Traian B�sescu are nevoie de o cur� de referendum cu iz de suspendare
Discursul - mesaj tinut de Presedintele Traian B�sescu �n fata Parlamentului m-a l�sat rece si mi-am spus c�, din acel moment, p�n� �n 2009, Rom�nia a ratat orice sans� de a se aduna pentru a face fat� provoc�rilor ce o asteapt�. S�nt unul dintre parlamentarii care au urm�rit la televizor tentativa de mesaj a domnului B�sescu, refuz�nd onoarea de a tr�i �n direct acest moment istoric.
Am refuzat s� m� simt onorat de prezenta Presedintelui Rom�niei, pe care nu l-am votat, dar pe care, din respect si compasiune pentru cei l-au votat, �l accept. Am sperat c�, dup� ce si-a rezolvat conflictele cu unii oameni politici, �mpusc�nd �n dev�lm�sie toti parlamentarii, declar�ndu-i ignoranti si complici cu infractorii, Traian B�sescu va avea minima decent� s� �si cear� scuze, m�car din respect, pentru c� a fost coleg de Parlament cu multi dintre ei. Dac� Traian B�sescu ar fi s� fie iar�si parlamentar, acum nu ar mai da m�na cu el dec�t ling�ii.
�mi amintesc c�, pe vremea c�nd era deputat, Traian B�sescu nu s-a remarcat cu nimic, chiulind masiv, vesnic preocupat de a-si rezolva probleme personale, pentru care nu pun m�na �n foc c� nu erau si de grup. Desi p�storise destinele prin Ministerul Transporturilor, care colc�ia de prostitutia afacerilor, deputatul Traian B�sescu nu a avut nici o contributie legislativ� notabil�, menit� s� �ndrepte lucrurile �n domeniu. Se poate colabora cu infractorii prin elaborarea unor legi, dar se poate colabora si prin nonelaborare. Si ca parlamentar, Traian B�sescu s-a implicat �n scandaluri, scandalul cu Flota fiind de actualitate.
Ca membru al Guvernului, �n perioada 1996-2000, cu aceeasi consecvent�, Traian B�sescu nu s-a remarcat cu nimic ca ministru, �n afar� de scandalul care a dus la pr�busirea Guvernului si compromiterea cu rapiditate a Conventiei Democrate, scot�nd din scen� un partic istoric ca PNT-cd.
Ca primar al Capitalei, aprecierea unanim� este c� Traian B�sescu nu a f�cut altceva dec�t s� tin� prima pagin� a scandalurilor din Administratia Municipiului Bucuresti. S� m� ierte cei care l-au votat ca Presedinte, dar singurele realiz�ri cu care s-a remarcat ca Presedinte acest om s�nt cele rezultate din „datu' cu gura“, precum si cu colabor�ri cu medii dubioase gen Golden-Blitz.
Nu �nt�mpl�tor se redeschide dosarul Flota, tocmai acum c�nd Traian B�sescu este Presedinte. A dospit prea mult si acum risc� s� explodeze.
„Ar fi fost de asteptat ca Presedintele Traian B�sescu s� vin� si s� medieze �ntre puterile statului“
Domnul Presedinte Traian B�sescu a venit acum �n Parlament, unde a �nsirat platitudini, pe care le stie si nea Gigi Becali: c� exist� coruptie si corup�tori, c� politica coabiteaz� cu afacerile, c� s�nt unele legi care �i favorizeaz� pe infractori. Au spus-o at�tia altii �nainte, am spus-o si eu de at�tea ori: c� un om politic nu trebuie s� fie implicat, nici m�car prin soacr�, �n afaceri sau cu mediul de afaceri. Nu a avut nimeni pretentie la statuie pentru aceste ziceri.
Stim c� �n legi s�nt strecurate, mai mult sau mai putin abil, unele prevederi menite s� avantajeze anumite grupuri de interese, inventia nu este rom�neasc�. Stim c� apar unele proiecte de legi „cu dedicatie“, care trebuie s� rezolve comenzi lansate �n timpul campaniilor electorale sau dup�. Majoritatea acestor tentative vin din partea Guvernului, altele din partea unor parlamentari care s�nt prelungiri ale grupurilor de interese. Parc� actualul primar al Capitalei, domnul Videanu, c�nd era deputat, se ocupa cu altceva?
Eu fac parte dintre acei parlamentari cu experient� care, la prima citire a unei ordonante sau a unui proiect de lege, pot depista textul �n care se ascunde tentativa de a favoriza anumite grupuri de interese sau infractori. De aceea, exist� rapoarte cu amendamente sau legi respinse. Acesti parlamentari asteptau scuzele Presedintelui Traian B�sescu si nu erau putini. Eu, unul, nu mi-am f�cut iluzii, stiam c� nu-i st� �n caracter, asa c� am preferat s� nu respir�m din acelasi aer pe durata asa-zisului mesaj.
Ar fi fost de asteptat ca Presedintele Traian B�sescu s� vin� si s� medieze �ntre puterile statului, pentru a le convinge s� colaboreze mai bine, astfel ca toate �mpreun� si unitar cu Presedintele s� stopeze coruptia, infractionalitatea si s�r�cia din Rom�nia. N-a fost s� fie asa si constat�m cu �ngrijorare c� puterile fundamentale ale statului, puterea legislativ�, executiv� si judec�toreasc� risc� s� intre �n blocaj institutional, �nregistr�nd deja derapaje grave �n functionarea lor.
Societatea rom�neasc� este bulversat� de climatul de ostilitate generalizat� dintre autorit�tile publice, de permanentele conflicte, scandaluri si scenarii care vor s� ocupe agenda cu probleme a cet�teanului, c�nd acesta, �n realitate, are cu totul alte probleme.
Ostentatia cu care „Presedintele-juc�tor“ a intrat �n conflict cu toti, cu Guvernul, cu partidele de la Putere, cu partidele din Opozitie, cu Justitia, cu Parlamentul nu este dec�t m�sura cu care acesta a intrat �n conflict cu Constitutia.
Seful statului nu �ntelege c� trebuie s� fie un model, �ntruc�t greselile lui constituie exemple negative care tenteaz� pe unii de a fi urmate prin contaminare.
Problema riscului de contaminare este cura de Referendum, cu arome de suspendare.
|