Vînzãtorii de cosmetice, arsi la buzunare
• Protectia Consumatorului a descoperit sampoane si parfumuri expirate • abaterile au fost sanctionate cu amenzi de 210 milioane lei vechi • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului au dat un raid prin magazinele care vînd cosmetice si au gãsit mai multe nereguli. Actiunea a avut loc la finele anului trecut. „Au fost verificati 16 operatori economici, din care 3 distribuitori si 13 vînzãtori, constatîndu-se abateri de la prevederile legale la 15 dintre acestia. Au fost controlate produse de 23.083 lei ron, din care la mãrfuri de 3.921 lei au fost constatate nereguli. Pentru acestea s-a dispus oprirea temporarã de la comercializare, iar produse de 48 de lei au fost retrase definitiv. S-au aplicat 9 amenzi de 21.000 lei si 7 avertismente“, a declarat Gelu Moldovanu, comisar sef al Protectiei Consumatorului Neamt. Comisarii au descoperit si produse expirate cum ar fi sampon Familiy Fresh, gel de dus Fitness, sau parfumuri vrac. Cele mai multe din neregulile constatate de inspectori erau în domeniul informãrii. Flacoanele de parfum de 15 ml nu aveau numele producãtorului ori a celor responsabili cu introducerea produsului pe piatã. Rujurile marca Farle nu aveau pe ambalaj nici una din informatiile obligatorii cum ar fi denumirea si sediul importatorului, provenienta, continutul, data durabilitãtii minimale, lista ingredientelor. La alte produse, din gama Dove, lipseau instructiunile de utilizare. Produse din gama Coty, Garnier, Smart sau chiar Adidas, în general cele foarte mici, gen antiperspirante, aveau pe ambalaj înscrisuri foarte mici, în timp ce altele aveau informatii truncheate. Este vorba de produse din gama Revlon Color Silk, vopsea de pãr permanentã fãrã amoniac Natural Blue Black, la care s-au regãsit înscrisuri si desene pe ambalajul de desfacere de maniera „cu protectie UV“, fãrã a preciza si factorul de protectie. Acolo unde dimensiunea ambalajelor nu permite inscriptionarea informatiilor, acestea trebuie atasate produsului pe o etichetã, banderolã sau pliant. La nici unul din comercianti nu au fost gãsite astfel de etichete la produsele foarte mici, pe care nu se puteau aplica informatiile obligatorii. La raft au mai fost gãsite pachete tip cadou fãrã informatii referitoare la continutul flacoanelor componente. Au mai fost gãsite si alte produse cosmetice pentru care nu existau informatii traduse în limba românã. Este vorba în general de creioane dermatograf sau rujuri, inclusiv rujuri pentru copii, provenite în general din China, dar si sampon din gama Head&Shoulders, la 400 ml, provenientã Anglia, ori sampon Dove, de 250 ml, din Irlanda.
|