Functionari indolenti si insolenti
• 162 de persoane au r�spuns chestionarelor lansate de c�tre administratia public� local� din Roman • aproape jum�tate dintre repondenti au consemnat c� functionarii s�nt indiferenti, expeditivi sau nepoliticosi • Aproape jum�tate dintre romascanii care au decis s� completeze chestionarele referitoare la aprecierea activit�tii angajatilor prim�riei municipiului, �n al doilea trimestru al acestui an, au consemnat c� functionarii s�nt indiferenti, expeditivi sau nepoliticosi. �n intervalul amintit, 57 de persoane au decis s� �si exprime opiniile �n cadrul sondajului de opinie organizat de c�tre autorit�ti, ridic�nd la 162 num�rul total al repondentilor pe tot parcursul anului. Astfel, �n urma analizei datelor din perioada aprilie - iunie, a reiesit c� 91,1% dintre cei care au r�spuns �ntreb�rilor s�nt persoane active, cu v�rsta cuprins� �ntre 18 si 60 de ani, 56,1% fiind b�rbati. Peste 90% dintre repondenti s-au adresat Prim�riei Roman �n acest an, fie pentru obtinerea de informatii, fie pentru rezolvarea altor chestiuni. 57,9% dintre cei care au avut treab� la prim�rie au asteptat mai putin de 30 minute pentru a li se rezolva problema. Din acestia, 28,1% au spus c� au asteptat mai putin de un sfert de or�. Alti 17,5% au asteptat �ntre 30 si 60 de minute, �n timp ce 19,35% sustin c� au stat peste o or�. Pentru a lua leg�tura cu angajati ai prim�riei, peste 68,5% au preferat s� vin� la sediul institutiei, 12,3% au folosit una dintre adresele de e-mail, 8,8% au dat un telefon, iar peste 10% nu au r�spuns la aceast� �ntrebare. �n ceea ce priveste atitudinea functionarilor, 54,4% dintre cei chestionati consider� c� angajatii au fost politicosi si serviabili, 21,1% c� au fost indiferenti si expeditivi, iar 22,9% c� functionarii au fost nepoliticosi. Aproape 95% dintre respondenti au sustinut c� nu li s-au cerut foloase necuvenite pentru rezolvarea solicit�rilor. �n acelasi timp, aproximativ 67% s�nt multumiti sau foarte multumiti de relatia cu administratia local�, �n general, si aproape 67% se declar� multumiti si de r�spunsul primit de la prim�rie. �n ceea ce priveste sesiz�rile, 57,9% s-au declarat multumiti si foarte multumiti de r�spuns si atitudine.
Acest proces de sondare a opiniei publice a demarat la �nceputul anului, pentru a afla p�rerea romascanilor despre activitatea functionarilor publici din cadrul institutiei. Chestionarul a fost publicat pe site-ul institutiei si poate fi completat online sau la Biroul Unic din institutie, p�n� la finele acestui an, datele urm�nd s� fie analizate trimestrial.
|