„Generalul“ Lãcãtusu i-a chinuit pe directorii de scoli
• cît de tare, se va vedea la Testul PISA, care a dat atîtea dureri de cap la editia din 2006 • au mai avut sau nu timp directorii sã se ocupe si de educatie sau doar au „pãzit“ bani ? • Mihai Lãcãtusu, inspector general al Inspectoratului Scolar Judetean Neamt, si-a cerut scuze în fata directorilor de scoli romascane, cã i-a cam chinuit cu numeroasele raportãri solicitate despre tot felul de chestiuni despre „bucãtãria“ scolilor. Din aceastã cauzã, nu se stie dacã cineva s-a mai ocupat si de problemele legate de învãtãturã, dar se va afla cît de curînd, deoarece trebuie sã înceapã Testul PISA, prin care se va afla ce a rãmas în capul elevilor. „Generalul“ se dezvinovãteste sustinînd cã toate aceste lucruri s-au întîmplat din cauza legislatiei din domeniul educatiei, care a adus în sarcina directorilor prea multe si, astfel, problemele educationale au ajuns sã fie neglijate. „Urmeazã Testul PISA, care a dat atîtea dureri de cap la editia precedentã, deoarece elevii români nu prea au obtinut rezultate bune. Poate cã si eu v-am chinuit solicitîndu-vã tot felul de raportãri, lucru pentru care vã rog sã mã scuzati, pe cînd în tãrile europene directorii de scoli se concentreazã doar pe coordonarea aspectelor didactice. Acolo, de celelalte probleme ale scolilor, fie cã este vorba de la întretinerea clãdirilor, de servirea mesei elevilor, investitii sau alte chetuieli, se ocupã autoritãtile publice locale“, a declarat Mihai Lãcãtusu. Pînã la descentralizarea sistemului de învãtãmînt, elevii români vor mai da încã o datã Testul PISA, un program realizat de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economicã în cele 57 de tãri membre, testarea avînd loc din trei în trei ani. Finlanda s-a plasat, în 2006, pe locul întîi, urmatã de Hong Kong si Canada, pe cînd România a ocupat locul 47. ÃŽn testare intrã adolescentii de 15 ani din tãrile membre ale organizatiei. La ultima editie, în 2006, cercetarea a fost realizatã pe un esantion de 400.000 de tineri, aproximativ 6.600 din fiecare tarã. Testul evalueazã ce stiu elevii la chimie, fizicã, stiinte naturale si economie, dar si felul în care pot aplica aceste cunostinte în viata de zi cu zi. Toate tãrile europene au ocupat, în 2006, locuri între primele 40, mai putin România, Muntenegru, ce s-a clasat pe 48, Bulgaria, pe 42, iar Turcia, pe 44.
|