Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2016
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 6 Aprilie 2016
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Problemele agricultorilor s�nt foarte multe si acute

• firmele din domeniu au reclamat problemele cu care se confrunt� si au c�utat solutii pentru iesirea din impas �n cadrul unei �nt�lniri la Camera de Comert si Industrie • afaceristii au reclamat c� organele de control �i privesc ca pe niste infractori • birocratia foarte mare si forta de munc� slab preg�tit� s�nt alte aspecte care genereaz� probleme •

Camera de Comert si Industrie Neamt a continuat seria �nt�nirilor organizate cu afaceristi din diverse domenii pentru a identifica problemele cu care acestia se confrunt�, dar si pentru a c�uta solutii. Una dintre ele, care a avut loc luna trecut�, i-a avut �n prim plan pe cei din domeniul agricol si industria alimentar�. „La �nt�lnire au participat un num�r de 32 societ�ti. A reiesit din discutiile cu operatorii economici prezenti o serie de probleme de ordin general, dar si foarte multe probleme de specialitate fiind un sector al economiei cu specificitate mare dar si de o important� cov�rsitoare“, a declarat Mihai Apopii, presedintele CCI Neamt. Cele mai mari probleme se refer� la fluctuatiile de personal de la directiile agricole si Ministerul Agriculturii unde nu mai s�nt specialisti, angaj�rile sau numirile fiind f�cute pe criterii politice, astfel �nc�t nu s�nt �ntelese problemele din teren si nu s�nt transmise corect mai departe c�tre decidenti si exist� organe care dubleaz� ca tematic� controlul efectuat deja de o alt� institutie. S-a ar�tat faptul c� o ferm� este verificat� la siguranta alimetelor de DSVA, iar din punct de vedere fiscal de ANAF, desi la directia agricol� exist� un compartiment antifraud� care controleaz� aceleasi aspecte. Se dubleaz� astfel timpul acordat acestor verific�ri dar si sumele cheltuite de stat cu persoanele angajate s� controleze aceleasi firme si aspecte. Alte probleme: contribuabilul verificat de organele cu competente de control este privit ca un infractor, nu ca un colaborator sau ca o persoan� care contribuie la bugetul consolidat al statului din care s�nt pl�titi cei ce fac controlul; birocratie foarte mare; forta de munc�, �n general, este necalificat� si cu competente apropiate de nivelul zero; nu exist� un sistem care s� fidelizeze personalul calificat de c�tre firme sau prin care aceste firme s� fie recompensate pentru calificarea personalului care a migrat la alt� firm� sau �n alt� tar�; este impus un salariu minim pe economie f�r� ca acesta s� fie corelat cu productivitatea muncii, �n functie de sectoarele de activitate; se m�resc salariile bugetarilor, la fel, f�r� o corelare a lor cu productivitatea muncii �n economia national� si f�r� s� existe o scal� de evaluare a performantelor obtinute; angajatii statului au un aer de superioritate �nt�rit de salariile mult mai mari pe care le au fat� de persoanele cu aceeasi preg�tire dar care lucreaz� �n productie. S-a mai reclamat starea precar� a infrastructurii, majorarea accizelor la combustibil, sau �nt�rz�ierea subventiilor la motorin�, ori preturile mari la utilit�ti. Nu a fost uitat nici registrul agricol, care ar fi trebuit s� functioneze din 2010, dar care nu e functional nici acum. Produc�torii au spus c� este imperios necesar s� se fac� cadastrarea terenurilor, at�t pentru faptul c� se apropie termenul la care Rom�nia s-a angajat s� finalizeze acest lucru (2020) dar si pentru c� se va elimina haosul actual din evidenta terenurilor, se vor cunoaste foarte clar drumurile din c�mp care vor ajuta produc�torul agricol la minimizarea costurilor de deplasare a utilajelor agricole. Produc�torii agricoli asteapt� legea care s� impun� supermarketurilor s� se aprovizioneze cu cel putin 50% marf� produs� �n Rom�nia, dar cu conditia ca aceast� origine s� fie strict controlat� astfel �nc�t s� se evite introducerea m�rfurilor care s�nt doar ambalate �n tar�. Pentru cota de motorin� stabilit� de 78 l/ha produc�torul agricol nu ar trebui s� pl�teasc� acciza, nici ca aceast� motorin� s� fie colorat�, elimin�ndu-se astfel blocajele financiare la nivelul produc�torilor agricoli �n asteptarea subventiei.

Ambalajele, o mare problem�

Se mai cere dezvoltarea informatiz�rii sectorului agricol pentru micsorarea birocratiei si accesul mai usor la subventii si programe pentru agricultur�; simplificarea actiunilor de control ale organelor statului si eliminarea suprapunerii verific�rilor pe aceeasi tematic�; dezvoltarea structurilor asociative si �nt�rirea relatiilor cu alte organizatii ale mediului de afaceri. Ar mai fi nevoie de simplificarea acces�rii si implement�rii proiectelor cu finantare de la bugetul statului sau cu fonduri europene. Una dintre problemele ridicate de cei din industria alimentar� este cea a recuper�rii ambalajelor. Potrivit legislatiei �n vigoare, produc�torii din industria alimentar�, dar si importatorii au la dispozitie dou� metode prin care se pot achita de obligatiile ce le revin pentru protectia mediului - aceea de a reintroduce �n circuitul economic 60% din ambalajele pe care le produc. Prima: s� �ncheie un contract cu o Organizatie de Transfer de Responsabilitate (OTR) licentiat�, care s� valorifice si s� recicleze deseurile de ambalaje. A doua: s� achite 2 lei pe kg de deseu pentru 60% din totalul ambalajelor pe care le produc. Anul trecut, sase din aceste OTR-uri au fost amendate pentru c� au raportat cantit�ti de deseuri colectate si reciclate mai mari dec�t �n realitate. Astfel, produc�torii din industria alimentar� s-au v�zut �n situatia de a avea de pl�tit c�tre Mediu cei 2 lei pe kg de deseu nereciclat �n fapt de OTR. Anul acesta au mai r�mas din cele 10 OTR-uri licentiate doar patru care au m�rit excesiv tarifele de preluare a colect�rii si recicl�rii ambalajelor. �n plus, produc�torii cer modificarea legislatiei �n sensul �n care o dat� cu semnarea contractelor �ntre produc�tori si organizatiile de transfer de responsabilitate, acestea s� preia cu adev�rat obligatiile ce-i revin prin contract �n prezent neexist�nd sanctiuni pentru nerespectarea contractului de c�tre OTR-uri. Ca si corolar al discutiilor purtate reiese necesitatea de a declara agricultura ramur� strategic� a economiei nationale cu toate avantajele care decurg din acest lucru dar si cu beneficiile care vor rezulta pe termen lung pentru Rom�nia.

Articol afisat de 1544 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective