ÃŽntreruperile de curent, ceva normal?
• cetãteni din Poienari se plîng de întuneric si frig din cauza deselor întreruperi ale energiei electrice • E.ON considerã... normale penele de curent, fiind evenimente cu care se confruntã multi furnizori • Locuitori din Poienari reclamã constant desele întreruperi ale alimentãrii cu energie electricã, care le provoacã cel putin disconfort, mai ales celor care au drept sursã de încãlzire doar centrale pe bazã de lemne. Unii sustin cã au sunat si la E.ON pentru a reclama acest neajuns, dar cã nu au primit nici un rãspuns satisfãcãtor, iar deranjamentele nu au contenit. „ÃŽn noaptea de 25 spre 26 ianuarie, pe la ora douã, fiica mea s-a trezit si asa am observat cã nu mai este luminã. Am mers imediat si am scos lemnele din centralã, pentru cã, fãrã energie electricã, pompa stã si centrala poate exploda. Si asta, la o temperaturã de -25 de grade, iar altã sursã de încãlzire nu avem, asa cã am rãmas în frig. Pe la 5 dimineata, s-a dat iar curentul si am repornit centrala. Astfel de evenimente se petrec cam la douã zile, parcã ar fi cineva care se joacã la heblu“, a declarat Csaba Pap, din Poienari. Fenomenul nu este nou, furnizorul confruntîndu-se cu avarii în numeroase rînduri, dar sustine cã asa se întîmplã peste tot în lume si cã majoritatea întreruperilor sînt datorate unor cauze exterioare companiei. „ÃŽntreruperile în alimentarea cu energie electricã reprezintã o problemã cu care se confruntã majoritatea companiilor de distributie a energiei electrice. Acestea pot fi generate de o multitudine de factori, din care o mare parte nu pot fi controlati de cãtre companii, dat fiind caracterul aleator si imprevizibil al acestor factori. Aproximativ o jumãtate din cauze intrã în categoria celor independente de compania noastrã, conditii meteo deosebite, mai ales în ultima perioadã, vegetatia prezentã în vecinãtatea retelelor electrice, interventii neautorizate la retea, lucrãri executate în vecinãtatea retelelor de distributie, cresterea consumului în anumite perioade. Regretãm disconfortul produs consumatorilor si îi asigurãm cã echipele E.ON Moldova Distributie depun toate eforturile pentru remedierea deranjamentelor si avariilor astfel încît reluarea alimentãrii cu energie electricã sa fie fãcutã în cel mai scurt timp posibil, cu respectarea standardelor de performantã aprobate de cãtre Autoritatea Nationalã de Reglementare în domeniul Energiei“, a declarat Sorin Munteanu, specialist relatii publice la E.ON Moldova. Compania recomandã abonatilor, în cazul în care se confruntã cu probleme la reteaua de energie electricã, sã anunte Serviciul Deranjamente al E.ON Moldova Distributie la numãrul de telefon 0233/929.
|