Mortii cer expertize pe „drumul mortii“
• politistii rutieri au solicitat unor experti tehnici s� efectueze studii de specialitate pe DN 15D, care face leg�tura �ntre orasele Piatra Neamt si Roman • oamenii legii vor s� afle dac� stratul de criblur� a jucat vreun rol �n producerea tragediilor �nregistrate pe acest tronson de drum • �n acest an, pe DN 15D, au avut loc numeroase accidente rutiere soldate cu morti si r�niti •
Suspiciunea c� stratul de criblur� de pe o portiune de pe DN 15D, drumul care face leg�tura �ntre orasele Piatra Neamt si Roman a contribuit la producerea unor grave accidente de circulatie se afl� �n atentia politistilor rutieri. Num�rul mare de nedorite evenimente, dar si semnalele de alarm� trase de participantii la trafic cu privire la calitatea stratului i-a f�cut pe oamenii legii s� cear� specialistilor s� efectueze expertize tehnice pentru stabilirea rolului criblurii �n toate accidentele rutiere grave din acest an. La finalizarea expertizelor, politistii rutieri vor afla dac� stratul de criblur� a „contribuit“ sau nu la producerea unor accidente rutiere. Solutiile �n aceste dosare vor fi date �n functie de rezultatul acestor studii tehnice. Informatia a fost confirmat� de comisarul sef Cezar Asandei, seful Politiei Rutiere Neamt. Ofiterul afirm� c� aceste expertize erau mai mult dec�t necesare, dat fiind num�rul mare de evenimente rutiere, dar si semnalele trase de soferi. „P�n� c�nd expertii nu se vor pronunta, nu putem s� spunem dac� acest strat de criblur� este sau nu unul care a favorizat producerea unor accidente de circulatie. S�nt dosare penale �ntocmite pentru fiecare accident si vom da, normal, solutii separate. Am dispus efectuarea unor expertize �n fiecare dosar pentru a stabili dac� compozitia din stratul de uzur� a influentat aderenta. S�nt primele cazuri �n care am solicitat expertize tehnice pentru coeficientul de aderent� legat de stratul de uzur� �n conditii de umiditate“, a declarat comisarul sef Cezar Asandei, care a confirmat faptul c� DN 15D este un drum cu probleme. De altfel, politistii au constatat c� este ceva �n neregul� dup� aplicarea straturilor si au solicitat administratorului drumului s� intervin�. Asa s-a ajuns s� fie frezate portiunile de sosea �n curb�, �n special �n acele locuri �n care s-au �nregistrat tragedii. Stratul de criblur� a fost aplicat �n anii 2006-2007 si este unul rezistent�. Din c�te stim, p�n� �n acest moment nici un conduc�tor auto, implicat �n evenimente rutiere pe DN 15D, nu a solicitat efectuarea unor expertize tehnice pentru a se stabili gradul de aderent� a soselei. Administratorul drumului, respectiv Directia Regional� de Drumuri si Poduri Iasi, preciza c� pe sectorul respectiv au fost aplicate tratamente bituminoase cu criblur� si emulsie cationic� si c� la executia lucr�rilor s-au utilizat cribluri produse de Grupul Lafarge Rom�nia si Calcarul Pojor�ta, si �n nici un caz pietris de r�u neconcasat, asa cum se zvonea.
Sapte morti �n trei accidente
Si �n acest an, pe DN 15D s-au �nregistrat accidente rutiere, soldate cu persoane decedate, r�nite grav sau usor. Numai �n trei tragedii si-au pierdut viata sapte persoane. Una dintre ele s-a consumat �n seara de 18 aprilie, �ntre Ruginoasa si motelul Condor. Aflat la volanul unui Renault, un romascan a intrat pe contrasens unde a intrat �n coliziune frontal� cu autoturismul Peugeot condus de un b�rbat, de 47 de ani, din Iasi. �n urma impactului, cele dou� autovehicule s-au transformat �ntr-un morman de fiare vechi, dou� persoane murind, iar alte patru fiind r�nite grav. Nenorocirea s-a consumat �ntr-o curb� la st�nga si �n conditiile unui carosabil umed. O alt� nenorocire, soldat� cu decesul a trei persoane si r�nirea a grav� a alteia, s-a �nregistrat �n dimineata zilei de 31 august. Doi soti din Piatra Neamt, fiul lor �n v�rst� de 16 ani, si un prieten de familie se deplasau cu un autoturism Ford. Din conditii �nc� neelucidate, autoturismul a iesit de pe carosabil, �n derapaj si s-a izbit violent, usor lateral, de un copac. Un alt accident s-a petrecut �n dimineata zilei de 8 noiembrie, �n apropiere de c�tunul Felesti. �ntr-o curb� usoar� la dreapta si pe un carosabil umed, un b�rbat, de 36 de ani, a pierdut controlul asupra directiei de mers, iar masina s-a izbit violent de un copac. Conduc�torul auto a murit pe loc, iar sotia sa, �n v�rst� de 36 de ani, a decedat la spital. Politistii au constatat c� soferul a pierdut controlul asupra autoturismului �ntr-o zon� �n care carosabilul umed si alunecos de la chiciura c�zut� de pe crengile copacilor. �n toate aceste trei evenimente rutiere oamenii legii au solicitat efectuarea unor expertize tehnice pentru a se stabili dac� stratul de criblur� a avut vreun rol.
|