Primãria porneste rãzboiul cu cersetoria
• oficialii pietreni pornesc o campanie menitã sã descurajeze cersetoria • vor sã-si atingã obiectivul învãtîndu-i pe oameni sã nu le mai dea bani cersetorilor • Dacã n-au reusit sã-i determine pe cersetori sã nu mai iasã pe stradã cu mîna întinsã, oficialii pietreni abordeazã lupta cu cersetoria din celãlalt colt. Al celui care dã banul. Municipalitatea intentioneazã sã lanseze în tot orasul campania „Ia atitudine! Cersetoria nu e o meserie, ci o infractiune! Nu deveni autorul ei moral!“, prin care vor sã reducã fenomenul si sã constientizeze poporul asupra pericolului reprezentat de cersetorie. „Cersetoria este un fenomen frecvent întîlnit în municipiul nostru. Implicã atît copii, cît si adulti si promoveazã un model de comportament anti-social, de cele mai multe ori manipulator, care poate ajunge pînã la agresivitate. Ideea centralã a campaniei este cã, de cele mai multe ori, banii primiti de cersetori sînt cheltuiti pe bãuturã, aurolac sau, mai rãu, le sînt luati de cei care îi trimit în stradã. Principala tintã a acestui proiect o reprezintã cersetorii si spãlãtorii de parbrize din intersectii, ambele categorii fiind un real pericol pentru persoanele aflate în trafic. Au fost surprinsi de nenumãrate ori printre masini si sînt un factor de disconfort pentru cetãteni“, a declarat Nicoleta Husaru, purtãtorul de cuvînt al primãriei. ÃŽn perioada urmãtoare, cînd va începe campania, prin afise, pliante si materiale promotionale cu sfaturi utile si cu institutiile care trebuie anuntate, oficialii pietreni vor sã îi facã pe oameni sã înteleagã cã, dînd bani cersetorilor, nu fac decît sã-i încurajeze si sã îi tinã în continuare în stradã. Pietrenii vor fi învãtati sã ia atitudine, respectiv sã nu le mai dea bani si sã anunte autoritãtile atunci cînd dau de cîte-un cersetor. Pentru derularea în conditii optime a campaniei, primãria încheie protocol de colaborare cu Directia Generalã de Asistentã Socialã si Protectia Copilului, cu politia judetului, cu politia municipiului, cu Protopopiatul si cu firmele de publicitate care au contract cu administratia localã. Protocolul spune fiecãruia ce are de fãcut. Politistii vor împãrti pliantele în zonele cele mai aglomerate ale orasului, medicii de familie, dascãlii si preotii le vor distribui în locurile în care muncesc, iar în marile magazine din Piatra Neamt vor fi amplasate cutii de colectã în care oamenii sã punã cîte-un bãnut. Sumele strînse vor fi folosite pentru a cumpãra cãrti, caiete si rechizite pentru asistatii din Centrul Castani (care provin din familii cu risc social), mîncare pentru cei de la cantina socialã, precum si haine si rechizite pentru copiii din familii nevoiase, dar care au rezultate bune la învãtãturã. Per total, campania are nevoie de aproape 15.000 de lei cu care sã fie fãcute materialele promotionale, bani care au fost deja dati din bugetul local. „Rezultatele nu vor fi vizibile peste noapte, însã pe termen lung ne asteptãm la o diminuare a numãrului de cersetori cu cel putin 50%. Totodatã, pietrenii vor deveni mai receptivi si constienti cã gestul de a oferi bani cersetorilor le întretine acest tip de comportament“, a mai spus Nicoleta Husaru.
ÃŽn Piatra Neamt existã 40 de cersetori „cu acte-n regulã“, luati în evidenta politiei si a oficialilor pietreni, însã numãrul celor care stau cu mîna-ntinsã este mult mai mare. Dupã cum au socotit autoritãtile, doar o treime din cersetori sînt get-beget din Piatra Neamt, ceilalti venind de prin alte pãrti.
|