V�nz�torii de cosmetice, arsi la buzunare
• Protectia Consumatorului a descoperit sampoane si parfumuri expirate • abaterile au fost sanctionate cu amenzi de 210 milioane lei vechi • Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului au dat un raid prin magazinele care v�nd cosmetice si au g�sit mai multe nereguli. Actiunea a avut loc la finele anului trecut. „Au fost verificati 16 operatori economici, din care 3 distribuitori si 13 v�nz�tori, constat�ndu-se abateri de la prevederile legale la 15 dintre acestia. Au fost controlate produse de 23.083 lei ron, din care la m�rfuri de 3.921 lei au fost constatate nereguli. Pentru acestea s-a dispus oprirea temporar� de la comercializare, iar produse de 48 de lei au fost retrase definitiv. S-au aplicat 9 amenzi de 21.000 lei si 7 avertismente“, a declarat Gelu Moldovanu, comisar sef al Protectiei Consumatorului Neamt. Comisarii au descoperit si produse expirate cum ar fi sampon Familiy Fresh, gel de dus Fitness, sau parfumuri vrac. Cele mai multe din neregulile constatate de inspectori erau �n domeniul inform�rii. Flacoanele de parfum de 15 ml nu aveau numele produc�torului ori a celor responsabili cu introducerea produsului pe piat�. Rujurile marca Farle nu aveau pe ambalaj nici una din informatiile obligatorii cum ar fi denumirea si sediul importatorului, provenienta, continutul, data durabilit�tii minimale, lista ingredientelor. La alte produse, din gama Dove, lipseau instructiunile de utilizare. Produse din gama Coty, Garnier, Smart sau chiar Adidas, �n general cele foarte mici, gen antiperspirante, aveau pe ambalaj �nscrisuri foarte mici, �n timp ce altele aveau informatii truncheate. Este vorba de produse din gama Revlon Color Silk, vopsea de p�r permanent� f�r� amoniac Natural Blue Black, la care s-au reg�sit �nscrisuri si desene pe ambalajul de desfacere de maniera „cu protectie UV“, f�r� a preciza si factorul de protectie. Acolo unde dimensiunea ambalajelor nu permite inscriptionarea informatiilor, acestea trebuie atasate produsului pe o etichet�, banderol� sau pliant. La nici unul din comercianti nu au fost g�site astfel de etichete la produsele foarte mici, pe care nu se puteau aplica informatiile obligatorii. La raft au mai fost g�site pachete tip cadou f�r� informatii referitoare la continutul flacoanelor componente. Au mai fost g�site si alte produse cosmetice pentru care nu existau informatii traduse �n limba rom�n�. Este vorba �n general de creioane dermatograf sau rujuri, inclusiv rujuri pentru copii, provenite �n general din China, dar si sampon din gama Head&Shoulders, la 400 ml, provenient� Anglia, ori sampon Dove, de 250 ml, din Irlanda.
|