Aberaþii la Asociaþia de proprietari nr. 61
• administratorul acestei asociaþii vrea sã recupereze penalitãþile aplicate de Aqua Calor ºi de la proprietarii de apartamente dotate cu centrale proprii
Proprietarii Asociaþiei nr. 61 din Piatra Neamþ s-au trezit, luna aceasta, cu o surprizã de proporþii la vederea listelor de platã a întreþinerii, afiºate pentru luna iunie 2006. Administratorul asociaþiei a aplicat penalitãþi tuturor locatarilor pentru toate serviciile de care au beneficiat, în ciuda faptului cã nu trebuie deloc procedat în felul acesta. Aºa cum s-a întîmplat cu toate asociaþiile din Piatra Neamþ, ºi Asociaþia de proprietari nr. 61 a primit de la Aqua Calor o facturã în care sînt trecute penalitãþile aplicate pentru întîrzierea plãþilor ºi, în coada ei, apare o somaþie de platã. Asociaþia în cauzã are de achitat penalitãþi în valoare de 53 de milioane de lei. Administratorul Elena Rachieru susþine cã, pe baza hotãrîrii Adunãrii Generale a Proprietarilor, a împãrþit aceastã valoare tuturor proprietarilor din asociaþie, pentru toate serviciile - apã rece, apã caldã, gaz metan, gunoi, salarii ºi cheltuieli administrative, salarii pentru instalator ºi dezinsecþie. Asta în ciuda faptului cã penalitãþile trebuie sã ajungã doar în casieria Aqua Calor, nu ºi la Apa Serv, care asigurã apa rece, Salubritas, care a ridicat gunoiul, ori la firma care a efectuat dezinsecþia sau la femeile de serviciu. Cu toate acestea, administratorul susþine cã nu a fãcut decît sã împartã echitabil cei 53 de milioane de lei, dar eroarea este cît se poate de mare. În primul rînd, cetãþenii care au centrale termice proprii nu au nici o treabã cu apa caldã preparatã ºi distribuitã în sistem centralizat. Cei 53 milioane de lei penalitãþi ar trebui încasaþi doar de la cei care nu au centrale proprii. Oamenii cu centrale de apartament s-au declarat nemulþumiþi nu de faptul cã trebuie sã scoatã din buzunar niºte bani, care sînt sume relativ mici, de pînã la o sutã mii de lei, ci de felul cum vede administratorul problema.
„S-a supãrat doamna administrator cînd i-am spus cã nu-i posibil aºa ceva“
„Eu am centralã proprie ºi nu sînt beneficiar al societãþii Aqua Calor, în nici un fel. Nu înþeleg de ce penalitãþile care trebuie strînse pentru aceastã societate trebuie sã provinã ºi de la mine. Pe scara unde locuiesc eu sînt cîteva apartamente nelocuite ºi, cu toate cã acolo nu se înregistreazã nici un fel de consum, pentru cele facturate, gen femeie de serviciu, dezinsecþie, salariu instalator, ori salariile conducerii asociaþiei, se percep penalitãþi. S-a supãrat doamna administrator cînd i-am spus cã nu-i posibil aºa ceva, dar apelez la logicã pentru a înþelege ce se întîmplã ºi nu pricep de ce a procedat aºa. S-a trecut în listã o rubricã «Penalitate Aqua Calor» ca sã închidã gura oamenilor, dar situaþia este complet greºitã“, a declarat Angela Nemþiºor, de la blocul A2, scara B, de pe strada Ana Ipãtescu.
ÃŽn ciuda acuzelor aduse de locatari, administratorul Elena Rachieru susþine cã sînt prea mulþi bani de recuperat doar de la locatarii fãrã centrale termice proprii. „Cum ar trebui sã procedez dacã avem de recuperat debite cãtre Aqua Calor? Sã le percep numai de la cei fãrã centrale termice proprii? Sînt cu centrale de apartament ºi cu datorii la întreþinere. ÃŽn cazul lor cum ar trebui sã fac? Asociaþia noastrã are facturi neachitate doar cãtre Aqua Calor, cãtre ceilalþi furnizori sîntem cu plata la zi. Dacã nu este corect cum am procedat, voi reface toate listele, ca sã nu mai existe discuþii“.
Refacerea acestor liste costã asociaþia cîþiva bãnuþi, întrucît firma care se ocupã de defalcarea facturilor pe asociaþie percepe cîteva mii de lei pentru fiecare apartament.
|