Podul de la Tupilati, inaugurare oficial�
• la eveniment au fost prezenti prefectul Toader Mocanu, presedintele CJ, Vlad Marcoci, directorul Drupo, Sorin Cezar Brum�, si autorit�tile din comuna Tupilati • reabilitarea obiectivului a costat circa 7 miliarde de lei • reprezentantii administratiei judetene intentioneaz� s� introduc� restrictii pentru vehiculele de tonaj greu • Podul de la Tupilati, al doilea ca lungime din tar�, din cele situate pe drumurile judetene, a fost, ieri, inaugurat de autorit�tile nemtene. �n prima parte a zilei, la Tupilati au ajuns, pentru t�ierea panglicii inaugurale, at�t Sorin Cezar Brum�, directorul societ�tii Drupo care a efectuat lucr�rile de reparatii, prefectul Toader Mocanu, presedintele Consiliului Judetean, Vlad Marcoci, c�t si reprezentanti ai comunei Tupilati. Lucr�rile de reparatii au durat aproximativ un an si au costat circa sapte miliarde de lei. A fost nevoie s� se lucreze la pilele unu si patru care, din cauza vechimii, traficului greu si apei care le-a erodat s-au fisurat si chiar au suferit deplas�ri putin. Muncitorii de la Drupo le-au �nt�rit cu gabioane si au turnat c�m�si de beton �n jurul lor.
Prefectul Toader Mocanu, prezent la inaugurare, a declarat: „M-a adus �n mod special ceva aici, amintindu-mi c�, la finele lunii mai 2006, �n momentul �n care prima pil� a podului a picat, m-am �nt�lnit cu fostul presedinte al Consiliului Judetean. Am avut o disput� cu acesta, pentru c� eu gr�beam executarea lucr�rilor de reparatie la pod, pentru ca oamenii s� poat�, �ntr-adev�r, s� circule pe el, fiind nevoiti s� fac� un ocol de aproximativ 30-40 de kilometri. Acum, avem conducere nou� la CJ, avem director nou la Drupo si lucr�rile s-au desf�surat �n timp scurt. Este un lucru important pentru cet�teni, pentru toti cei care parcurg aceast� distant�, Hanu Ancutei - Piatra Neamt sau Roman - Hanu Ancutei - Tupilati - Davideni - P�str�veni - Urecheni. Erau autobuze care circulau pe acest traseu, locuitorii din zona limitrof� orasului T�rgu Neamt care erau navetisti aveau dificult�ti, dar ast�zi s-a pus cap�t acestor probleme. Si cred c� ar fi foarte bine ca traficul greu, m� refer la acele masini de 40 de tone sau chiar peste 40 de tone, s� suporte o restrictie de greutate pe pod, dar asta este treaba Consiliului Judetean. Cu sigurant� se va proceda la o restrictionare a greut�tii, pentru c� altfel, �n doi-trei ani, vom interveni din nou“. Presedinte CJ, Vlad Marcoci, a sustinut propunerea prefectului, de limitare a tonajului: „A trecut o perioad� destul de lung� de c�nd a intrat �n reparatii acest pod, dar bine ca s-au terminat. Ni s-a luat a doua piatr� de pe inim�. Ne bucur� c�, dup� schimbarea conducerii societ�tii Drupo, lucrurile s-au miscat mult mai repede si, �ncep�nd de ast�zi, acest obiectv poate fi folosit la parametri. Este adev�rat c� vom impune �n continuare restrictii de tonaj. Vreau s� �i avertizez pe cei care vor s� transporte cantit�ti peste limita legal� s� se abtin�, pentru c� amenzile s�nt foarte mari“.
„�n conditiile unei expoat�ri corecte, nu cred c� vor exista probleme mari“
Petru Gherghel, primarul de Tupilati, a vorbit despre complicatiile care au ap�rut �n perioada �n care podul a fost �nchis: „Restrictiile de pe acest pod au afectat cet�tenii din comuna Tupilati, pentru c� acestia au 1.500 de hectare peste r�ul Moldova si nu au putut s� mearg� la arat, la discuit, la lucr�rile agricole, s� duc� vacile, oile la p�sunat, au fost mari probleme pentru d�nsii. Din punct de vedere al Consiliului Local, au fost pierderi la oborul pe care �l avem. Din cauza restrictiilor impuse, nu au mai venit multe masini si oborul a c�zut din punct de vedere material“.
Cezar Sorin Brum�, director de la Drupo, societatea care s-a ocupat cu lucr�rile de reparatii, a subliniat: „Important este c� s-a rezolvat o problem� �n zon�, pentru c� acesta este un drum care face leg�tura direct� pe drumul european E85. S�nt 37 de kilometri pe care trebuia s� �i ocoleasc� agentii economici din zon� si cred c� toat� lumea va simti acest lucru. Nu uitati, �ns�, c� podul este f�cut �n anii '30 si �n mod sigur el este uzat, este asa cum este, dar �n conditiile unei expoat�ri corecte, nu cred c� vor exista probleme mari. La ora actual�, podul este bun pentru un trafic normal, nu pentru un supratrafic, cum s-ar putea �nt�mpla. Deci, cineva va trebui s� aib� grij� s� verifice sau s� supravegheze modul �n care se face traficul. Aici s�nt foarte multe balastiere �n zon� si asta �nseamn� masini grele, trafic foarte intens. Aceasta s-ar putea s� fie singura problem� pe care s-o aib� acest pod“.
|