Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2015
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 17 Octombrie 2015
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Tragedii, de vinã sã   fie si carosabilul?

Tragedii, de vin� s� fie si carosabilul?

• calitatea carosabilului pe Drumul Mortii nu ar fi tocmai bun� • probleme ar fi cu criblura, liantul si nisipul se pare c� reiese dintr-o expertiz� dispus� �ntr-un dosar privind un grav accident • �n zece ani, pe DN 15D, pe o distant� de aproximativ 20 de kilometri, au avut loc 84 de accidente grave, soldate cu decesul a 30 de persoane si r�nirea grav� a altor 103 •

Suspiciunile unor politisti rutieri care, �n ultimii ani, au l�sat s� se �nteleag� c� multe accidente petrecute pe DN 15D, Piatra Neamt-Roman, s-au datorat si calit�tii proaste a carosabilului, au fost confirmate de specialisti. Expertiza dispus� de anchetatori �ntr-un dosar ce vizeaz� un caz petrecut �n prim�vara anului 2014, soldat cu decesul a dou� persoane si r�nirea grav� a altor patru, a scos la iveal� c� starea carosabilului este una care ar fi putut favoriza aceast� tragedie rutier�. Specialistii laboratorului au analizat probele prelevate din zona tragediei si au constatat c� ar fi probleme cu criblura, liantul si nisipul. Cu alte cuvinte, cei care au realizat lucr�rile nu ar fi respectat retetarul. Pentru a nu exista discutii, iar probele s� fie solide, procurorul de caz a dispus s� fie prelevate probe si din alte zone ale DN15D, probe care au fost trimise spre a fi analizate tot la un laborator. Interesant este c� administratorul drumului, Directia Regional� de Drumuri si Poduri Iasi, aflat� �n subordinea CNADR, a asfaltat �n aceast� var� o bun� parte din drumul DN 15D. Si asta �n conditiile �n care autorit�tile nemtene au cerut acest lucru de ani buni. R�m�ne de v�zut care va fi rezultatul expertizei suplimentare cerut� �n dosar, dar si modul �n care va fi finalizat� ancheta penal�. C�t priveste expertiza tehnic� a drumului, aceasta a fost dispus� �n dosarul privind un accident petrecut pe 18 aprilie 2014, �n conditii de ploaie torential� si soldat cu decesul a dou� persoane si r�nirea grav� a altor patru. Un t�n�r de 19 ani, care avea permis de conducere de doar c�teva luni, conducea un Renault. C�n rula �ntre Ruginoasa si motelul Condor, aproape de Dulcesti, romascanuul a pierdut controlul asupra directiei de mers si a p�truns pe contrasens unde a intrat �n coliziune frontal� cu un autoturism Peugeot condus de un b�rbat, de 47 de ani, din Iasi. Ieseanul si sotia sa au decedat pe loc, iar alti patru ocupanti din cele dou� autovehicule au fost r�niti grav. Circumstantele �n care s-a petrecut accidentul au dat de g�ndit anchetatorilor, acestia cer�nd efectuarea unei lucr�ri stiintifice pentru a se stabili dac� drumul a avut sau nu o contributie la producerea tragediei. De altfel, una dintre presupusele cauze ale unor incidente petrecute pe DN 15D a fost cea a calit�tii criblurii, care, spun unii, nu ar fi cea mai potrivit�. Mai multi conduc�tori auto s-au pl�ns at�t presei, dar si politistilor c� este o problem� serioas� cu aderenta pe acest drum, mai ales c�nd carosabilul este umed. �n urm� cu doi ani, statistica Politiei Rutiere indica faptul c�, dup� tratamentul cu criblur� si bitum, aplicat �n 2006, pe DN 15D, num�rul accidentelor grave a crescut. Drept urmare, politistii au solicitat administratorului s� intervin�, �n sensul s� frezeze portiunile de sosea �n curb�, �n special �n acele locuri �n care s-au �nregistrat tragedii. Foarte multe accidente grave au avut loc �n zonele de drum �n curb�, dar si pe drum drept, �n conditii meteo deosebite, gen ploaie, ninsoare. Stratul aplicat �n anii 2006-2007 pe DN 15D a fost de rezistent�, fiind folosit�, asa cum spun normele tehnice, criblura. Statistica Politiei Rutiere indic� faptul c�, �n perioada 2005-2015, pe DN 15D, s-au �nregistrat 84 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 30 de persoane, r�nirea grav� a 103 si r�nirea usoar� a altor 58. Din num�rul accidentelor rutiere �nregistrate, 48 s-au datorat neadapt�rii vitezei la conditiile unui carosabil umed. Cele 48 de evenimente, ce reprezint� mai bine de 50% din num�rul total, s-au soldat cu 18 morti, 64 r�niti grav si 41 r�niti usor.

Articol afisat de 2168 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective