Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2011
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 22 Decembrie 2011
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
„Calul de foc“, la 60 de ani

„Calul de foc“, la 60 de ani

• s-au �mplinit 60 de ani de la darea �n folosint� a c�ii ferate Bac�u - Piatra Neamt - Bicaz • momentul a fost marcat prin confectionarea unei stampile postale omagiale utilizat� doar o zi •

Filatelistii si lucr�torii Oficiului Postal Bicaz au tr�it marti, 20 decembrie, un eveniment aniversar, prilejuit de �mplinirea a 60 de ani de la deschiderea oficial� a circulatiei trenurilor pe linia Bac�u - Bicaz. Momentul a fost marcat prin confectionarea unei stampile de zi omagial� utilizat� doar �n ziua organiz�rii evenimentului, adic� marti, prin aplicarea acesteia pe corespondenta prezentat�. O dat� cu �ncheierea acestei zile, stampila a luat calea Muzeului National Filatelic pentru p�strare. Cu acest prilej, �n incinta Oficiului Postal Bicaz, cercul filatelic local, condus de c�tre �nv�t�torul Ticusor Amariei, a organizat o expozitie filatelic� tematic�, av�nd ca exponate m�rci postale si timbre cu trenuri si locomotive, emise de Posta Rom�n� pe parcursul celor sase decenii. „Din c�te cunosc, un astfel de eveniment filatelic, marcat prin confectionarea unei stampile de zi omagial�, nu s-a mai �nt�mplat la Bicaz. Fiind o premier�, i-am acordat importanta cuvenit�, evenimentului �n sine atas�ndu-i-se si o expozitie filatelic�, prin care publicul s� poat� face cunostint� cu istoria trenului ca mijloc important de transport terestru. La Bicaz, linia ferat� si trenul au ap�rut o dat� cu constructia barajului si a hidrocentralei de la Stejaru“, a declarat Nicu Popa, dirigintele Oficiului Postal Bicaz. C�t priveste impactul evenimentului de acum 60 de ani asupra bic�jenilor, acesta a avut implicatii diferite, �n functie de interesul unuia sau altuia. Pentru fostii constructori de pe santierul hidroenergetic trenul a fost o man� cereasc�. Asta, pentru c� se f�cea lesne transportul de m�rfuri, utilaje si c�l�tori, stiut fiind c� multi dintre constructori descinseser� la Bicaz de pe tot cuprinsul t�rii si cu trenul puteau face deplasarea mai usor spre familii. Nu acelasi impact pozitiv l-a avut constructia liniei ferate si a g�rii pentru cei ce locuiau sau aveau teren �n zon�. Ei au fost expropriati sau chiar str�mutati pentru a face loc noului obiectiv economic. „Mai �nt�i au ap�rut inginerii care au f�cut m�sur�torile. Abia dup� vreo doi ani au fost gata lucr�rile. Eu eram cu casa �n zon�. Mi s-a pus �n vedere c� trebuie s� m� mut. Mi s-a pl�tit pentru asta, dar cu banii primiti n-am rezolvat nimic deoarece imediat a venit stabilizarea si banii n-au mai avut nici o valoare. Noroc c� nu m-am gr�bit si-am r�mas cu casa tot aici. Nici ei n-au fortat lucrurile. Este adev�rat c� o parte din p�m�nt se afl� sub constructiile CFR-ului, dar asa au fost lucrurile. Despre cum a venit primul tren la Bicaz nu-mi amintesc. Stiu �ns� c� era un tren cu dou� vagoane de c�l�tori mai speciale, trenul fiind numit «dinam». Mai mergeam la tren si beam c�te o bere la vagonul restaurant. Era o bere bun� pe atunci“, a povestit Dumitru Geangal�u, un bic�jean de 95 de ani, a c�rui cas� a supravietuit p�n� ast�zi �n vecin�tatea G�rii Bicaz. Din spusele localnicilor am retinut faptul c� lucr�rile de atunci au fost executate �n mare parte de detinuti, iar constructia de poduri si lucr�rile de �ndiguire sau �nt�rire a terasamentelor, de c�tre italieni. O perioad� �nfloritoare privind transportul feroviar a fost �nregistrat� �ntre anii ‘75 - ‘85, c�nd productia de ciment a crescut considerabil prin ridicarea fabricii de la Tasca, iar transportul produsului finit se desf�sura �ntr-un mare procent pe calea ferat�. Pentru asta a fost extins num�rul de linii din Gara Bicaz, circulatia materialului rulant f�c�ndu-se pe 10 linii. Din nefericire, ast�zi activitatea CFR Bicaz este aproape moart�. Ea este marcat� doar prin trei trenuri de c�l�tori, dou� personale si un rapid, si din c�nd �n c�nd prin c�te un marfar, care aduce ceva zgur� la Ciment sau duce �n tar� vreun vagon r�t�cit cu lemne de foc. Poate de asta evenimentul aniversar de marti a trecut neobservat de c�tre salariatii G�rii Bicaz, fiind marcat doar de c�tre Filatelia Rom�n� si Oficiul Postal Bicaz.

Articol afisat de 1459 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ion ASAVEI)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective