Prim�ria porneste r�zboiul cu cersetoria
• oficialii pietreni pornesc o campanie menit� s� descurajeze cersetoria • vor s�-si ating� obiectivul �nv�t�ndu-i pe oameni s� nu le mai dea bani cersetorilor • Dac� n-au reusit s�-i determine pe cersetori s� nu mai ias� pe strad� cu m�na �ntins�, oficialii pietreni abordeaz� lupta cu cersetoria din cel�lalt colt. Al celui care d� banul. Municipalitatea intentioneaz� s� lanseze �n tot orasul campania „Ia atitudine! Cersetoria nu e o meserie, ci o infractiune! Nu deveni autorul ei moral!“, prin care vor s� reduc� fenomenul si s� constientizeze poporul asupra pericolului reprezentat de cersetorie. „Cersetoria este un fenomen frecvent �nt�lnit �n municipiul nostru. Implic� at�t copii, c�t si adulti si promoveaz� un model de comportament anti-social, de cele mai multe ori manipulator, care poate ajunge p�n� la agresivitate. Ideea central� a campaniei este c�, de cele mai multe ori, banii primiti de cersetori s�nt cheltuiti pe b�utur�, aurolac sau, mai r�u, le s�nt luati de cei care �i trimit �n strad�. Principala tint� a acestui proiect o reprezint� cersetorii si sp�l�torii de parbrize din intersectii, ambele categorii fiind un real pericol pentru persoanele aflate �n trafic. Au fost surprinsi de nenum�rate ori printre masini si s�nt un factor de disconfort pentru cet�teni“, a declarat Nicoleta Husaru, purt�torul de cuv�nt al prim�riei. �n perioada urm�toare, c�nd va �ncepe campania, prin afise, pliante si materiale promotionale cu sfaturi utile si cu institutiile care trebuie anuntate, oficialii pietreni vor s� �i fac� pe oameni s� �nteleag� c�, d�nd bani cersetorilor, nu fac dec�t s�-i �ncurajeze si s� �i tin� �n continuare �n strad�. Pietrenii vor fi �nv�tati s� ia atitudine, respectiv s� nu le mai dea bani si s� anunte autorit�tile atunci c�nd dau de c�te-un cersetor. Pentru derularea �n conditii optime a campaniei, prim�ria �ncheie protocol de colaborare cu Directia General� de Asistent� Social� si Protectia Copilului, cu politia judetului, cu politia municipiului, cu Protopopiatul si cu firmele de publicitate care au contract cu administratia local�. Protocolul spune fiec�ruia ce are de f�cut. Politistii vor �mp�rti pliantele �n zonele cele mai aglomerate ale orasului, medicii de familie, dasc�lii si preotii le vor distribui �n locurile �n care muncesc, iar �n marile magazine din Piatra Neamt vor fi amplasate cutii de colect� �n care oamenii s� pun� c�te-un b�nut. Sumele str�nse vor fi folosite pentru a cump�ra c�rti, caiete si rechizite pentru asistatii din Centrul Castani (care provin din familii cu risc social), m�ncare pentru cei de la cantina social�, precum si haine si rechizite pentru copiii din familii nevoiase, dar care au rezultate bune la �nv�t�tur�. Per total, campania are nevoie de aproape 15.000 de lei cu care s� fie f�cute materialele promotionale, bani care au fost deja dati din bugetul local. „Rezultatele nu vor fi vizibile peste noapte, �ns� pe termen lung ne astept�m la o diminuare a num�rului de cersetori cu cel putin 50%. Totodat�, pietrenii vor deveni mai receptivi si constienti c� gestul de a oferi bani cersetorilor le �ntretine acest tip de comportament“, a mai spus Nicoleta Husaru.
�n Piatra Neamt exist� 40 de cersetori „cu acte-n regul�“, luati �n evidenta politiei si a oficialilor pietreni, �ns� num�rul celor care stau cu m�na-ntins� este mult mai mare. Dup� cum au socotit autorit�tile, doar o treime din cersetori s�nt get-beget din Piatra Neamt, ceilalti venind de prin alte p�rti.
|