�n ziua de azi informația este printre cele mai valoroase bunuri al unei companii, de aceea, de cele mai multe ori, cost�. Cu toate acestea, orice manager de IMM din Rom�nia sau antreprenor la �nceput de drum are acces gratuit la zeci de cursuri de business disponibile pe platforma de e-learning Online Business School. De asemenea, cursanții cu cele mai bune rezultate �n august și septembrie au participat �n luna octombrie la o vizit� de lucru pentru un schimb de experienț� cu reprezentanți ai mediului afaceri din Grecia. O vizit� similar� va avea loc și �n 2013.
P�n� atunci, cei care absolvesc cel puțin un curs p�n� la sf�rșitul lunii februarie 2013 pot c�știga una dintre cele 3 tablete Samsung Galaxy Tab 2, oferite prin tragere la sorți la sf�rșitul fiec�rei luni. Orice persoan� care devine cursant Online Business School și promoveaz� cel puțin unul dintre cursurile din catalogul virtual, are șanse la premii.
La �nceputul anului viitor alți cursanți Online Business School vor beneficia de o experienț� similar�, �n funcție de rezultatele obținute la cursurile din cadrul platformei.
�n cadrul schimbului de experienț� din Grecia, �n timpul �nt�lnirilor și sesiunilor de training, cursanții au primit recomand�ri despre cum pot �ntoarce o criz� �n favoarea lor, transform�nd-o �ntr-o oportunitate, cum s� se preg�teasc� pentru traversarea unor perioade dificile din punct de vedere economic și cum s� �mbun�t�țeasc� performanțele afacerilor lor. Printre lecțiile �nv�țate de cursanții Online Business School �n Grecia, a fost atenția care trebuie acordat� clienților și nevoilor acestora, care poate influența soarta unei afaceri.
C�teva recomand�ri pentru cursanții Online Business School, �n urma vizitei din Grecia:
- un antreprenor trebuie s� �nceap� s� g�ndeasc� diferit faț� de felul �n care a f�cut-o p�n� la �nceperea crizei economice, s� se diferențieze de competitori, surprinz�nd �ntreaga piaț� prin aplicarea de m�suri neașteptate;
- p�strarea angajaților și motivarea lor sunt modalit�ți cheie prin care perioadele dificile se pot transforma �n oportunit�ți;
- criza economic� este o bun� oportunitate pentru a sc�dea costurile, a renegocia cu furnizorii, dar și pentru a �nt�ri relațiile cu clienți;
- pentru a c�știga un client, trebuie s�-i creezi acestuia o experienț� memorabil�. Conform studiilor, fiecare persoan� tr�iește o experienț� la fiecare 3 secunde, dar foarte puține dintre acestea sunt memorabile. Astfel, experiențele memorabile cu un produs sau serviciu influențeaz� comportamentul viitor al clientului și creeaz� loialitatea faț� de un anumit brand;
- activitatea de social media poate asigura reputația unei companii și crea relații puternice cu clienții - peste 80% dintre locuitorii zonei mediteraneene nu au �ncredere �n reclame, iar 96% dintre aceștia mizeaza pe recomandarea prietenilor c�nd au de ales un serviciu sau un produs (conform unui studiu recent efectuat de Google);
- evoluția unei companii poate fi determinat� și de gradul de flexibilitate pe care aceasta �l are �n relația at�t cu furnizorii s�i, c�t și cu nevoile clienților;
- deschiderea c�tre schimbare (și rapida ei implementare) și c�tre compromis este bun� at�t timp c�t se petrece �n limite atent stabilite și poate reprezenta un important element de diferențiere faț� de competitori;
- pentru a se putea diferenția de competitori, o companie trebuie s�-și defineasc� �n mod corect clienții și s�-și cunoasc� bine competitorii, și, �n același timp s�-și știe punctele forte și pe cele slabe;
- concentrarea pe punctele forte ale afacerii, genereaz� rezultate mai bune dec�t activit�țile de �mbun�t�țire a punctelor slabe, cu eforturi mult mai puține.
Pe
www.bizschool.ro sunt disponibile cursuri de leadership, v�nz�ri, marketing, management, dar și de operare PC și cursuri de limbi str�ine, inclusiv studii de caz realistice, care pot fi parcurse �n ritmul fiec�rui cursant de oriunde exist� o conexiune la internet.
Programul Online Business School (
www.bizschool.ro) este parte a proiectului �mbun�t��irea competitivit��ii �ntreprinderilor mici �i mijlocii prin antreprenoriat durabil (ICIMM) ini�iat de Romtelecom (prin divizia dedicat� segmentului business – Romtelecom Business Solutions), Blue Point IT Solutions �i OTE Academy.
Pentru mai multe detalii despre proiect, vizita�i
www.bizschool.ro.
Proiect cofinan�at din Fondul Social European prin Programul Opera�ional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. “Investe�te �n oameni! ”