Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Ianuarie 2006
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 7 Ianuarie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
„2006 este anul hotãrîtor în privinþa integrãrii în UE“

„2006 este anul hotãrîtor în privinþa integrãrii în UE“

• interviu realizat cu senatorul PNL de Neamþ ªerban Strãtilã


Reporter: Cum se anunþã anul 2006 din perspectivã economicã ºi socialã?
ªerban Strãtilã: Pentru România, 2006 este anul hotãrîtor în privinþa integrãrii în UE, aºa cã toate deciziile care se vor lua în diferitele structuri ale puterii de stat vor fi subordonate acestui obiectiv. În plan economic, cred cã se va înregistra o creºtere economicã destul de importantã - peste 6% -, dar ar fi de dorit ca aceasta sã nu se facã în principal pe seama consumului axat pe mãrfuri de import. În opinia mea, 2006 ar trebui sã fie un an al investiþiilor în infrastructurã, resursele financiare fiind suplimentate ºi cu banii proveniþi din marile privatizãri.
Sigur cã pe oameni îi intereseazã mai puþin procentele creºterii economice ºi mai mult dacã aceastã creºtere se va reflecta ºi în nivelul lor de trai. Din acest punct de vedere, chiar dacã actualul guvern face un mare efort bugetar pentru a compensa prin diferite metode unele creºteri de preþuri la utilitãþi, cred cã va fi destul de greu pentru persoanele cu venituri mai modeste. Pentru cã pe diverse canale media se induce ideea cã motivul creºterii preþurilor este cel al alinierii la nivelul european, vreau sã precizez cã în nici un document de aderare nu este prevãzutã o asemenea condiþie. Noi plãtim în acest moment factura mãsurilor neluate la timp în privinþa restructurãrii unor sectoare de bazã ale economiei ºi a populismului exagerat promovat de fosta guvernare.
Totuºi, trebuie sã fim optimiºti deoarece dupã o perioadã în care se vor consolida întreprinderile cu adevãrat competitive, iar cele neperformante vor fi restructurate sau lichidate, vom asista ºi la o creºtere a veniturilor salariale ale angajaþilor.
Rep.: Una dintre întrebãrile care a fost rostitã de numeroase persoane în ultima perioadã: Ne poate afecta criza gazelor naturale izbucnitã între Rusia ºi Ucraina? Existã un plan pe termen lung pentru a întîmpina eventuale situaþii de crizã care pot sã aparã în acest context?
ª.S.: Din punct de vedere contractual, România nu are nici o problemã în privinþa asigurãrii procentului de 40% din consum prin importul din Rusia. Aºa cum s-a precizat în conferinþa de presã a primului-ministru Cãlin Popescu Tãriceanu, rezerva înmagazinatã ºi producþia internã pot asigura chiar depãºirea unor probleme tehnice care ar putea sã aparã în urma crizei menþionate. Se pare cã prin acceptarea de cãtre Ucraina a preþului propus de Gazprom criza a fost deja depãºitã, însã pe termen lung ºi România, împreunã cu restul Europei, va trebui sã gãseascã ºi surse alternative - atît de gaz metan, cît ºi alte forme de energie.
Cred cã ar fi mai utilã o dezbatere mai largã pe tema strategiei energetice a României, atît în cadrul guvernului ºi parlamentului, dar ºi cu patronatele, sindicatele ºi alte autoritãþi competente. Personal, în luna noiembrie a anului trecut, l-am interpelat în scris pe domnul ministru Sereº cu privire la creºterea preþului la gazul metan din producþie internã, iar rãspunsul domniei-sale nu mi-a clarificat toate aspectele solicitate.
Strategia energeticã a României este o problemã foarte complexã care trebuie corelatã ºi cu celelalte strategii sectoriale (de exemplu cea de export), dar ºi cu politicile sociale. Ceea ce pot sã vã spun este cã atît la nivelul Alianþei DA, cît ºi în cadrul grupurilor parlamentare ºiîin guvern existã o foarte mare preocupare pentru gãsirea celor mai adecvate soluþii energetice pentru România.

„Dacã proiectul de lege va fi adoptat, vom asista la multe dezvãluiri spectaculoase ºi nu este exclus sã asistãm chiar la demisii din funcþii importante“

Rep.: Cum comentaþi propunerea legislativã potrivit cãreia sã nu se mai umble la dosarele candidaþilor la alegeri?
ª.S.: Din pãcate, anumite cotidiane centrale au preluat superficial prevederi dintr-un proiect de lege depus de un grup de parlamentari PNL, cu privire la modificarea Legii privind accesul la propriul dosar ºi deconspirarea Securitãþii ca poliþie politicã. De fapt, în scopul eficientizãrii activitãþii CNSAS, se propune verificarea tuturor celor aleºi sau numiþi în funcþii ºi nu a candidaþilor. În acest fel, CNSAS nu va fi sufocat cu verificarea a zeci de mii de nume, ci doar a demnitarilor numiþi ºi aleºi.
Ceea ce nu s-a menþionat în media este faptul cã noua propunere legislativã este mult mai completã, fiind prevãzutã posibilitatea informãrii asupra eventualei colaborãri cu Securitatea ºi a unor persoane care nu intrau sub incidenþa fostei legi, ºi anume: consilieri locali, conducãtori de structuri judeþene a SRI, personal din DNA, DIA, AVAS, conduceri de organizaþii politice locale, etc.
De asemenea, se prevede posibilitatea revocãrii membrilor CNSAS în cazul acumulãrii de trei absenþe nemotivate consecutive, ceea ce va face imposibilã sabotarea activitãþii acestuia, aºa cum a fãcut actualul preºedinte, Gheorghe Oniºoru.
Totodatã, calitatea de membru al Colegiului CNSAS nu va putea fi acordatã persoanelor care au sau au avut funcþii de conducere în partide politice, iar instituþiile care deþin arhivele vor trebui sã punã la dispoziþie inclusiv numele conspirative, datele de identitate ºi funcþiile agenþilor organelor de securitate ca poliþie politicã. Nu în ultimul rînd, se va asigura ºi accesul la cartoteci, registre de evidenþã ºi alte documente fãrã care muntele de dosare aruncat din camioane în magazia CNSAS devine aproape imposibil de clasificat ºi verificat.
Aºa cã, în nici un caz nu este vorba de o restrîngere a accesului la dosare, ci dimpotrivã, dacã proiectul de lege va fi adoptat, vom asista la multe dezvãluiri spectaculoase ºi nu este exclus sã asistãm chiar la demisii din funcþii importante.

Articol afisat de 1499 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M.N.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective