Dou� reclama�ii pe zi, la Protec�ia Consumatorului
• OJPC Neam� a �nregistrat, anul trecut, 664 de reclama�ii din partea nem�enilor • 65% dintre acestea au fost �ntemeiate �i au fost rezolvate • O bun� parte din activitatea desf�urat� �n cursul anului trecut de inspectorii Oficiului Jude�ean pentru Protec�ia Consumatorilor (OJPC) Neam� a constituit-o verificarea sesiz�rilor �i reclama�iilor primite din partea popula�iei. Conform statisticilor �ntocmite la nivelul acestei institu�ii, la OJPC Neam� au ajuns, �n 2005, 664 de sesiz�ri �i reclama�ii, adic� circa 55 pe lun�.
Cum 65% dintre acestea s-au dovedit a fi �ntemeiate, acestea au fost �i rezolvate. Consumatorii au fost desp�gubi�i pentru produsele cu deficien�e, iar, �n unele cazuri, s-a procedat la �nlocuirea acestora. Suma total� a desp�gubirilor date clien�ilor de c�tre firmele de unde au fost achizi�ionate produselor a fost de 1,112 miliarde de lei.
Cele mai frecvente reclama�ii au vizat calitatea necorespunz�toare a produselor alimentare de prim� necesitate, neasigurarea garan�iilor legale pentru produsele de folosin�� �ndelungat�, deficien�ele existente �n acordarea creditelor de consum, calitatea necorespunz�toare a serviciilor de alimenta�ie public�. Mul�i dintre nem�eni s-au pl�ns de �nc�rcarea facturilor de plat� pentru serviciile de telefonie, de furnizare a energiei termice, precum �i de deficien�ele de calitate �n prestarea serviciilor de repara�ii �n perioada de garan�ie �i post garan�ie.
„Ponderea reclama�iilor �i sesiz�rilor s-a transferat din sfera produselor alimentare la aceea a prest�rilor de servicii. Foarte mul�i locuitori de pe Valea Muntelui, din comuna S�vine�ti �i din comuna Ruginoasa au reclamat la un moment deficien�e �n ceea ce prive�te alimentarea cu energie electric�, dar mai exact �n ceea ce prive�te c�derile de tensiune.
�n urma verific�rilor f�cute de noi, am luat leg�tura cu cei de la E-On Moldova, care au decis montarea unui transformator la intrarea �n comun�. Alte reclama�ii, destul de multe ca num�r, �ntruc�t acum este o furie a achizi�ion�rii acestor produse, au vizat calitatea �ndolielnic� a telefoanelor mobile �i a acumulatorilor aferen�i acestora. De asemenea, serviciile de proast� calitate ale unei societ��i de televiziune prin cablu din Roznov au generat nemul�umiri mai multor locuitori din zonele limitrofe. Merg�nd prin casele oamenilor care au reclamat, am constatat c� parte dintre nemul�umiri erau fondate, iar �n unele cazuri am avut surpriza s� constat�m c� proprietarii de televizoare nu �tiau s� le regleze“, a declarat inginerul Gheorghe Bud, consilier superior �n cadrul OJPC Neam�.
|