m un transport civilizat cet��enilor �i c�t mai multe mijloace de transport. La emisiunile �n direct cu cet��enii, unii s-au pl�ns c� troleibuzele circul� la intervale de o jum�tate de or�, dar ei ar dori s� soseasc� mai repede“.
|