Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2007
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 7 Martie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Cu directorul de la Finante, despre contribuabilii mijlocii

Cu directorul de la Finante, despre contribuabilii mijlocii

• interviu cu Titi T�nase, directorul Directiei Generale a Finantelor Publice Neamt

Reporter: Domnule director, ce nout�ti au ap�rut �n functionarea Directiei de Finante, odat� cu integrarea Rom�niei �n Uniunea European�?
Titi T�nase:
Evolutia pe plan european si international �n domeniul fiscalit�tii a impus o nou� abordare a administr�rii fiscale elaborate de Agentia National� de Administrare Fiscal�. Astfel, �n vederea cresterii eficientei activit�tii de administrare a contribuabililor, c�t si pentru �mbun�t�tirea asistentei acordate contribuabililor de c�tre structurile teritoriale ale ANAF, a fost necesar� reorganizarea structurilor administratiei contribuabililor mijlocii. Reorganizarea face parte din programul de reform� al administratiei fiscale, care are ca obiectiv �nt�rirea capacit�tii administrative si alinierea la standardele europene privind administrarea fiscal� si asistenta acordat� contribuabililor. Se doreste, astfel, s� se realizeze o mai bun� organizare pentru coordonarea unitar� a activit�tii de asistent� a contribuabililor mijlocii, dup� modelul administr�rii marilor contribuabili, pentru un dialog mai simplu si mai direct cu acestia.
Rep.: Care s�nt prevederile legale care reglementeaz� noua structur�?
T.T.:
Este vorba de Ordinul 266/2007 al ministrului finantelor publice privind organizarea activit�tii de administrare a contribuabililor mijlocii de Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabili mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor Publice judetene. Mai este Ordinul 267/2007 al ministrului finantelor publice, pentru aprobarea Procedurii de predare-primire pe baz� de protocol a dosarelor fiscale, a altor documente si a informatiilor din bazele de date ale contribuabililor mijlocii la Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor Publice judetene. Apoi, Ordinul 269/2007 al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii, �n vederea aplic�rii Ordinului ministrului finantelor publice privind organizarea activit�tii de administrare a contribuabililor mijlocii la Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale finantelor Publice judetene.
Rep.: Contribuabilii mijlocii s�nt o noutate?
T.T.:
�ncep�nd cu data de 1 aprilie 2007, este definit� categoria contribuabili mijlocii, iar acestia urmeaz� a fi administrati de Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii din cadrul Directiilor Generale a Finantelor Publice judetene.
Rep: Ce �nseamn�, de fapt, contribuabili mijlocii?
T.T.:
Aceast� categorie este format� din contribuabili care trebuie s� �ndeplineasc� mai multe conditii. Trebuie s� �nregistreze o cifr� de afaceri raportat� la situatiile financiare �ncheiate la 31 decembrie 2005 cuprins� �ntre 10 milioane de lei si p�n� la 70 de milioane de lei. Fac parte din categoria mentionat� contribuabilii cu domiciliu fiscal pe raza judetului, aflati �n procedura insolventei, care au creante mai mari de trei milioane de lei. P�n� la num�rul minim de contribuabili mijlocii de 200, au mai fost inclusi �n administrarea acestei structuri si altii, selectati �n ordinea descresc�toare a cifrei de afaceri dintre contribuabilii administrati de Administratia finantelor publice ale municipiilor resedint� de judet, respectiv Piatra Neamt.

„Institutia noastr� va asigura o campanie de informare“

Rep: Cam care ar fi num�rul acestora la nivelul judetului Neamt?
T.T.:
Num�rul total de contribuabili mijlocii selectati la nivelul judetului Neamt este de 274 de societ�ti, din care 166 s�nt cu sediul social �n Piatra Neamt, 16 s�nt �n Roman, iar 8 societ�ti au sediul social �n T�rgu Neamt. Altii 9 s�nt pe raza orasului Roznov, iar unul are sediu social �n Bicaz. Mai s�nt alte 54 de sedii secundare ale unor societ�ti ce au sediul social �n alte judete din tar�, iar 20 de sedii secundare s�nt ale unor firme cu sediul �n Bucuresti. Lista contribuabilior mijlocii va fi afisat� at�t la sediul Directie Generale a Finantelor Publice Neamt, c�t si la sediile unit�tilor fiscale teritoriale.
Rep: C�nd va fi definitivat� actiunea de predare-primire a dosarelor fiscale?
T.T.:
Prin actele normative pe care le-am enumerat anterior, s-a stabilit ca protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale, a altor documente si a informatiilor privind evidentele fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora, de la organele fiscale implicate c�tre Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice judetene s� se finalizeze p�n� la data de 20 aprilie 2007. Informatiile aflate �n sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale pentru contribuabili mijlocii persoane juridice si pentru sediile secundare ale acestora vor fi transferate �n format electronic �ntre organele fiscale implicate �n procedura de predare-primire �n data de 1 aprilie 2007.
Rep.: Ce va �nsemna de fapt aceast� activitate?
T.T.:
�ncep�nd cu data de 1 aprilie 2007, administrarea contribuabilior mijlocii va cuprinde primirea declaratiilor si situatiilor financiare la sediul Administratiei Contribuabililor Mijlocii, �ncasarea sumelor datorate de c�tre contribuabilii mijlocii la unitatea de trezorerie si contabilitate public� a municipiului resedint� de judet, precum si eliberarea oric�ror documente sau certificate. De asemenea, mai �nseamn� activitatea de inspectie fiscal�, realizat� de c�tre personalul cu atributii de inspectie fiscal� din carul Administratiilor Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii, �ndrumarea si asistenta acestora, activitatea de executare silit�, compensare si restituire a obligatiilor bugetare si monitorizarea contribuabililor mijlocii
Rep.: Unde va functiona Administratia Contribuabililor Mijlocii?
T.T.:
�n scopul asigur�rii unei bune colabor�ri a noii structuri administrative cu toti contribuabilii din judet si mai ales cu cei pe care �i va administra, institutia noastr� va asigura o campanie de informare cuprinz�nd detalii asupra locatiei exacte unde se va desf�sura activitatea Administratiei Contribuabililor Mijlocii, modalitatea de organizare, programul de lucru si orice alte informatii de aceeasi natur� �n interesul contribuabililor.

Articol afisat de 5090 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(A consemnat Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective