Preavize de deconectare în loc de facturi la curent
• situatia se întîlneste într-un bloc de pe strada Dãrmãnesti • desi facturile de regularizare n-au ajuns la consumatori, acestia au fost înstiintati cã în cîteva zile vor fi deconectati de la retea, pentru neplatã • Zeci de familii din blocul B11 de pe strada Dãrmãnesti, si cazul lor nu este singular în Piatra Neamt, nu au primit facturile reprezentînd regularizarea consumului de energie electricã. Dupã calculele lor si din situatiile anterioare, acestea ar fi trebuit sã ajungã în decursul lunii iulie, doar cã nu s-a întîmplat asa. Dupã mai bine de o lunã de asteptãri, unii dintre locatari s-au prezentat la casieriile E.ON, unde au plãtit. Altii s-au trezit la începutul acestei sãptãmîni cã le-au venit preavizele privind deconectarea. „Deci facturi n-au stiut sã ne trimitã, ca sã vedem cã avem de platã regularizarea la curent! Dar au nimerit adresele noastre pentru a ne trimite preavizele! Si asa facturile pe care le plãtim la douã luni sînt covîrsitoare. Cînd primim regularizarea, e groaznic. Numai cã acum ne-am trezit cã vrînd-nevrînd, în cîteva zile trebuie sã scoatem bani frumosi ca sã plãtim factura, plus penalitãtile. Este treaba celor de la E.ON sã ne anunte cît avem de platã si cînd, nu sã ne someze“, a declarat Simona Pahome.
Reprezentantii E.ON sustin cã facturile pentru toti consumatorii se emit cu regularitate si, cel mai probabil, circuitul s-a întrerupt la nivelul postasilor. „ÃŽn vederea îmbunãtãtirii relatiei cu clientii, E.ON Moldova Furnizare pune la dispozitia consumatorilor multiple canale de comunicare la care acestia pot obtine informatii despre prevederile contractuale, facturi, tarife, modalitãti de platã a facturilor. Clientii nostri la care, din diverse motive, facturile emise si trimise prin serviciul postal nu au ajuns, pot obtine informatii referitoare la acestea prin Centrul Relatii Clienti din Piatra Neamt, str. Alecu Russo, de luni pînã vineri, între orele 9-17, serviciul Call Center E.ON Moldova Furnizare (de luni pînã vineri, între orele 7-21), la telefon 0801 000939 (pentru apeluri din reteaua Romtelecom, tarif convorbire localã), telefon 0235/305555 (pentru apeluri din alte retele, tarif al retelei din care se efectueazã apelul). ÃŽn ceea ce priveste facturile de regularizare, o valoare a facturii de regularizare (pe baza citirii indexului contorului) mult mai mare decît valoarea facturilor emise pe baza consumului prezumat indicã un consum real mult mai mare mai mare decît consumul estimat. Sistemul de factuare este flexibil si permite modificarea cantitãtilor de energie estimate la solicitarea clientului, astfel încît valoarea facturilor emise pe baza de consum prezumat sã fie sensibil egale cu valoarea facturii de regularizare“, a declarat inginer Sorin Munteanu, responsabil de relatia cu presa în cadrul E.ON Moldova Furnizare.
|