Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2016
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 22 August 2016
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

De ce nu am �ncredere �n reusita Planului de Mobilitate Urban� Durabil� lansat de Prim�ria Piatra Neamt (I)

S-a f�cut publicitate privind existenta unui astfel de Plan si ce �si doreste Prim�ria din Piatra Neamt s� fac� cu acesta. Toti cet�tenii sunt invitati s� acceseze site-ul prim�riei, pentru a se lumina �n leg�tur� cu ce surprize ne preg�teste administratia local� �n viitor. Pe site-ul prim�riei este prezentat un Program de guvernare local�, ce se vrea ambitios �nc� din start. Startul �l d� primarul Dragos Chitic, care debuteaz� cu o declaratie soc: „Dac� anul 2015 a stat sub semnul aducerii Prim�riei la normalitate, anul 2016 va fi anul lans�rii performantei pentru Piatra Neamt“. O fi, domnule primar, anul 2016 al vreunei performante, om vedea, dar sigur anul 2015 nu a situat Prim�ria sub semnul normalit�tii. Anul 2015 a fost pentru Prim�ria Piatra Neamt anul dezastrului total, �n care pietrenii au luat la cunostint� despre toate excrocheriile gestionate de institutie, f�r� a se remarca ca vreun membru s� se fi opus, fie si formal. Anul 2015 a fost anul �n care tuturor functionarilor din Prim�rie le-a t�t�it fundul. Dac� un astfel de an este sub semnul normalit�tii, atunci �n Prim�rie exist� o mare problem�. Dac� Prim�ria vrea �n 2016 s� intre �n normalitate, faceti un act de b�rb�tie si asumati-v� anul 2015, cu toate bilanturile catastrofice, c� doar erati pe acolo. Poate, doar asa vom fi convinsi c� exist� sansa ca �n 2016 s� se instaleze normalitatea �n Prim�rie.

�n urma devaliz�rii bugetului local de c�tre fosta administratie Programul de guvernare local� se anexeaz� doar pe absorbtia fondurilor europene. Restul e bla, bla bla!

Programul de guvernare local�, prezentat pentru perioada 2016 - 2020, are vreo 8 capitole, din care doar dou�, respectiv Absorbtia fondurilor europene si Investitii pentru Piatra Neamt ar suscita oarece interes, ca s� nu ne plictisim total cu asteptatul, p�n� �n 2020. �n Absorbtia fondurilor europene sunt vreo 11 proiecte, relativ interesante, dar toate dependente de „blana ursului din p�dure“, fiind vorba de fonduri europene care trebuiesc asiduu curtate, f�r� nici o garantie de reusit�. Si dup� cum stim, administratiei municipale i s-a mai tr�ntit usa �n nas, la capitolul fonduri europene. Mai ales c� acum se apeleaz� la fonduri de peste 60 milioane euro, f�r� TVA. �n schimb, la capitolul Investitii pentru Piatra Neamt �si fac prezenta dou� proiecte halucinante. Primul proiect , se doreste Universitate la Piatra Neamt, de parc� sistemul local de �nv�t�m�nt este at�t de eficient si meritoriu c� Universitatea se impune ca un corolar. Dup� cum este motivat� initiativa, mai c� ai crede c� Universitatea se vrea ca o scoal� profesional�. Al doilea proiect, se doreste Cresterea atractivit�tii Parcului Cozla, de parc� prin milioanele de euro cheltuite p�n� acum nu asta s-a urm�rit. Probabil se doreste „O alt� Cozla“ cu alte milioane. S� scoat� Perla Invest milioanele care le-a p�r�duit si s� „creasc� atractivitatea Parcului Cozla“. Asa c� nu b�gati pe g�tul comunit�tii o alt� cheltuial�. Exist� si bazaconii �n capitolul Proiecte urbanistice. Apare proiectul Punerea �n valoare a Punctului Belvedere de pe Cozla. Dac� este vorba de Punctul Belvedere de deasupra Colegiului Petru Rares chiar c� trebuie repus �n valoare. Au cheltuit acolo „istetii“ o c�rut� de bani ca s� fac� un mare rahat, f�r� nici o noim� si utilitate. Poate ne desluseste Prim�ria actual� ce-a vrut s� fac� acolo fosta Prim�rie, c� deja este o mare paragin�. Si atentie, risc mare pentru copiii care se zbenguie pe parapetul constructiei f�r� noim�, care nu are nici m�car balustrad�. A fost Belvedere si s-au dat bani grei s� se transforme �n WC de ocazie.

Bomboana la urm�: Prim�ria vrea „Transport Durabil“. De-ar avea si vreun specialist �n brans�...

�n capitolul 3 din Proiecte urbanistice, prioritar� este implementarea Planului de Mobilitate Urban� Durabil� (PMUD), �n care ponderea o ocup� Transportul local de persoane, bine�nteles, tot durabil. �n lips� de motivatii pertinente, pentru a epata comunitatea, transportul trebuie s� fie european si durabil, ceea ce echivaleaz� cu bla, bla, bla. Este demonstrat faptul c� transportul de persoane nu poate fi durabil, dar se poate forta definitia, c� acesta trebuie s� satisfac� necesitatea de mobilitate a populatiei actuale, f�r� a afecta factorii de mediu, s�n�tatea si costurile generatiei viitoare. O strategie a dezvolt�rii durabile a transportului reclam� un �ntreg pachet de actiuni complementare, mult mai numeroase si complexe dec�t cele prev�zute �n PMUD. Conditiile pe care trebuie s� le �ndeplineasc� un transport durabil vizeaz� siguranta circulatiei, regularitatea si ritmicitatea curselor, accesibilitatea, costul redus, durata minim� de asteptare si transport, confort, poluare minim�. Toate aceste conditionalit�ti reprezint� costurile externe ale transportului, care �n loc s� fie suportate de utilizatori sunt suportate de �ntreaga colectivitate, ceea ce reprezint� o evident� discriminare. Accesibilitatea la transport se asigur� prin locatii precise ale statiilor, programe de circulatie afisate, traseele le de transport afisate, pierderi minimale de timp �n asteptare si �n transport, asigurarea capacit�tii de transport, care s� nu permit� ca un c�l�tor s� r�m�n� �n statie. Asigur�nd �n conditii optime accesibilitatea, prim�ria �si poate permite s� spere c� transportul public poate deveni o alternativ� la transportul cu masina proprie. Dac� privim cum se desf�soar� transportul public de persoane �n Piatra Neamt, acesta este o caricatur� reusit�. Nu c� nu ar exista acum legislatia necesar�, dar �n mod cert nu exist� �n Prim�rie specialisti care s� aplice legea si nici organe de control, care s� aplice sanctiunile acolo unde nu se respect� legea. Asa cum este organizat transportul local �n prezent, acesta nu este accesibil. Accesibilitatea este punctul cheie al mobilit�tii urbane. (Va urma).

Articol afisat de 1409 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan BIVOLARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective