Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iulie 2006
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Opinii 8 Iulie 2006
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Cre�te pia�a minciunii

Miercuri, �ntr-o sal� somptuoas� a Hotelului Marriot, s-a desf�urat, �n fa�a unei asisten�e numeroase, a�a-zisa „Zi a agen�iilor de pres�“, �n formula agreat� a unei dezbateri. �tiam c� exist� ziua p�durarilor, ziua pescarilor amatori, ziua minerului, dar ziua ziaristului de agen�ie, ba. Ideea, nev�duvit� de interes �i consisten��, a pornit de la Rador, agen�ie dependent� de societatea public� de radio. Rolul meu, marcat cu nume �ntreg pe o etichet� de la masa prezidiului, era s� vorbesc despre A.M.Press, institu�ie pe care am �nfiin�at-o acum aproape 16 ani �i pe care o p�storesc. Colegii mei, directori de institu�ii similare - AFP, Mediafax, Rompres, Rador, un profesor specialist �n institu�ii de pres� de la Sorbona - au vorbit doct despre pia�a informa�iilor, concuren��, adapt�ri tehnice la viteza de mi�care a �tirii. �ntr-un final, toat� lumea a fost de acord c� beneficiarii �tirilor noastre au nevoie de adev�r �i profesionalism. �tirea trebuie s� fie documentat� �i s� nu mint� deloc. Am recapitulat �n minte �nt�mpl�ri din mereu bulversata noastr� politic�, din '90 �i p�n� azi. Multe din ele mi-au ar�tat c� beneficiarul sau clientul produselor agen�iilor de pres� are schepsurile, preten�iile lui, care uneori s�nt chiar cusururi. Oricum, ca la taraba cu cartofi sau la talcioc, clientul nostru este st�p�nul nostru. �i d�m marfa pe care o vrea. Dar putem oare?
Prin '92 cred, aveam la Bra�ov un corespondent, ziarist cu experien��, care lucra cu jum�tate de norm� la A.M. Press �i cu cealalt� jum�tate de norm� la ziarul preziden�ial „Diminea�a“. �ntr-o zi, arunc�ndu-mi privirea pe respectivul ziar, am v�zut o relatare de la Bra�ov legat� de vizita lui Ion Iliescu �n ora�ul de sub T�mpa. �tirea, cu totul alt con�inut �i cu totul alte vorbe figura �i �n fluxurile A.M. Press, trimis� de acela�i corespondent. Ce scria el �n „Diminea�a“? C� pre�edintele Iliescu a fost primit s�rb�tore�te la Bra�ov, c� femeile s-au umezit de emo�ie v�z�ndu-l �n carne �i oase, m� rog, c� a fost o fericire general� pentru bra�oveni. Mai ceva ca �n povestea cu minerii care plantau flori pe platoul din fa�a Teatrului Na�ional, omi��nd am�nuntul c� pe post de h�rle� utilizau c�p���nile noastre. �n �tirea de agen�ie scria c� pre�edintele fusese huiduit, se scandase v�njos „Jos Iliescu!“, iar bodyguarzii opriser� cu greu persoanele furioase care vroiau s�-i corecteze �efului statului croiala de la costum. L-am sunat enervat pe corespondent �i l-am �ntrebat unde dracu scrie adev�rul. �n ziarul „Diminea�a“ sau �n �tirea agen�iei pe care o conduc? Fire�te c� la tine am scris adev�rul, mi-a r�spuns ziaristul. Iliescu a fost fluierat, huiduit, iar unii au aruncat cu ro�ii dup� ma�ina preziden�ial�. Inutil s�-l be�telesc pe gazetar. κi lua banul de la ziarul pre�edintelui, oferind marfa care convenea clientului, chiar dac� ea n-avea nici o atingere cu realitatea. Adev�rul era ultimul ingredient din compozi�ia �tirii care conta. Con�tiin�a profesional�? Vorb� �n v�nt!
Vremuri apuse, ve�i spune. A�! �n interven�ia mea de la Marriot, mi-am exprimat �ngrijorarea, bazat� pe exemple contemporane, c� num�rul clien�ilor care vor varianta din „Diminea�a“ a �tirii bra�ovene a crescut. �i intereseaz� adev�rul? S� fim serio�i. Cre�te alarmant num�rul clien�ilor politici care cump�r�, pentru pres� sau pentru alte institu�ii, �tirea care le cade m�nu��. Transmi��nd azi cele dou� variante ale relat�rii pomenite mai sus, �n acela�i flux de �tiri, mi-e team� c� - deie Sf�ntul s� m� �n�el - cei mai mul�i vor prelua varianta roz� cu pre�edintele bombardat nu cu ou� clocite, ci cu crizanteme, chiar dac� �n sufletul lor �tiu bine unde e adev�rul.

Articol afisat de 1704 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Lucian AVRAMESCU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective