Demersuri pentru promovarea turisticã a „Perlei Moldovei“
• „ne propunem efectuarea unui studiu privind amplasamentul si continutul panourilor rutiere cu informatii si hãrti turistice pe drumuri nationale si judetene, în intersectii, garã si autogãri“, anuntã reprezentantii Primãriei Piatra Neamt • în paralel, se lucreazã si la promovarea turismului pietrean • Investitiile în turism la Piatra Neamt sînt clare, asta cel putin pe hîrtie, de aceea autoritãtile locale încep sã-si facã planuri de promovare a obiectivelor turistice. Bineînteles, nu lipseste nici ajutorul dat de pietreni. Primãria Piatra Neamt a primit numeroase indicatii cu privire la mãsurile care trebuie luate pentru succesul turismului în Perla Moldovei. Una din acestea se referã la indicatoarele pentru turisti, care sã îndrume potentialii vizitatori spre obiective si chiar spre alte orase. Tot în aceastã categorie intrã si indicatoarele cu numele strãzilor din Piatra Neamt, multe din cele actuale fiind ruginite, uzate sau distruse. „Primãria a elaborat planul de dezvoltare a turismului în municipiul Piatra Neamt, care a si fost aprobat în sedinta Consiliului Local din luna februarie a acestui an. Ne propunem efectuarea unui studiu privind amplasamentul si continutul panourilor rutiere cu informatii si hãrti turistice pe drumuri nationale si judetene, în intersectii, garã si autogãri. Luna aceasta, vor avea loc discutii cu firme care produc si monteazã astfel de panouri publicitare. Ne propunem înfiintarea unui Centru de Informare Turisticã si deschiderea unui Oficiu de Promovare a Turismului pe lîngã acest centru. ÃŽn ceea ce priveste plãcutele cu numele strãzilor, actiunea de montare a acestora este în desfãsurare“, spun reprezentantii municipalitãtii. Pentru cã reclama e sufletul comertului, autoritãtile îsi îndreaptã atentia si spre publicitatea turisticã. Conducerea Primãriei a fost întrebatã de ce în Piatra Neamt nu existã panouri mari, cu peisaje montane, cu reclame la hoteluri sau statiuni, de ce nu sînt indicatoare de dimensiuni mari care sã le explice turistilor unde se aflã si pe lîngã ce obiectiv de interes trec. Au fost persoane care au sugerat înfiintarea unui serviciu specializat care sã se ocupe strict de promovarea turisticã a orasului, de amplasarea si întretinerea indicatoarelor si reclamelor, dupã modelul de succes al unui oras-statiune montanã din „lumea civilizatã“. Municipalitatea sustine cã apreciazã spiritul civic al celor care se aratã preocupati de dezvoltarea sectorului turistic al localitãtii si asteaptã în continuare sugestii. Printre pasii fãcuti în promovarea turisticã a orasului, administratia localã aminteste de Tîrgul de Turism organizat la Romexpo, în perioada 29 martie - 1 aprilie, unde Primãria Piatra Neamt si Camera de Comert si Industrie a judetului au avut un stand propriu. „De asemenea, am contractat publicarea de materiale de informare turisticã în revistele Descoperã România si Info Nord Est, precum si în cotidianul România Liberã. Primãria si Consiliul Local folosesc reteaua de orase înfrãtite si Asociatia de orase europene de dimensiune medie Eurotowns pentru promovarea turisticã a zonei Piatra Neamt“, mai spun reprezentantii Primãriei Piatra Neamt.
|