Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2015
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 16 Mai 2015
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Expertiza si mortii  de pe DN 15 D

Expertiza si mortii de pe DN 15 D

• expertiza cerut� de anchetatori pentru DN 15D, care ar urma s� stabileasc� dac� stratul de criblur� favorizeaz� producerea unor accidente, a fost finalizat� • expertul refuz� s� pun� lucrarea la dispozitia organelor de cercetare pentru c� n-a fost pl�tit� • si ar fi vorba de doar 8 milioane de lei vechi • �n zece ani, pe DN 15D, pe o distant� de circa 20 de km, au avut loc 84 de accidente soldate cu decesul a 30 de presoane si r�nirea grav� a 103 • mai bine de jum�tate dintre ele s-au datorat neadapt�rii vitezei pe carosabilul umed •

Neadaptarea vitezei la conditiile unui carosabil umed a fost principala cauz� care a stat la producerea unor grave accidente rutiere, �nregistrate pe DN 15D, pe tronsonul Horia cu intersectia care duce spre F�urei. Adic� segmentul de drum unde, acum trei s�pt�m�ni, si-au pierdut viata trei persoane, iar patru au fost grav r�nite. Ar fi vorba de vreo 20 de km, o portiune pe care cu ani �n urm� administratorului drumului a aplicat un strat de uzur� cu criblur�. Tocmai acest strat este considerat de unii ca un factor ce determin� producerea nedoritelor incidente, aici spun�ndu-si cuv�ntul si viteza excesiv�, starea carosabilului si anumite conditii meteo. Politistii rutieri au sesizat c� ceva este �n neregul� si au solicitat efectuarea unei expertize, care ar trebui s� stabileasc� dac� stratul de criblur� influenteaz� sau nu aderenta anvelopelor �n conditii de ploaie. Expertiza a fost finalizat�, numai c� nu a intrat �n posesia anchetatorilor pe motiv c� nu a fost achitat� contravaloarea ei. Si ar fi vorba de doar 800 de lei cuveniti specialistului. De precizat c� oamenii legii au sesizat administratorul drumului, la putin timp dup� turnarea stratului de criblur�, c� num�rul accidentelor a crescut. Au fost identificate si zonele cu probleme, respectiv �n curbe, dar si conditiile -carosabil umed. S-au luat si unele m�suri, portiuni cu probleme fiind frezate, iar ulterior asfaltate. Cu toate acestea au r�mas �n continuare zone de sosea cu criblur�. Expertiza cu pricina se ralizeaz� �ntr-un dosar privind un accident mortal petrecut �n aprilie 2014, iar �n functie de rezultat se va dispune sau nu lucr�ri similare �n anchetele aflate �n desf�surare. Ca o coincident� macabr�, accidentul �n care s-a dispus expertiza a avut loc �n data de 18 aprilie 2014, ca fix un an mai t�rziu pe acelasi tronson se �nregistreze o nou� tragedie soldat� cu trei persoane decedate si patru r�nite grav. Accidentul din 18 aprilie 2014 a avut loc seara �n conditii de ploaie torential�. Bilantul: dou� persoane decedate si alte patru r�nite grav. Un t�n�r de 19 ani, din Roman, care avea permis de conducere de doar c�teva luni, conducea un Renault. Ajuns �ntre Ruginoasa si motelul Condor, a pierdut controlul asupra directiei de mers si a p�truns pe contrasens unde a intrat �n coliziune cu un autoturism Peugeot condus de un b�rbat, de 47 de ani, din Iasi. Ieseanul si sotia au decedat pe loc, iar alti patru ocupanti din cele dou� autovehicule au fost r�niti grav. Si �n acest caz s-a mers pe varianta vitezei excesive, �ns� urmeaz� s� se stabileasc� dac� stratul de criblur� a contribuit la producerea accidentului.

Bilant �ngrijor�tor pe Drumul mortii

Statistica Politiei Rutiere indic� faptul c�, �n perioada 2005-2015, pe portiunea amintit� mai sus, s-au �nregistrat 84 de accidente grave, soldate cu decesul a 30 de persoane, r�nirea grav� a 103 si usoar� a altor 58. Din num�rul accidentelor �nregistrate, 48 s-au datorat neadapt�rii vitezei la conditiile unui carosabil umed. Cele 48 de evenimente, ce reprezint� mai bine de 50% din num�rul total de accidente, s-au soldat cu 18 morti, 64 r�niti grav si 41 usor. O alt� statistic�, realizat� pentru perioada 2010-2015, indic� faptul c� au avut loc pe cei 20 de km de drum amintiti 43 de accidente grave, soldate cu 15 morti, 60 de r�niti grav si 34 usor. Mai bine de jum�tate din num�rul total de evenimente grave, respectiv 25, au fost cauzate de neadaptarea vitezei pe drumul ud. Cele 25 de accidente au dus la decesul a 11 persoane, r�nirea grav� a 36 si usoar� a altor 21. �n ceea ce priveste anul 2014, pe traseul Horia - intersectia cu drumul spre F�urei s-au �nregistrat 9 evenimente grave, soldate cu 10 persoane decedate, 13 r�nite grav si 8 usor. Cinci accidente au avut la baz� neadaptarea vitezei la conditiile unui carosabil umed si s-au soldat cu decesul a 8 persoane si r�nirea grav� a altor 6.

Articol afisat de 1930 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective