Jaf la BCR Roman (III)
Cu autori cunoscuti
• politistii romascani au demarat o serie de cercetãri • Monitorul formuleazã o serie de întrebãri • cititi în aceastã paginã un drept la replicã semnat de reprezentantii BCR • Scriam în numerele trecute despre modul în care 12.000 de euro ai lui Dascãlu Ionel, pusi într-un depozit pe numele mamei sale, cu el împuternicit, s-au transformat într-o politã de asigurare viatã index-linked. Mama, de peste 80 de ani, împreunã cu o fatã au mers la bancã sã treacã un cont în lei de pe numele sãu pe cel al fetei, Barbu Luminita. O functionarã le-a propus - sustin ele - sã facã un depozit de alt fel, cu cîstiguri mai mari, fãrã sã le precizeze despre ce este vorba. ÃŽn aproximativ 20 de minute fata a devenit fericita posesoare a unei asigurãri, fãrã sã fie realizate procedurile necesare unei asemenea polite, unde se achita pe loc o transã de 12.700 de euro. A urmat sarabanda discutiilor, rugãminti, telefoane, amenintãri si, în cele din urmã, reclamatiile si plîngerile penale. Prima reclamatie contra functionarei Bortos Elena este fãcutã cãtre directorul filialei, dl. Vasile Lãzãrescu.
Un director care nu vrea sã „cadã capete“
Domnul Dascãlu Ionut, în momentul cînd a aflat cã-si poate ridica banii doar peste un an, s-a adresat firesc directorului institutiei: „îi relatez toate cele întîmplate, iar acesta dupã ce citeste spune - dar vreti sã cadã un cap - iar noi îi rãspundem cã dorim banii nostri lãsati la BCR“. Amabilitatea directorului este maximã, se întîlneste cu mama domnului Dascãlu, îi cere o declaratie desi i se spusese cã e analfabetã, i se aduc declaratii notariale si urmeazã sã analizeze. Pe 17 mai bãncii i se cer, prin „notificare“ de cãtre un executor judecãtoresc, o serie de documente fãrã de care o politã de asigurare ar fi greu de încheiat într-o institutie serioasã de asigurãri. Pentru cei care lucreazã în asigurãri, pentru cei care au polite, aceste acte sînt normale, necesare si aproape obligatorii. Ce s-a cerut bãncii? Iatã cîteva dintre ele: nota de informare privind produsul oferit, chestionarul de sãnãtate al titularului politei, orice alte documente privind dosarul aferent politei si depozitului, potrivit art.121 din OUG 99/2006; oferta investitionalã aferentã asigurãrii de viatã încheiatã între BCR Asigurãri si Elena Dascãlu; conditiile contractului de asigurare încheiat de cãtre Dascãlu Elena, transmise anterior încheierii politei de asigurare, însotite de dovada comunicãrii acesteia, potrivit ordinului CSA nr.23/2009. Dacã a dat vreun act banca, nu stim, poate cã o posibilã anchetã în acest sens va face luminã.
Banca nu greseste, directorul intermediazã cesiuni
ÃŽn data de 13 mai, BCR Bucuresti îi trimite un rãspuns domnului Dascãlu Ionel, mai precis îl îndeamnã sã mergã sã discute cu... maicã-sa: „Precizãm cã în urma verificãrilor efectuate si a documentelor semnate de cãtre Doamna Dascãlu în calitate de titular, operatiunile efectuate sînt corecte. Pentru clarificarea aspectelor mentionate în sesizarea dumneavoastrã, vã rugãm sã vã adresati titularului de cont“. Scupulozitatea austriacã, combinatã cu birocratia româneascã dau roade deosebite. Specialistii s-au întrunit, au analizat, inclusiv imagini video si au dat verdictul: functionara bãncii este nevinovatã, deci nici banca nu e vinovatã. Mai mult, este vorba de o problemã în familie, cu sugestia subtilã cã sora l-a excrocat pe frate. Totusi, probabil din dorinta de a multumi un client care avea ceva conturi, nu cã ar fi cineva din bancã vinovat, Doamne fereste, directorul Lãzãrescu îi propune domnului Dascãlu, conform declaratiei acestuia, o solutie luminoasã: o cesiune de drepturi!
Întrebãri pentru bancã si nu numai
Ca noutate de ultimã orã ar fi cã Politia Roman a demarat cercetãrile în acest caz, asa cã noi mai punem doar niste întrebãri si rãmînem în stand by, urmãrind atent evenimentele.
1. Functionara Bortos Elena are un target privind asigurãrile de viatã, ea fiind functionarã a BCR sau este si angajatã la divizia de asigurãri?
2. Timpul de lucru este separat sau între doi clienti se face si o politã?
3. Dacã din punctul de vedere al bãncii toate operatiunile sînt corecte si nu avem motive sã credem altfel, este corect ca functionarul sã completeze el hîrtiile adiacente unei polite de asigurãri, inclusiv declaratia de unde provin banii?
4. Domna Bortos Elena a încasat comision pe polita încheiatã? Potrivit unor oameni care lucreazã la firme serioase de asigurãri, o politã de acest tip poate produce un comision de aproximativ 2000 de euro si premii în excursii mascate sub formã de sesiuni de pregãtire.
|