Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2015
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 29 Decembrie 2015
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Profesori vs. oficialii care uit� rolul istoriei

• Asociatia Profesorilor de Istorie din Neamt protesteaz� fat� de variantele ministerului din planul-cadru pentru gimnaziu • ele denot� dezinteres �n ceea ce priveste formarea constiintei nationale, a rolului si locului istoriei �n educatia elevilor • se solicit� mai multe ore de istorie la toate clasele, indiferent de profil si filier� •

Asociatia Profesorilor de Istorie din Neamt ia atitudine �mpotriva propunerilor lansate �n dezbatere public� de c�tre Ministerul
Educatiei, deoarece nici una dintre cele trei variante de propuneri de plan-cadru pentru �nv�t�m�ntul gimnazial nu tine cont de rolul si locul disciplinei istorie �n educatia elevilor. �n cadrul oficial al Conferintei internationale „Istoria rom�nilor si criza identit�tii nationale. Memorandum-ul de la Neamt“, au fost identificate carentele educationale, provocate de num�rul redus de ore de istorie, pentru �nv�t�m�ntul gimnazial si liceal si au fost publicate �n „Memorandum-ul de la Neamt“. Acest document a fost transmis c�tre cele mai importante institutii ale t�rii, dar lipsa de reactie a acestora si mai nou, cele trei variante de plan cadru propuse pentru gimnaziu, denot� un dezinteres total fat� de problema form�rii constiintei nationale la tineri, fat� de valorile nationale si universale, fat� de memoria identitar�. �n consecint�, profesorii de istorie reprezentati prin participantii la conferinta international� din 10-12 septembrie 2015, provenind din mediul academic, universitar, preuniversitar, nonguvernamental, guvernamental, din cadrul asociatiilor profesionale ale profesorilor din Rom�nia si Republica Moldova, solicit� redarea rolului si locului cuvenit istoriei ca disciplin� de studiu �n scoal�, av�nd �n vedere menirea formativ� a acestei discipline de studiu �n planul personalit�tii elevilor. Cadrele didactice mai cer s� se prevad� �n planurile-cadru de �nv�t�m�nt, la toate clasele, �ncep�nd de la a V-a si p�n� la a XII-a, indiferent de profil si filier�, a dou�-trei ore de istorie. O alt� cerere este introducerea ca prob� obligatorie la examenul de bacalaureat la toate profilele si filierele de la nivel liceal. Pentru perspectiv�, se cere refacerea curriculei de istorie - programele pentru clasele de la a IV-a la a XII-a, cu respectarea principiului cronologiei istorice. Acestea ar trebui s� includ� si referiri la valori si simboluri perene rom�nesti, la rolul Bisericii �n istoria national�, principalele etape ale culturii rom�nesti, iar realizarea manualelor de istorie s� se fac� cu respectarea principiilor didactice, metodice si stiintifice moderne, �n care calitatea, si nu pretul, s� fie factorul determinant. Profesorii cer s� se studieze la aceast� disciplin� si prevederile principalelor documente europene cu privire la locul si rolul istoriei �n scoal�, la care Rom�nia a subscris si s-a angajat s� le respecte. „L�s�nd deoparte orgoliile dintre disciplinele de studiu si falsele directii de formare croite pentru tinerii Rom�niei, trebuie recunoscut public c� educatia identitar� este dat� de dou� discipline: istoria si limba si literatura rom�n�! Renunt�m at�t de usor la tot ce ne defineste ca natiune, nelu�nd �n calcul consecintele postfactum! �n toate t�rile Europei s�nt sanctionate cu severitate atingerile aduse identit�tilor nationale. �ns�si deviza UE «Unitate �n diversitate» sustine aceast� paradigm�! Rom�nia este singura tar� din Europa care a ajuns la pragul de jos al demnit�tii, educatia istoric� la elevii de gimnaziu, clasele V-VII, se realizeaz� �n doar o or� pe s�pt�m�n�. V� rug�m s� ne sustineti!“, a declarat professor Elena Preda, inspector de istorie �n cadrul ISJ Neamt.

Articol afisat de 1437 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M. NEAMTU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective