Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2017
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 26 August 2017
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

R�zboiul cu fostii directori continu�

• primarul si consilierii pietreni PNL au organizat o conferint� de pres�, teme de discutii fiind societ�tile Publiserv si LocativServ • fostilor directori, recent schimbati, li se reproseaz� c� nu au condus eficient • la prima a fost terminat un audit, iar la a doua s-a r�spuns unei adrese �naintate de la DNA •

�n cadrul unei conferinte de pres� ce a avut loc ieri, primarul Dragos Chitic a sustinut c� prin noua majoritate creat� de cur�nd s-a restabilit normalitatea �n functionarea a dou� societ�ti importante ale Consiliului Local Piatra Neamt, cu care administratia realizeaz� mare parte dintre serviciile publice din oras, Publiserv si Locativserv. „Schimbarea managementului la Publiserv a f�cut ca societatea s� pun� �n practic� mai operativ cerintele prim�riei, s� lucreze mai organizat si s� comunic�m mai bine �n ce priveste prioritizarea lucr�rilor. Asa cum se deruleaz� acum lucrurile �n relatia cu Publiserv s�nt convins c� vom reusi s� �ntretinem mai bine str�zile din oras si s� punem �n practic� cu o vitez� de reactie mai mare deciziile care privesc siguranta rutier� si fluidizarea traficului. Este doar un �nceput, timpul scurs de la chimbarea conducerii este scurt dar efectele s�nt deja vizibile si vor fi evidente si �n perioada urm�toare. La Locativserv noua conducere �nc� se lupt� pentru a �ndrepta haosul generat de conducerea de p�n� acum c�teva s�pt�m�ni. Doar prin inventarierea responsabil� a locuintelor libere s-au identificat aproape 60 de locuinte ANL care nu erau comunicate prim�riei pentru repartizare. Comunic�m foarte bine si reusim astfel s� lu�m cele mai bune decizii pentru a rezolva problemele care apar. S�nt m�suri stabilite pentru fiecare obiectiv administrat de Locativserv si deja unele dintre ele s�nt �n curs de implementare“, a declarat primarul Dragos Chitic la conferinta de pres� sustinut� la sediul PNL.

Ce s-a f�cut, ce se mai vrea si auditul la Publiserv

Conducerea Publiserv si-a propus o eficientizare a fluxului de lucru
printr-o bun� comunicare cu prim�ria si consiliul local astfel �nc�t s� poat� r�spunde �n cel mai scurt timp cerintelor venite din partea cet�tenilor. „�n luna iulie am efectuat reparatii carosabil cu asfalt, turn�nd 20.000 mp covor asfaltic si 950 mp plombe. Amintesc aici B-
dul. Traian, B-dul. Dacia, Piata Mihail Kog�lniceanu dar si B-dul.
Republicii. De asemenea, am ridicat la cot� gurile de canal acolo unde
am fost solicitati. �n paralel cu activit�tile de �ntretinere ale str�zilor,
am reparat si amenajat trotuare. Tot �n iulie au fost efectuate lucr�ri de decolmatare pe p�r�ul C�rbunoasa si p�r�ul Turcului, dar si lucr�ri de �ntretinere canalizare pluvial� �n zona Obor, Precista si Gara Veche. Am r�spuns imediat solicit�rilor care tin de siguranta si fluidizarea traficului. Am montat separatori de sensuri pe B-dul. Decebal, am realizat marcajele rutiere pe toate tronsoanele de drum unde am turnat covor asfaltic, am ref�cut marcajele pentru trecerile de pietoni aflate �n apropierea unit�tilor scolare si am confectionat, reconditionat si montat indicatoare rutiere acolo unde a fost nevoie. Tot �n aceast�
perioad� am reparat �n jur de 10 spatii de joac�, am reparat si vopsit
mobilierul stradal si am montat garduri metalice de protectie“, a
afirmat George Triboi, director Publiserv. Acesta a mai sustinut c�
lucr�rile de asfaltare si de �ntretinere a str�zilor vor continua �n perioada urm�toare, at�t c�t o va permite vremea. S�nt vizate B-dul 9 Mai, �ntre podul de la piata mare si B-dul Gral. D�sc�lescu si Poligonul autoe. Urmeaz� a se �nfiinta un sens giratoriu �n zona Biserica Precista Nou� si va fi mutat� statia de autobuz de la Muzeul de Istorie. Publiserv va onora si cererile venite de la pietreni pentru repararea parc�rilor, iar p�n� la �nceperea anului scolar se vor termina lucr�rile de asfaltare si de reparatii ale terenurilor de sport la scolile unde s-a solicitat acest lucru. �n plan este �nfiintarea a dou� spatii de joac�, unul pe strada Negoiului si unul �n cartierul V�leni. Directorul George Triboi a f�cut referire si la verific�rile declansate dup� demiterea fostui sef, Adrian Nit�; „Referitor la auditul intern efectuat, v� pot spune c� acesta s-a finalizat, dar astept�m raportul de audit si vom reveni atunci cu concluziile. Am �nceput s� �ndrept�m disfunctionalit�tile g�site la preluarea mandatului si m� refer la eliminarea cheluielilor neoportune si eficientizarea procesului de executie a lucr�rilor. Astfel, pentru a reduce num�rul de contracte externalizate am demarat procedurile de achizitie a unor utilaje si amintesc dou� camioane cu basculant� de 25 tone si unul de 16 tone, dar si un autovehicul multifunctional. Dac� p�n� acum pl�tile se efectuau pe criterii subiective, acum s�nt f�cute conform lucr�rilor efectuate. Mai mult dec�t at�t plata se face acum conform termenelor stabilite �n contract, nu la demararea lucr�rilor. Vom solicita explicatii celor care au luat decizia de a gestiona astfel banul public, dar si celor care trebuiau s� urm�reasc� corectitudinea actului comercial“.

De LocativServ se intereseaz� DNA

La conferinta de pres� de ieri, �n „c�tare“ a fost luat� si fosta conducere a firmei LocativServ si c� noii sefi au stabilit un plan de m�suri pentru functionarea eficient� si furnizarea de servicii de calitate c�tre cet�teni. „Dup� preluarea mandatului, am �nceput inventarierea locuintelor si am terminat verific�rile �n Cartierul Speranta si V�leni 1. Am g�sit un num�r mare de apartamente libere, drept pentru care au putut fi date locuinte ANL tuturor solicitantilor. �n urma verific�rilor am descoperit mai multe persoane care locuiesc abuziv, i-am notificat, urm�nd s� li se �ntocmeasc� cereri de chemare �n judecat� privind rezilierea contractelor si evacuarea. �n cele dou� cartiere am trecut prin toate locuintele libere si am analizat starea lor, iar acum avem o situatie centralizat� a st�rii imobilelor, pe care am trimis-o c�tre prim�rie �n vederea efectu�rii reparatiilor necesare“, a declarat Vladimir Togan, directorul LocativServ. Acesta a mai afirmat c� s-a rezolvat o sesizare primit� de mai bine de un an de la chiriasii de pe strada Ioan Slavici, s�pt�m�na trecut� remediindu-se problema canaliz�rii. �n aceeasi zon�, ieri, �mpreun� cu Salubritas a demarat o actiune de ecologizare si �n c�teva ore s-au colectat 2,5 tone gunoi. Urmeaz� ca �n perioada imediat urm�toare, �n cartierul Speranta, s� se monteze cosuri de gunoi stradale, iar Salubritas s� captureze c�inili maidanezi. Se vor face reparatii la imobilele - igienizarea si repararea iluminatului pe casa sc�rii, dar si �nlocuirea sau repararea interfoanelor, dup� caz. Pentru a veni �n sprijinul chiriasilor, �ncep�nd cu 1 septembrie, programul la casierie va fi prelungit �n zilele de joi p�n� la ora 18.00. �n ceea ce priveste cl�direa Forum Center, urmare a solic�rii chiriasilor, vor fi reparate usile de la intrare, va fi eficientizat sistemul de climatizare si se intentioneaz� cresterea gradul de ocupare a imobilului. Si la LocativServ, pentru ca administrarea s� fie una eficient� si transparent�, au fost luate o serie de m�suri. „Am redus sau am eliminat, dup� caz, unele cheltuieli si m� refer aici la eliminarea cheltuielilor de protocol, nu s-au mai f�cut sponsoriz�ri, iar masina (cea care era folosit� de fostul director - n.r.) este acum folosit� de salariati, doar �n interes de serviciu. Am reziliat contractul cu SC Expert Consulting �ntruc�t nu ni se oferea un serviciu care s� ne ajute �n mod real. �n perioada urm�toare vom renegocia contractul cu SC Mega Cont Expert, contract de Auditare situatii financiare ale societ�tii pentru anii 2016, 2017, 2018 �n valoare actual� de 14.000 lei pe an. Vom solicita o not� explicativ� AGA-manilor care au aprobat cheltuirea a 12.480 lei pentru modernizarea si igienizarea unui birou cu privire la fundamentele care au stat la baza aceste aprob�ri, mai ales c� s-au f�cut f�r� acordul proprietarului, respectiv prim�rie, iar Locativserv nu avea un contract de �nchiriere pentru acel spatiu. Am solicitat societ�tii cu care avem �n prezent �ncheiate contracte de energie si gaz si actele aditionale pentru a putea analiza oportunitatea acestei colabor�ri, dar nu am primit �nc� niciun r�spuns. Am r�spuns de asemenea adresei �naintate de c�tre Directia National� Anticoruptie - Serviciul Teritorial Bac�u, care are ca obiect pl�ngerea ce �l vizeaz� pe fostul director al societ�tii LocativServ“, a mai expus directorul Vladimir Togan. A intervenit si primarul Chitic, care a concluzionat: „Iat� c�, �n doar c�teva s�pt�m�ni, am reusit s� demonstr�m c� schimbarea directorilor promovati de PSD la societ�tile CL Piatra Neamt a f�cut ca respectivele s� functioneze mai bine, s� ofere servicii de calitate cet�tenilor si s� cheltuie mult mai eficient banii publici“. Echipa liberal� este decis� s� se implice �n continuare activ �n bun� functionare a orasului si dezvoltarea comunit�tii noastre.

Iat� cum erau explicate schimb�rile celor doi directori

�ntr-un articol publicat luna trecut�, Monitorul prezenta ce li se imputa fostilor sefi de la Publiserv si LocativServ. Iat� succint c�teva dintre motivele care au stat la baza schimb�rilor directorilor amintiti, conform unui comunicat PNL:„ �n februarie 2017, AGA este informat� despre necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul Publiserv datorit� fondurilor insuficiente, iar �n luna martie 2017 �ntreg personalul intr� �n concediu f�r� plat� pentru 5 zile, iar 9 muncitori s�nt disponibilizati. Cu toate acestea, dou� luni mai t�rziu conducerea �si aprob� premii �n valoare de aproximativ 70.000 lei; �n data de 12 decembrie 2016, este semnat un act aditional la contractul de mandat al directorului general prin care se precizeaz� c� are dreptul s� primeasc�, pentru �ndeplinirea obiectivelor, p�n� la 12 �ndemnizatii brute �n valoare 7.170 lei fiecare, �nsemn�nd 86.000 lei; desi exist� compartiment juridic �n cadrul societ�tii, s-a �ncheiat un contract de asistent� juridic� �n valoare de 4.000 lei pentru un conflict de munc� si altul de 13.000 lei cu o alt� cas� de avocatur�; contracte de sponsorizare cu ONG-uri, care la o prim� evaluare s�nt de peste 10.000 lei, si care, la fel ca �n cazul Locativserv, au ca principal� activitate sesizarea ANI cu privire la anumiti consilieri din cadrul CL; numeroase contracte de externalizare ale serviciilor c�tre privati; achizitii de autovehicule, parte dintre ele nefunctionale; nepunerea �n aplicare a comenzilor date de Comisia rutier�, lucru care a dus la periclitarea sigurantei �n trafic; management defectuos al lucr�rilor de asfaltare si marcaje rutiere din Piatra Neamt“. �n cel priveste pe ex-directorul de la Locativserv se enum�rau urm�toarele: „nu avea experient� relevant� �n consultant�, management sau activitate de conducere a unei institutii publice sau din sectorul privat; lipsa planului de management; a concediat angajati f�r� a consulta sindicatul; nu a respectat contractul de prest�ri servicii �ncheiat cu autoritatea public� local�, gener�nd prejudicii chiriasilor din imobilele administrate de Locativserv“. C�t despre nereguli, iat� ce ar fi imputabil: „contractele de prest�ri servicii, publicitate si sponsoriz�ri �ncheiate de c�tre Locativserv s�nt semnate doar de c�tre directorul societ�tii, f�r� a avea semn�turile compartimentului juridic si economic; s-a dispus un audit extern, desi exist� compartiment �n cadrul prim�riei care poate audita societatea, pentru care s-a pl�tit 22.000 lei; dup� disponibilizarea unui num�r mare de angajati, pentru a reduce cheltuielile, s-a �ncheiat un contract de prest�ri servicii cu o firm� de consultant� �n domeniul contabil av�nd un pret de 5.000/lun�; desi exist� serviciu juridic �n cadrul societ�tii, este f�cut un contract de reprezentare cu un avocat c�ruia i se pl�teste 8.000 lei onorariu pentru actionarea �n judecat� a unor jurnalisti din presa local� si �nc� 6.000 lei pentru a reprezenta societatea �n procesul intentat de c�tre angajatii disponibolizati; efectuarea de investitii �ntr-un imobil ce nu se afla �n proprietatea Locativserv, utiliz�nd exclusiv bani publici, �n sum� de 20.000 lei, reprezent�nd modernizare plus mobilier; a angajat societatea �n cheltuieli ilegale, printr-o deplasare care nu s-a f�cut �n interesul societ�tii, �n perioada 11.01.2017 - 14.01.2017 la Brasov, firma suport�nd toate cheltuielile legate de transport, cazare si mas�.
Cazarea s-a f�cut la un hotel de lux pentru care s-a pl�tit 240 euro,
pentru doar dou� nopti, precum si plata a 130 euro reprezent�nd
m�ncare, b�uturi si produse din minibarul camerei; exist� un contract
care ridic� suspiciuni, cu o societate de energie electric� si gaze
naturale, pentru locuintele apartin�nd Locativserv (...); contracte de
dezinsectie si deratizare f�cute cu o firm� privat�, la un pret cu mult
mai mare dec�t al serviciilor oferite de Salubritas (care detine
exclusivitatea serviciilor pentru domeniul public in Piatra Neamt si cu
care trebuia s� fie �ncheiat contractul) etc.

Articol afisat de 1019 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M. NEAMTU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective